به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
پهلوان که وضع را چنین می‌بیند، به روحانی می‌گوید که تند صحبت نکند و نام خمینی را نبرد اما روحانی می‌گوید نترس، چیزی نیست! در خاتمه حاجی پهلوان اضافه نمود دستگاه به روحانی دستور داده بود که از خمینی تعریف کند!
"خیبرآنلاین" - با توجه به رفتارهای عجیب و دشمن شادکن حسن روحانی (فریدون)، بازخوانی سوابق او در قبل و پس از انقلاب یکی از ضروریات مهم این روزها به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، به همین منظور، برش هایی از سوابق او که کمتر به اطلاع عموم رسیده، منطبق با خاطرات منتشرشده توسط حسن روحانی (فریدون) جمعبندی و مورد بازنشر قرار گرفته شده است. انتشار این سوابق به صورت سریالی ادامه خواهد یافت:

پشت پرده عدم دستگیری روحانی توسط ساواک چه بود؟

حسن روحانی در جایی می‌گوید: «به رغم احضار در اواخر اسفند ۱۳۵۶ و تذکر اکید ساواک در مورد ممنوع المنبربودن، در فروردین ۱۳۵۷ برای سخنرانی به یزد و بندرعباس رفتم، ولی پس از سخنرانی در منزل آیت الله صدوقی(ره) و در پی حوادث یزد، به ناچار مخفیانه به سوی تهران بازگشتم... در نیمه دوم فروردین ۵۷ نیز چند بار مأمورین برای دستگیری من به درب منزل ما آمده بودند»!

می‌بینیم که حسن روحانی مدعی است از سال ۵۴ تحت تعقیب شهربانی و ساواک بوده و آنها تا سال ۵۷ بارها تلاش کرده‌اند که او را دستگیر کنند اما موفق نشده‌اند!
یعنی تشکیلات عریض و طویل ساواک که بسیاری از روحانیون مبارز را دستگیر، زندانی و شکنجه می‌کرد، طی چندین سال، از دستگیری حسن روحانی عاجز بود؟ آن هم در شرایطی که او نه تنها زندگی چریکی و مخفیانه نداشت، بلکه کاملا عادی و در خانه خود که ساواک آدرس و تلفن آن را هم داشت،  زندگی می‌کرد!

برای اینکه علت دستگیرنشدن روحانی علیرغم سخنرانی‌های تند علیه حکومت شاه را درک کنیم، به یک گزارش ساواک مربوط به تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ باید توجه کرد که در آن گفته شده که او به دعوت حاج قاسم دخیلی برای 10 شب سخنرانی به قم آمده است. در بخش دیگری از همین گزارش گفته شده که حاج قاسم دخیلی با کسب اجازه قبلی از شهربانی و ساواک قم، مبادرت به دعوت حسن روحانی به قم نموده است.

یعنی که هم شهربانی و هم ساواک قم می‌دانسته‌اند که ایشان قرار است برای سخنرانی به آنجا برود. این مساله در تضاد با ادعای تحت تعقیب بودن حسن روحانی بوده و در واقع اگر او تحت تعقیب شهربانی و ساواک قرار داشته، این بهترین موقع برای دستگیری او بوده است.

در یک گزارش خیلی محرمانه ساواک به تاریخ ۴ بهمن ۱۳۵۶ نیز چنین آمده: حاج فضل اله پهلوان که اداره کننده هیأت سمنانی‌های مقیم مرکز می‌باشد، اظهار می‌داشت در دهه دوم محرم از شیخ حسن روحانی دعوت به عمل آمد که به منبر برود. وی در ضمن سخنرانیش تجلیل فراوان از خمینی نمود و به کمونیستها حمله کرد. پهلوان که وضع را چنین می‌بیند، به روحانی می‌گوید که تند صحبت نکند و نام خمینی را نبرد اما روحانی می‌گوید نترس، چیزی نیست! در خاتمه حاجی پهلوان اضافه نمود دستگاه به روحانی دستور داده بود که از خمینی تعریف کند!

مجددا به جمله حاجی پهلوان دقت کنید: "دستگاه [حکومتی] به روحانی دستور داده بود که از خمینی تعریف کند"!
چنانچه جمله فوق صحت داشته باشد، حکایت از برخی مسایل پشت پرده آن دوران می‌کند.

☄️ سلسله مطالب افشاکننده از سوابق حسن روحانی در قبل و پس از انقلاب ادامه خواهد داشت ☄️
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
0
آرزو داریم در درجه نخست چنانچه مصلحت است، خداوند ذره ای به شما مروت، معرفت، انصاف و دینداری عنایت نماید در غیر اینصورت شما را در تحت لوای عناوین مقدس ولی فریبنده ای که بناحق بدان متوسل شده اید (انقلابیگری، خیبری و ... ) همچنان به حال خود واگذارد تا آنچه که بصلاح است پیش آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
اگر جواب داشتی می دادی.
ناحق دقیقا همین رفتار امثال تو است که انتظار داری همه برای یک متقلب و جاعل و وطنفروش به به و چه چه بکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
اگر تمام این مطالب صحت دارد چرا طرفو دستگیر نمیکنین؟؟؟!!! چرا طی این همه سال های بعد از انقلاب این همه پست های کلیدی و مهم بهش دادین؟؟؟؟!!!! و از همه مهمتر چرا شورای نگهبان صلاحیت طرفو تایید کرده اونم نه یک بار بلکه دو بار اونم برای بالاترین پست نظام بعد از رهبری؟؟!!! پس یا شما دارین دروغ میگین یا (...) که به نظر من جفتش صحت داره
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: