به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در این مراسم از چادر طراحی شده رونمایی شد که مورد استقبال بانوان حاضر در مراسم که اغلب کارکنان محجبه بیمارستان ها بودند، قرار گرفت
"خیبرآنلاین" - در مراسمی از نخستین پوشش چادر ویژه کادر درمانی شاغل در بیمارستان ها که به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با استفاده از نظرات مشترک متخصصین حوزه پزشکی و حوزه مد و لباس طراحی شده است، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، در آیین رونمایی از این پوشش استاندارد گفت: در ایران پیش از اسلام، به هر اندازه ای بانوان از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار بودند، از عفاف و حجاب سنگین تری نیز بهره مند بودند و پس از اسلام نیز شرایط به همین شکل بوده است.

وی همچنین ادامه داد: عفاف مرد مقدم بر عفاف زن است و باید به این نکته نیز با دقت وافر توجه داشت.

وی تصریح کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طراحی پوشش چادر بسیار اقدام ارزشمندی است و باید به عنوان الگو به سایر استان ها نیز معرفی شود تا خواهران محترم ما که قصد دارند علاوه بر پوشش مانتو و لباس عادی مورد استفاده در مراکز درمانی، حجاب سنگین تر و‌ وزین تری هم داشته باشند، بتوانند به راحتی از این پوشش استفاده کنند.

دکتر محمودرضا میری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هم در این مراسم گفت: در کنار توجه به توسعه زیرساخت های سلامت و ‌گسترش مراکز ارائه خدمات در سطح استان، موضوعات فرهنگی نیز مدنظر این دانشگاه بوده است و در ۳ سال اخیر به طور متوسط هر ۳ هفته یکبار جلسه شورای فرهنگی تشکیل می شده‌ است.

وی با تقدیر از دانشجویان فعال در عرصه های فرهنگی گفت: دانشجویان متقاضی استفاده از پوشش چادر در محیط های بیمارستانی، با امضای طوماری از هیات رییسه و شورای فرهنگی دانشگاه درخواست مجوز طراحی چادر مخصوص را داشتند که مورد موافقت قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از این دانشجویان گفت: خوشبختانه با تلاش وافر و دقت فراوان، پوششی طراحی شد که با رعایت استانداردهای طبی و پوشش حرفه ای پزشکی، در بخش های مختلف بیمارستانی قابل استفاده است.

دکتر مرضیه قاسمی، متخصص زنان و عضو تیم پیگیری کننده طراحی این پوشش، نیز در مراسم رونمایی از پوشش حرفه ای خواهران در مراکز درمانی گفت: استفاده از چادرهای موجود در بازار به دلیل اینکه امکان رسیدگی سریع به بیمار را از کادر درمان می گیرد و نیز با توجه به وجود امکان انتقال آلودگی در اثر برخورد با بیمار، در بیمارستان ها قابل استفاده نیست.
 
وی ادامه داد: چادر طراحی شده خوشبختانه ضمن حفظ پوشیدگی و حجاب کامل، امکان فعالیت های خاص درمانی در بیمارستان را می دهد.

دکتر قاسمی از تمام تیم پیگیری کننده طراحی این حجاب قدردانی کرد.


در پایان این مراسم از چادر طراحی شده رونمایی شد که مورد استقبال بانوان حاضر در مراسم که اغلب کارکنان محجبه بیمارستان ها بودند، قرار گرفت.

گفتنی است از این پس آن دسته از خواهران دانشجو و شاغلی که تمایل دارند تا در مراکز درمانی از حجاب کامل تری استفاده کنند و در عین حال استانداردهای مربوط به فضاهای درمانی را نیز رعایت کنند، می توانند از این پوشش استفاده نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: