به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وقتی مردم با حجم گسترده‌ی انفعال و اختلال در مسئولان مختلف در برابر این نوع از تخریب و دروغ و تحریف مواجه می‌شوند، چگونه باید از خود واکنش نشان دهند تا گوینده‌ی این سخنان و عامل این رفتارها، به خود بیاید و متوجه مخالفت‌های عمومی شود؟
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی طی مدت اخیر، علاوه بر توهین هایی که در 4 سال قبل نسبت به منتقدان خود بر زبان آورده بود، اما این بار به سراغ مباحث اعتقادی و دینی مردم رفته و همزمان، انواع تخریب ها و توهین ها را نسبت به نهادهای انقلابی کشور مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، اصرار بر این رفتار اشتباه و اختلال در نهادهای اصلی که منجر به نوعی انفعال شده است، موجب شد تا تعدادی از مردم، در اولین مشاهده روحانی، نسبت به عملکرد و سخنان تحریف آمیز او اعتراض کنند.

حجم و نوع اعتراضات البته قدری تند و خارج شئونات یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی بود که بلافاصله از سوی اکثر منتقدان روحانی مورد نکوهش قرار گرفت؛ اما به یکباره، هجوم سنگین برخی مسئولان و صدور فرمان های "بگیر و بنند" از سوی آنان به راه افتاد که قدری عجیب به نظر می رسد.

وزارت کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: "بررسی دقیق ابعاد مختلف این موضوع در دستور کار  مراجع ذیربط قرار گرفته و  نتایج آن اعلام خواهد شد".

وزیر کشور اما اندکی پس از اطلاعیه ی وزارتخانه اش، به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور دستور داد: "با هماهنگی و مساعدت وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به پیگیری موضوع و به موجب قانون معرفی خاطیان به مراجع قضایی اقدام نمایید".

همچنین، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، نیز گفت: "نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران و معاون وزیر اطلاعات ارسال کردم و درخواست شد نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام شود".

این اقدامات فوری که بر مبنای مشت آهنین تحلیل می شوند، نشان می دهد که عزم جدی برای برخورد با افرادی که شئونات یک مسئول نظام را رعایت نکردند، به وجود آمده است که باید از آن تقدیر شود.

اما سوال اساسی این است که مسئولیت حفظ شئونات دینی، اعتقادی و سایر نهادهای انقلابی کشور با کیست؟ چه کسی در موارد مورد اشاره، دستور "بگیر و ببند" صادر می کند؟ با فردی همچون حسن روحانی که نسبت به موضوعات اعتقادی مذهب رسمی کشور سخنان تحریف آمیزی زد و عموم مراجع و علما را به واکنش واداشت، چه برخوردی باید صورت بگیرد؟

وقتی همین فرد، آشکارا قوه قضاییه و سپاه پاسداران و دیگر نهادهای انقلابی را مورد هتک و تخریب قرار داد، آیا مشت آهنینی از سوی مسئولان قانونی کشور پیش بینی شده است؟

وقتی مردم با حجم گسترده ی انفعال و اختلال در مسئولان مختلف در برابر این نوع از تخریب و دروغ و تحریف مواجه می شوند، چگونه باید از خود واکنش نشان دهند تا گوینده ی این سخنان و عامل این رفتارها، به خود بیاید و متوجه مخالفت های عمومی شود؟

یادمان باشد که در ماجرای مذموم اخیر، حرکت اول را شخص حسن روحانی مرتکب شد و اقدام مورد نکوهش بعدش، در واقع واکنشی به آن حرکت اول بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ح ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
آیا مردم حق ندارند درقبال انبوهی از تخلفات و رفتار ضد ارزش وتحریف دین یک مقام معترض باشند؟چرا هر اعتراضی را مساوی با بی قانونی می دانید؟آیا آقای روحانی و اطرافیانش باید از همه خلافها مصونیت داشته باشند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
خواست 17 میلیون مخالف دولت روحانی عزل روحانی است یک کلام نامه تمام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: