به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
حسن روحانی اخبار را از منابع نه چندان موثق دریافت می‌کند و همان اخبار نه چندان موثقرا به مسئولین عالی نظام منتقل می‌نماید
"خیبرآنلاین" - با توجه به رفتارهای عجیب و دشمن شادکن حسن روحانی (فریدون)، بازخوانی سوابق او در قبل و پس از انقلاب یکی از ضروریات مهم این روزها به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، به همین منظور، برش هایی از سوابق او که کمتر به اطلاع عموم رسیده، منطبق با خاطرات منتشرشده توسط حسن روحانی (فریدون) جمعبندی و مورد بازنشر قرار گرفته شده است. انتشار این سوابق به صورت سریالی ادامه خواهد یافت.

شماره‌های قبلی این سری مطالب را می توانید از لینک های زیر همین صفحه مورد مطالعه قرار دهید.

قطع امید رزمندگان از روحانی

برای شناخت بهتر دیدگاه‌های حسن روحانی، برخی از یادداشت‌های هاشمی رفسنجانی درباره او را با هم می‌خوانیم:

- ۲۵ اردیبهشت ۶۵: ”دکتر [حسن] روحانی و دکتر هادی آمدند. درباره گرم‌گرفتن با فرانسه و کمک به آزادی گروگان‌های فرانسوی در لبنان توصیه می‌کردند."
- ۲۵ اردیبهشت ۶۵: "عصر از کمیسیون نفت آمدند. وضع ضعیف پدافند پالایشگاه‌ها را گفتند و از دکتر روحانی به خاطر برخورد تند گله داشتند."
- ۵ مهر ۶۴:”مسئولان ترمینال‌های نفتی جزیره خارک گفتند اگر درست دفاع شود، با وضع موجود می‌توانیم روزانه تا 4 میلیون بشکه نفت صادر کنیم ولی اعتمادی به دفاع [پدافند هوایی] نیست”!
- ۱۶ اردیبهشت ۶۶:”آقای ابراهیم سنجقی هم آمد و از مشکلات سپاه با دکتر روحانی گفت. توصیه به سازش کردم.”
- ۶ تیر ۶۶:”آقای سنجقی اطلاع داد که دیشب تیرهای غیب، 2 کشتی حامل نفت کویت را زده‌اند. آقای روحانی اطلاع داد که یک کشتی بوده و غیرنفتی[!]، بعدا معلوم شد که خبر سپاه درست است.”
- ۲۱ فروردین ۶۶:”عصر با دکتر [حسن] روحانی، در محل سپاه [کرمانشاه] قدم زدیم و در باره جنگ و مشکلات ادامه آن و نداشتن راهی برای ختم جنگ بحث کردیم. ایشان تقریبا معتقد است جنگ را باید از موضع قدرت خاتمه بدهیم و منتظر فتح سرنوشت ساز نمانیم، ولی چون برخلاف نظر امام است، صراحت ندارد.”
- شنبه ۳۰ فروردین ۶۵:”آقای دکتر روحانی تلفن کرد. از ادامه جانشینی آقای رضایی راضی نیست و با رفیق دوست برخورد تلخی داشته است."

سردار علی فضلی در مورد برخی عدم همکاری‌های حسن روحانی در زمان جنگ می‌گوید: «در عملیات کربلای 5 به یاد دارم هنگامی که قرارگاه‌های قدس و نجف موفق به تصرف "پاشنه” و "دوعیجی” شدند، عراق بمباران‌های شدیدی را شروع کرد که امان همه را برید. عمده این بمباران‌ها بر روی جاده فجر انجام می‌شد. آقا محسن وقتی شدت بمباران را دید، ضمن تماس با آقای هاشمی، از او درخواست موشک "هاگ” کرد؛ ولی خبری نشد و ما همچنان مورد حمله هوایی واقع می‌شدیم. آقا محسن وقتی دید که آقای هاشمی و آقای روحانی به درخواست آنها جوابی نمی‌دهند، با بیت امام(ره) تماس گرفت و خطاب به آقای محمدعلی انصاری گفت وضع خوب نیست، اینها شروع کرده‌اند؛ اگر حاج احمد آقا فشار نیاورد، وضع خوب نخواهد شد. دشمن ناامید شده و فشار زیادی می‌آورد. من به آقای هاشمی‌گفتم ولی ایشان در مقابل مسئول پدافند، آقای روحانی، نمی‌توانند تصمیم بگیرند؛ مگر حاج احمد آقا فشار بیاورند. ایشان به آقای هاشمی با یک ظرافتی بگویند که ناراحت نشود. ما صبح به ایشان گفتیم ولی کاری نمی‌تواند بکند. خوشبختانه عراقی‌ها وقتی دیدند لشکر شهدا و امام رضا(ع) با تمام قدرت در حال تصرف مواضع آنها هستند، طبق دستور فرماندهی کل، عقب نشینی به نهر جاسم را شروع کردند؛ بنابراین جو به نفع ما شد و ما توانستیم در موضع قدرت قرار بگیریم؛ ولی از موشک ها خبری نشد.»

از مجموع مطالب فوق، چند نکته به دست می‌آید:

1. هاشمی رفسنجانی کسی را به عنوان معاون فرمانده جنگ و مسئول پدافند کشور قرار داده بود که اعتقادی به ادامه جنگ نداشته و از چند سال پیش از پایان جنگ، به دنبال دستیابی به صلح(!) از طریق مذاکرات سیاسی بوده است. به خوبی مشخص است که حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی، هر 2 دارای یک موضع در جنگ بودند؛ موضعی که خودشان نیز می دانستند کاملا برخلاف نظر امام خمینی(ره) بوده است.

2. معلوم می‌شود که حسن روحانی اخبار را از منابع نه چندان موثق دریافت می‌کند و همان اخبار نه چندان موثقرا به مسئولین عالی نظام منتقل می‌نماید.

3. کسانی که از تشکیل نیروهای 3گانه سپاه(زمینی، هوایی، دریایی) ناراضی بوده‌اند، از آن به "توسعه طلبی سپاه” تعبیر می‌کردند و قصد داشتند به هر ترتیبی هست، آن را محدود کنند. آنها با پیش کشیدن بحث "جلوگیری از موازی کاری در نیروهای مسلح و جلوگیری از هدررفتن منابع و امکانات”، طرح ادغام ارتش و سپاه را مطرح ساختند تا در این پوشش بتوانند کم کم سپاه را از عرصه کشور عملا حذف کنند.

☄️ سلسله مطالب افشاکننده از سوابق حسن روحانی در قبل و پس از انقلاب ادامه خواهد داشت ☄️
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
و البته همین پدافند هوایی اشتباها(!) جنگنده خلبان عباس بابایی را هدف قرار داد و ایشان را که برنامه دفاع از خارک را چیده بود به شهادت رساند.
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
باسلام چرا دردوران ریاست جمهوری روحانی کوچکترین توجهی به رزمندگان دفاع مقدس جهت اجرایی شدن حقوق معسر آنان نشده است ایااین بی عدالتی نیست
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
آقای روحانی آیا درتمام دوران خدمتتان قدمی درراه فقر تهی دستی و احقاق رزمندگان دفاع مقدس که بنده یکی از آنها هستم با47ماه سابقه جبهه جنگ تحمیلی برداشته اید وایا وعده‌های خودرادراستان کرمانشاه به رزمندگان دفاع مقدس دادید بیاد دارید ؟ لطفا پاسخ بدهید شماره تماس 0912(...)9851و08334(...)704
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
0
باادب و سلام وخسته نباشید خدمت سایت خوبتان وبه ان امیدکه جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهور کابینه ی جدید وپر انرژیشان قدمی برای اجرایی شدن حقوق رزمندگان معسر بردارند که بی شک هم پیش خدا و خانواده ی این عزیزان بی پاسخ نخواهد بود سپاسگزارم قاسمی از کرمانشاه شماره تماس 08334(...)704
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
باسلام وخسته نباشید خدمت عزیزان سایت زحمتکش،چرا درسایتتان به سؤالات پاسخ نمی دهید بنده دارای 15
ماه سابقه جبهه جنگ تحمیلی بصورت داوطلب میباشم فاقد شغل و 60درصد شنوائیم ازدست دادم مستاجر هستم 55سال سن دارم 60درصد شنوائیم ازدست دادم 44سال پیش درسپاه پاسداران کرمانشاه تشکیل پرونده نمودم استعلام فاقد شغل تحویل دادم هنوز ریالی دریافت نکردم عاجزانه تقاضایی رسیدگی دارم،راهنمایی بفرمائید چکار کنم ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: