به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
احساس می‌کنم با آمدن شخصی مثل قریب عقلانیت بیشتری به هیأت مدیره استقلال تزریق شده است. در مجموع تغییرات مثبت است
"خیبرآنلاین" - جدال کی‌روش و علیرضا اسدی در نهایت منجر به جدایی دبیرکل فدراسیون فوتبال شد و مهدی تاج در حکمی عجیب محمدرضا ساکت را به جای شخصی که با سرمربی تیم ملی وارد جدل رسانه‌ای شده بود، کرد. در همین رابطه علی فتح‌الله‌زاده گفت‌‌وگویی را با خبرنگار ما انجام داد و اتفاقا انتقادهایی را به رفتار کی‌روش و مسئولان فدراسیون فوتبال وارد کرد.

به گزارش فارس، متن گفت‌وگو با مدیرعامل سابق استقلال را در زیر می‌خوانید:

* حتما از اتفاقات فدراسیون فوتبال و برکناری علیرضا اسدی خبر دارید. تحلیل شما از این اتفاق چیست.

اعتقاد دارم در یک مجموع که قوانین و استانداردهای بین‌المللی به وجود می‌آید، همه چیز باید به شکل قانونمند جلو برود. برایتان مثالی می‌زنم؛ اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد به گینه بیسائو برود قطعاً با پذیرایی آنها مواجه خواهد شد حتی با وجود آنکه دو کشور تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند. حالا شما تصور کنید رئیس جمهور گینه بیسائو بخواهد به آمریکا سفر کند. آیا می‌شود آمریکایی‌ها نماینده‌شان را به استقبال رئیس جمهور بفرستند؟ طبیعتاً برای استقبال از یک رئیس جمهور باید هم پست و مقام او این کار را انجام بدهد. این مثال را زدم که بگویم اگرچه کی‌روش مربی بزرگ و سطح بالایی است ولی فوتبال ما هم به شرایطی رسیده که همه باید در آن سلسله‌ مراتب را رعایت کنند. سمت دبیرکلی بسیار بالا است و سرمربی تیم ملی باید شأن این سمت را حفظ می‌کرد.

* تحلیل شما از رفتار مهدی تاج چیست؟

قطعا آقای تاج از این اختلاف خبر داشت و می‌دانست که ممکن است اختلافات به اینجا ختم شود. او باید این قضیه را مدیریت می‌کرد و به کی‌روش می‌گفت مصاحبه علیه اسدی انجام ندهد. امروز خواندم تاج در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود برکناری اسدی ربطی به مصاحبه کی‌روش ندارد و ما از قبل می‌خواستیم دبیرکل را عوض کنیم. اگر واقعا اینگونه است رئیس فدراسیون باید به سرمربی تیم ملی این موضوع را منتقل کند و از او می‌خواست با اسدی کل‌کل نکند چون او در حال رفتن از فدراسیون بود. اگر هم قرار بوده اسدی به کارش ادامه دهد، باز هم تاج باید تاکید می‌کرد سرمربی تیم ملی مصاحبه تنش‌زا انجام ندهد. فکر می‌کنم با این اتفاقات فقط فوتبال تیم ملی ما است که ضرر می‌کند چون ما از کی‌روش انتظار صعود به مرحله بعد را داریم و اگر این حواشی ادامه‌دار باشد قطعا دودش به چشم فوتبال ما خواهد رفت.

* قبول کنید که با صعود تیم ملی برای دومین بار پیاپی به جام جهانی هر شخصی جای تاج بود شاید مقابل کی‌روش موضع نمی‌گرفت تا بلکه با واکنش افکار عمومی مواجه نشود، اگر شما جای تاج بودید چه کار می‌کردید؟

مهدی تاج از دوستان من است و یک مدیر محسوب می‌شود، هر شخصی یک شیوه‌ای دارد. من جای مهدی تاج نیستم ولی با توجه به اتفاقاتی که از قبل رخ داده و همه می‌دانند چند نفر پیش از اسدی قربانی شده‌اند، باید به این نتیجه برسیم که برخوردی جدی باید صورت می‌گرفت یا حداقل اگر من جای تاج بودم، شخصی مثل اسدی را که مردی مستقل است را در فدراسیون به کار نمی‌گرفتم. وقتی من می‌دانم باید کی‌روش را حفظ کنم؛ چون او بین مردم محبوب است. پس افرادی را در فدراسیون می‌گذارم که حرف‌شنو باشند و البته باید این را هم قبول کنیم که این افراد حر‌ف‌شنو از لحاظ کاری ضعیف هستند.

* همانطور که می‌دانید پیش از این در مورد نکونام و کادر فنی ایرانی تیم‌های ملی هم چنین اتفاقاتی رخ داده بود.

اینها اصلا خوب نیست. من قبلا هم گفتم ما جام جهانی نرفته نیستم؛ دوست دارم مربی خوب داشته باشیم و مردم از آنها لذت ببرند ولی شما اگر گواردیولا و کاپلو را هم بیاورید، آنها باید براساس استانداردهای جهانی عمل کنند. اینگونه رفتار یک نوع وادادن است. من فکر می‌کنم شرایط اگر اینگونه باشد تفکر بعدی کی‌روش برکناری تاج است.

* به نظر شما وزارت ورزش در این زمینه نمی‌تواند کمکی انجام دهد یا اینکه این مسئله بی‌فایده است؟

سابقه نشان داده ورود وزارت ورزش به این مبحث مثبت نبوده است. شما دیدید رئیس حراست وزارت ورزش که یک انسان بسیار شریف بود، آمد و قربانی شد. در اینجا منطق حکم‌فرما نمی‌شود و کسی که قدرت دارد، برنده است. اگر قرار است شخصی مثل اسدی را به این راحتی کنار بگذاریم، باید پیش از این با او هماهنگ می‌کردیم و با شکل و شمایل بهتری حرمت وی را نگه می‌داشتیم. اگر فدراسیون فوتبال از موضع بالاتری برخورد کند و تأکید می‌کنم نه اینکه به کی‌روش بی‌احترامی کند، مطمئنا سرمربی پرتغالی هم منطق دارد و می‌تواند مقابل منطق تسلیم شود.

* با توجه به نتایج تیم ملی فوتبال و موفقیت کی‌روش در رساندن تیم ملی به جام جهانی خیلی از طرفداران فوتبال که در قالب طنز به آنها لقب کی‌روشی‌پور می‌دهند، در صفحات مجازی خود و مجامع عمومی به حمایت از سرمربی تیم ملی پرداخته و مقوله رفتار غیرحرفه‌ای و مباحث فنی را با هم ادغام کرده‌اند، شما در این زمینه چه نظری دارید؟

من کی‌روشی‌پور نیستم و از همان ابتدا هم گفتم این مربی کاری کرده که فوتبال ایران تکان خورده و از لحاظ فنی کم‌نظیر است اما از لحاظ رفتاری انتقادهایی به او دارم و برخی از رفتارهایش اصلا مورد تأیید نیست.

* قبول دارید افکار عمومی اصلاً به رفتارهای سرمربی ملی دقت نمی‌کنند و فقط بردهای تیم ملی را در نظر دارند؟

دقیقا همین‌طور است. مردم کی‌روش را دوست دارند چون نتیجه گرفته است؛ عیبی هم ندارد مردم حق دارند ولی مسئولان فدراسیون باید این را به خودشان بقبولانند که کی‌روش در کنار این همه قدرت فنی، باید ملاحظاتی هم در ساختار مدیریتی فدراسیون داشته باشد.

* از تیم ملی فاصله بگیریم و به استقلال برسیم. حالا شرایط را چطور می‌بینید؟

به نظر من با آمدن جباروف حالا می‌شود که استقلال تیم بسیار خوبی دارد و منصوریان وقتی ابراز رضایت می‌کند یعنی به خواسته‌هایش رسیده است. التبه واقعاً‌ استقلال کار سختی دارد چون امسال مردم قهرمانی می‌خواهند و من امیدوارم این اتفاق بیفتد.

* حضور افراد جدید هیأت مدیره مثل قریب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من این حضور را به فال نیک می‌گیریم و احساس می‌کنم با آمدن شخصی مثل قریب عقلانیت بیشتری به هیأت مدیره استقلال تزریق شده است. در مجموع تغییرات مثبت است.

* حالا که از استقلال دور هستید در مورد آن تجمعات چه صحبتی دارید؟

من هیچ‌وقت از این کارها نکرده و نمی‌کنم و فکر می‌کنم همه می‌دانند که ایران یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی را در کشور دارد و اگر آنها اراده کنند، متوجه می‌شوند که چه کسی خط و خطوط می‌دهد. من هرگز به دنبال این کارها نبودم و اگر کسی بخواهد از این وصله‌ها به من بچسباند، سر پل صراط منتظر او می‌مانم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: