به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:
اینکه دولت فرانسه می‌گوید ما با منافقین ارتباطی نداریم و در عین حال از آنها مهمان‌داری می‌کند، بیشتر به یک جوک شبیه است که به‌نظرم فرانسوی‌ها باید این جوک‌های سیاسی را به زبان فرانسوی برای مردم خودشان بگویند
"خیبرآنلاین" - محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدام دولت در تدوین حقوق شهروندی و تأسیس نهاد ملی برای آن و شائبه‌ای که پیرامون موازی بودن این اقدام وجود دارد، اظهار کرد: دولت به هر میزان که در امر حقوق شهروندی فعالیت کند مورد حمایت قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر خواهد بود؛ چرا که حقوق شهروندی دارای ابعاد زیادی است و به منزله یک معیار تمدنی است که مردم به چه میزان نسبت به حقوق خود آگاهی دارند و نظام سیاسی به این حقوق پایبند است.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: از لحاظ ساختاری تشکیل واحدهایی که از حقوق شهروندی دفاع کند هیچ مشکلی ندارد؛ اما منشور حقوق شهروندی که تدوین شده دارای اجزای قضایی است چرا که اگر این منشور صرفا توصیه باشد برشی ندارد.

لاریجانی تصریح کرد: ما معتقدیم این منشور می‌تواند تبدیل به یک لایحه خوب شود و با لایحه قبلی حقوق شهروندی که در زمان آیت الله هاشمی شاهرودی تصویب شد، تکمیل گردد تا مکانیزم حقوق شهروندی قوی‌تری در نظام داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: در مورد نهاد ملی که رئیس جمهور اشاره کرد این نهاد بر اساس کنوانسیون پاریس نهادی است که با یک ترتیبات خاص نه دولتی است و نه ملی و در هر کشوری با مجوزهای قانونی باید تشکیل شود.

وی ادامه داد: در ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تشکیل این نهاد ملی تصویب شده است و مقدمات این امر نیز فراهم گشته است.

لاریجانی افزود: آنچه موازی به نظر می‌رسد این است که یک طرح موازی برای نهاد ملی از مسیر دیگری نیز اقدام شده که باید اینها را سرهم کنیم و همان‌طور که رئیس جمهور گفتند با همدلی می‌توانیم حقوق ملت خودمان را در داخل و خارج بهتر استیفا کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه درباره اقدامات خصمانه اخیر اروپاییان در همپایی با آمریکایی‌ها برای تحریم ایران و اقدام دولت فرانسه در میزبانی از نشست گروهک تروریستی منافقین اظهار کرد: موضع اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی مانند گذشته کماکان خصمانه است و در قضیه برجام اینکه آنها بهانه می‌آورند که ما می‌خواهیم با ایران کار اقتصادی کنیم اما شرکت‌های ما مورد تحریم آمریکا قرار می‌گیرند، بهانه قابل قبولی نیست.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند؛ اما شاهدیم که هم اروپایی‌ها و هم آمریکایی‌ها در انجام تعهداتشان کوتاهی کردند و رکورد هر 2 در این موضوع بد است و تفاوتشان تنها در ژستشان است.

لاریجانی با بیان اینکه بهانه‌های اروپایی‌ها و موانع آمریکایی‌ها برای ما قابل قبول نیست، گفت: ما تعهداتمان را مطابق با برجام انجام داده‌ایم و طرف مقابل متعهد شده بود که تمام تحریم‌ها را یکجا بردارد اما شاهدیم که هر دو طرف چه اروپایی‌ها و چه امریکایی‌ها در این موضوع کوتاهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما با تحریم‌ها زندگی کرده‌ایم و در حال حاضر هم داریم با تحریم‌ها زندگی می‌کنیم، گفت: اروپایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی هیچگاه مواضع خوبی نداشتند. البته چشم ما هم به دست آنها نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه با بیان اینکه موضع فرانسه در قبال ایران بسیار توهین‌آمیز بوده است، بیان داشت: وزیر خارجه محترم ما 2 روز پیش در فرانسه ملاقات داشت و هنوز هواپیمای وی از پاریس برنخاسته بود که سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل ایران را ناقض قطعنامه 2231 اعلام کرد  و این حرف بی اساسی بود و به منزله توهین تلقی می‌شد.

وی با اشاره به میتینگ گروهک تروریستی منافقین در پاریس گفت: آنها از یک تجمع داعشی میزبانی کردند؛ چرا که منافقین با داعش فرقی ندارند و در نشست آنها از همه جای دنیا جمع شده بودند و علیه نظام ما توطئه و سخنرانی کردند.

لاریجانی ادامه داد: اینکه دولت فرانسه می‌گوید ما با منافقین ارتباطی نداریم و در عین حال از آنها مهمان‌داری می‌کند، بیشتر به یک جوک شبیه است که به‌نظرم فرانسوی‌ها باید این جوک‌های سیاسی را به زبان فرانسوی برای مردم خودشان بگویند.

وی در پایان با بیان اینکه رفتار فرانسه خصمانه و توهین‌آمیز است خاطرنشان کرد: من اگر جای دولت بودم نه تنها روابط سیاسی با فرانسه را کاهش می دادم بلکه قراردادهای خودروسازی با این کشور را هم معلق می‌کردم و بدین ترتیب هم صنعت خودروسازی داخلی احیا می‌شد و فرانسوی‌ها هم می‌فهمیدند که با ما شوخی نکنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
نخرید !!!!!!!!!!!!

هیچ کشور دیگری حتی افغانستان به این روش خودرو نمیخرد !!!!!!!!!!!

هیچ میدانید...
به سه برابر قیمت تولیدی و وارداتی دارند به شما میفروشند !!!

هیج میدانید...
اونوقتی که تحریم بودیم می گفتند گرانی دلیلش تحریمهاست،
اما حالا بعد از برجام چرا ارزان نشده ؟؟؟

هیچ میدانید همه ماشینهای داخلی ستاره کیفیت و ایمنی از دستگاه های خودشان هم نمیتوانند بگیرند !!!!

چرا هیچ خودروساز قدر و جدیدی در طی 30 سال گذشته در کشورمان ظهور نکرده است ؟؟؟؟ آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید ؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: