به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
"خیبرآنلاین" - يك مشت مقدمه قتل است. يك نگاه مقدمه زنا، يك حسد نتيجه اش مي شود شيطان رجيم و همین خطاهای در ظاهرکوچک، مقدمه است برای خطا های بزرگ. 
 
ماه جدید آمد. ماه نازکشیدن و نازکردن ها، ماه قوی ایمان شدن، ماه پاکتر شدن، ماه پاداش زیاددادن به کم کاری و کوتاهی ها و ماه صدازدن ها و پشت نکردن به خوبی ها... پس مراقب باشیم از بهره مندترین ها در این ماه رمضان شویم.
 
سنگین است این دعای افتتاح آنجا که می گوید: وَ أَسْأَلُكَ مُسْتَأْنِساً لَا خَائِفاً وَ لَا وَجِلًا مُدِلًّا عَلَيْك؛ یعنی نازفروختن و خواستن با انس و عشق ما، ای خدا، به خاطر ترس از تو نیست بلکه به دلیل نازخریدن و آغوش همیشه باز تو است اما: يا رَبِّ انَّكَ تَدْعُونِى فَأُوَلِّى عَنْك‏؛ خدایا! تو صدا می زنی و دعوتمان می کنی و این ما هستیم که پشت می کنیم و جوابت را نمی دهیم و قیافه می گیریم! گویی بهتر از تو خدایی دیگر سراغ داریم!
 
مغلوبِ زمانيم اگر با خدا نباشيم. به زمان هميشه توجه كن! هر لحظه از زمان، خود يك پيامبر است. هيچ به صداي ساعت گوش داده‌اي؟ صداي آن شبيه تيك‌تاك است. نه! اين تيك‌تاك نيست. صداي واقعي ساعت اين است: با او باش. با او باش؛ زيرا او با توست.
 
هر ثانيه با خدابودن يك موفقيت عظيم است‌. هر دقيقه براي او گام برداشتن‌، فتح يك قلّه‌ي بلند است و هر ساعت را با او سپري كردن، نهايت سعادت. خوشا به حال تو اگر ميليون‌ها ثانيه و دقيقه و ساعت عمر خودت را بيهوده سپري نكرده باشي.
 
انسان‌ها در مزرعه‌ي دنيا  يا شبيه به زارع‌اند يا مترسك يا كِرم؛ آنها كه شبيه به زارع هستند، توقع دارند چندين برابر آن‌چه را مي‌كارند، در آينده‌ي نه چندان دور برداشت كنند؛ آنها كه شبيه مترسك هستند، حالت ظاهري و لباسي را كه ديگران برايشان مي‌پسندند، مي‌پذيرند و به ديده شدن قناعت مي‌كنند و آنها كه شبيه به كرم هستند، اين كره‌ي خاكي را به‌سان يك سيب مي‌دانند و تا لحظه‌ي آخر جز به كرم‌وار زيستن به چيز ديگري نمي‌انديشند.
 
قوی‌ ایمان، کسی است که در راهش زیرک و در انتخاب همراهش محتاط و در جنگ با نفس و شیطان دلیر و در خلوت و فتنه حافظ حریم و بصیر و در سخن پیش‌اندیش و خوابش کم و خوراکش به اندازه و فکرش زیاد و در خوبی‌ها سهیم و در فرصت‌ها عامل و در داشتن‌ها شاکر و در نداشتن‌ها صابر و در امکانات بهره‌بردار و خلاصه اینکه در فروع محکم و در اصول محکم‌تر باشد.



* حجت الاسلام محمد ادریسی
محقق و نویسنده

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: