به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عدم رعایت بهداشت فردی و بازهم بی‌توجهی مدیران باشگاه‌ها به این امر مهم گاهی سبب بروز بیماری‌های پوستی شده است، همچنین تهویه نامناسب محیط سالن‌های ورزش بانوان که اکثراً فضای زیرزمین هستند، بر ایجاد بیماری‌های تنفسی و ویروسی مخصوصاً در فصل سرما افزوده است
"خیبرآنلاین" - در روزهایی که کم‌کم هوا رو به گرمی می‌رود و مدارس در آستانه تعطیلی هستند، حالا خانواده‌ها نیز به‌ دنبال راه‌‌حلی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود هستند، اما متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها از وجود تعداد زیادی باشگاه ورزشی غیر‌مجاز در سطح شهر که ممکن است سلامت فرزندانشان را به‌ خطر بیندازد، بی‌خبر هستند.

به گزارش فارس، در حال‌ حاضر، گرایش جوانان به رشته‌های مختلف ورزشی از جمله ورزش‌های رزمی و پرورش‌اندام در پسران و ایروبیک و آمادگی جسمانی در دختران در تمامی شهرهای ایران و به‌ ویژه مشهد زیاد است و عوامل خاص خود را دارد. در این‌ بین‌، مسأله استفاده‌، آموزش و فعالیت جوانان در باشگاه‌های دارای مجوز، موضوعی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، در غیر‌ اینصورت ممکن است تبعات جسمی و اجتماعی انکارناپذیری را هم برای فرد و خانواده‌اش و هم برای جامعه به دنبال داشته باشد‌، همچون اتفاقات تلخی که در چند سال گذشته در همین حوالی خودمان و البته باشگاه‌های غیرمجاز ورزشی برای برخی از ورزشکاران رخ داد و در نهایت نیز مشخص نشد که متهمان آن پرونده چه سرنوشتی یافتند یا حداقل رسانه‌ای نشد!

جولان باشگاه‌های ورزشی بدون‌مجوز امروزه در سطح شهر مشهد گویا تبدیل به امری عادی شده است و در این‌ زمینه نیز کمتر مسؤولی حاضر به پاسخگویی است. جالب اینجاست که براساس گزارش‌های میدانی، بیشتر باشگاه‌های بدون‌مجوز در بخش بانوان فعال هستند که البته در این باشگاه‌ها نیز تخلفات بسیار مهلکی از جمله توزیع و مصرف مواد مخدر صنعتی، آن‌هم به بهانه لاغری به‌ وجود می‌آید. جالب‌تر اینکه این باشگاه‌ها به‌دلیل اینکه می‌خواهند نفرات بیشتری را به سمت خود جذب کنند، با کم‌کردن هزینه‌های خود سبب گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان می‌‌شوند که همین مسأله اتفاقاً سبب شده است تا کسب و کار غیر‌قانونی آنها پر‌رونق‌تر از باشگاه‌های دارای‌ مجوز باشد! حال باید دید این باشگاه‌های غیر‌مجاز که بیشتر صرفه مالی را برای خود در نظر می‌گیرند تا تندرستی و آموزش علاقه‌مندان به ورزش را، آیا در آینده با برخوردی قاطعانه ریشه‌کن خواهند شد یا خیر؟

با توجه به اهمیت ورزش بانوان در کشور و پیشرفت‌های یک دهه اخیر در فراهم شدن فضای مناسب برای فعالیت‌های ورزش بانوان، فرصت‌های ویژه‌ای برای گسترش ورزش حرفه‌ای برای این قشر از جامعه مهیا شده است، اما برخی از باشگاه‌های غیرمجاز سبب شدند تا نام باشگاه‌هایی که به صورت استاندارد و مجوزدار فعالیت می‌کنند تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

استفاده از وسایل بی‌کیفیت و بدون داشتن استانداردهای ورزشی و عدم نظارت مستمر بازرسان، مدیران برخی از باشگاه‌ها را به رفع نواقص سخت‌افزاری بی‌توجه کرده  است، به همین دلیل مدتی است که آسیب‌های جسمانی رایج همچون پارگی رباط، شکستگی استخوان و ... در بین بانوان اعضا در این باشگاه‌ها بیش از گذشته اتفاق می‌افتد.

عدم رعایت بهداشت فردی و بازهم بی‌توجهی مدیران باشگاه‌ها به این امر مهم گاهی سبب بروز بیماری‌های پوستی شده است، همچنین تهویه نامناسب محیط سالن‌های ورزش بانوان که اکثراً فضای زیرزمین هستند، بر ایجاد بیماری‌های تنفسی و ویروسی مخصوصاً در فصل سرما افزوده است؛ دریافت شهریه‌های نامتعارف و مشترک بودن فضای استفاده بانوان و آقایان نیز از دیگر مشکلات این باشگاه‌های ورزشی است.

استفاده از داروهای نیروزای ممنوعه و گاهی استفاده از برخی مواد مخدر، فروش لباس در باشگاه‌ها و از همه مهمتر ضبط و انتشار برخی از تصاویر بانوان ورزشکار در حین ورزش بدون اطلاع  آنها موارد بسیاری از قانون‌شکنی را به وجود آورده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: