به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به فعالیت های اقتصادی وابسته به قرارگاه خاتم و طعنه زنی های برخی عنوان کرده بود: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و کسانی که این بخش را رقیب بخش خصوصی می دانند، یا ناآگاهند یا مغرض و می خواهند تحریک کنند... ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، در تقابل با بخش خصوصی به عرصه می آید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد
"خیبرآنلاین" - حسن روحانی درست چند روز بعد از پاسخ موشکی و اقتدارآمیز سپاه پاسداران به حامیان تروریست ها و همچنین تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه این نهاد انقلابی، در یک اقدام «گل به خودی» به طعنه زنی به سپاه پاسداران پرداخت.
 
به گزارش رجانیوز، روحانی در دیدار خود با فعالان اقتصادی که روز یکم تیرماه انجام شده بود، گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند»!
 
وی در حالی یک روز قبل از روز جهانی قدس به «سپاه هراسی» روی آورد که امام خامنه ای 22 خرداد در دیدار با مسئولین نظام ضمن هشدار نسبت به اختلاف افکنی های بنی صدرگونه فرموده بودند: «کشور را دوقطبی نباید کرد، مردم را به 2 دسته نباید تقسیم کرد؛ آن حالتی که در سال 59 متأسّفانه از ناحیه‌ی رئیس‌جمهور آن ‌روز اتّفاق افتاد که مردم را به 2 دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.»
 
روحانی در شرایطی دولت را به دولت باتفنگ و بی تفنگ تقسیم می کند و به طعنه گویی به فعالیت های اقتصادی قرارگاه خاتم النبیا می پردازد که خود در فعالیت های انتخاباتی امسال به افتتاح پروژه های همین قرارگاه پرداخته بود و از آن به عنوان دست آویزی برای جمع آوری آرای مردم استفاده می کرد.
 
صحبت های حسن روحانی نه تنها در تناقض با حرف‌های قبلی خود او است که در تناقض با صحبت های معاون اول و سخنگوی دولت وی نیز هست.
 

 
حسن روحانی در دهم اردیبهشت امسال در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تقدیر از تلاش‌های مجدانه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به این مهم اشاره کرده بود که "براساس اصل 147 قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره‌برداری کند."
 
جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در مستند انتخاباتی خود در پاسخ به صادق زیباکلام به صراحت اعلام کرده بود که به هیچ عنوان دست دولت بسته نیست و قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران با مجوز دولت به فعالیت های اقتصادی می پردازد.
 
پیش از این نوبخت سخنگوی دولت نیز در واکنش به فعالیت های اقتصادی وابسته به قرارگاه خاتم و طعنه زنی های برخی عنوان کرده بود: «بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و کسانی که این بخش را رقیب بخش خصوصی می دانند، یا ناآگاهند یا مغرض و می خواهند تحریک کنند... ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، در تقابل با بخش خصوصی به عرصه می آید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عِرق رزمندگی و دلاوری نیست... قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.»
 
لازم به ذکر است بدهی دولت به قرارگاه سازندگی 21 هزار میلیارد تومان است و به نظر می رسد صحبت های جدید حسن روحانی صرفا یک سناریوی سیاسی است و در صورتی که ایشان نگران بخش خصوصی بودند، جلوی برخی مدیران و وزیران چند هزار میلیاردی، 2 شغله و دلالان و واردکنندگان مرتبط با آنها را می گرفتند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
(...) پشمک پشمک (...) چه علی خواجه چه خواجه علی
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: