به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در ابتدای شروع به کار پروژه ۴۶ هزار هکتار گازرسانی استان گفته بودند که از نیروهای کارگری بومی استفاده خواهیم کرد ولی در ادامه متوجه شدیم که نیمی از کارگرانی که در این پروژه مشغول به کار هستند، از استان‌های دیگر پذیرش شده‌اند
"خیبرآنلاین" - عضو هیات مدیره کانون شورای کار سیستان و بلوچستان معتقد است براساس تجربیات گذشته هیچ ضمانتی در خصوص به‌کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های استانی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمد گل‌بامری خاطرنشان کرد: جوانان بیکار استان می‌خواهند در اندک موقعیت‌هایی که در داخل سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود، استخدام شوند.

این فعال کارگری در همین خصوص ادامه داد: بیکاری در استان سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و جوانان از سر بیکاری به شغل‌های کاذب و پرخطری چون سوخت‌بری و... روی می‌آورند که برخی در این راه جان خود را از دست می‌دهند ولی با این وجود در پروژه‌های استانی از نیروهای بومی استفاده نمی‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون شورای کار سیستان و بلوچستان گفت: با تعاملی که بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد، کلنگ احداث کارخانه لاستیک‌سازی در استان به زمین خورد و اکنون متنظر آن هستیم تا اقدامات احداث آن شروع شود.

بامری درخصوص تعداد افرادی که می‌توانند در این کارخانه شاغل شوند، ادامه می‌دهد: لازم به ذکر است که احداث این کارخانه 3 سال زمان خواهد برد و در این مدت ۸۰۰ نفر می‌توانند تنها در مدت احداث آن مشغول به‌کار شوند و همچنین ۱۳۴۰ نفر از جوانان کارگر و تحصیل‌کرده پس از احداث می‌توانند وارد بازار کار بشوند.

وی با مثال زدن پروژه ۴۶ هزار هکتاری گازرسانی سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد: در ابتدای شروع به کار پروژه ۴۶ هزار هکتار گازرسانی استان گفته بودند که از نیروهای کارگری بومی استفاده خواهیم کرد ولی در ادامه متوجه شدیم که نیمی از کارگرانی که در این پروژه مشغول به کار هستند، از استان‌های دیگر پذیرش شده‌اند.

گل‌بامری در پایان گفت: بسیاری از جوانان استان در انتظار آغار به کار کارخانه لاستیک‌سازی و واحدهای مشابه هستند ولی در مقابل اظهارات مسئولان پروژه ها در مورد به کارگیری افراد بومی ضمانت اجرایی ندارد. مردم این استان به دلیل مشکلات اقتصادیی برای شروع به کار در اولویت قرار دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: