به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
* حسن روحانی: شما باید به وسیله پاکستان و ترکیه در بین مسلمانان یک جوّ تبلیغاتی علیه خمینی سازماندهی کنید!
"خیبرآنلاین" - با توجه به رفتارهای عجیب و دشمن شادکن حسن روحانی (فریدون)، بازخوانی سوابق او در قبل و پس از انقلاب یکی از ضروریات مهم این روزها به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، به همین منظور، برش هایی از سوابق او که کمتر به اطلاع عموم رسیده، منطبق با خاطرات منتشرشده توسط حسن روحانی (فریدون) و دیگر مستندات، جمعبندی و مورد بازنشر قرار گرفته شده است.

این مجموعه مطالب با پژوهش کامران غضنفری، نویسنده کتاب "راز قطعنامه" جمع آوری شد.

شماره‌های قبلی این سری مطالب را می توانید از لینک های زیر همین صفحه مورد مطالعه قرار دهید.

ملاقات جنجالی!

تا سال ۱۳۶۵، هاشمی رفسنجانی و معاونش حسن روحانی، نتوانسته بودند امام خمینی(ره) را وادار به پذیرش آتش بس تحمیلی و برقراری رابطه با آمریکا کنند؛ تا اینکه بنا بر نقل روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارونوت، در شهریور سال ۶۵ یک ملاقات پنهانی میان حسن روحانی و مشاور نخست وزیر اسرائیل که روحانی تصور می‌کرد وی یکی از مقامات آمریکایی است، اتفاق افتاد! البته تا سال‌ها بعد، خبر این ملاقات به بیرون درز نکرده بود. اولین بار، روزنامه یدیعوت آهارونوت در تاریخ ۱۵ می ۱۹۹۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۳) گزارش این ملاقات را به زبان عبری منتشر کرد، اما این گزارش در داخل کشور انعکاسی پیدا نکرد. ۱۹ سال بعد، یعنی در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ (۵ تیر ۱۳۹۲) گزارش ملاقات مذکور در پایگاه اینترنتی روزنامه مذکور به زبان انگلیسی منتشر شد. در خارج از کشور، سایت خودنویس در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۲ این گزارش را منتشر کرد. در داخل کشور، پایگاه خبری دانا در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۲ طی گزارشی اعلام داشت که سایت‌های خبری ترکیه به نقل از سایت خبری "هفت” ترکیه، خبر مذکور را منتشر کرده‌اند. سایت جام نیوز در تاریخ ۹ تیر و سایت صراط در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۲ به خبر مذکور اشاره کرده بودند. سایت تایمز اسرائیل نیز در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ (۸ مهر ۱۳۹۲) در گزارشی به زبان انگلیسی، ماجرای مذکور را منتشر می‌کند. سایت آرمانشهر نیز در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ به خبر مذکور اشاره می‌کند. سایت خودنویس مجددا در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ به صورت مشروح به انعکاس گزارش مذکور می‌پردازد. به رغم موارد اشاره شده، نه هاشمی رفسنجانی در زمان حیاتش و نه حسن روحانی، گزارشات منتشرشده را تکذیب نکردند و هیچ توضیحی نیز در این رابطه به مردم ایران ندادند و همچنان ما نیز این سوال و درخواست را از روحانی داریم که درباره این مساله اظهار نظر کند و اگر ماجرا صحت ندارد، آن را تکذیب نماید.

هر چند زمانی که حسن عباسی به دلیل نقل این دیدار و انتساب آن به روحانی با شکایت او دادگاهی شد، دادگاه پس از مشاهده مستندات عباسی، وی را از اتهامات وارده تبرئه نمود. برپایه همین گزارشات و عدم تکذیب آن توسط روحانی، متن ملاقات مذکور را در اینجا می‌آوریم. قابل توجه آنکه صدای گفت‌و‌گوهای ملاقات مذکور، به صورت مخفیانه توسط آمیرام نیر ضبط شده بود.

شرح کامل ملاقات

زمان: ۳۰ آگوست ۱۹۸۶ (۸ شهریور ۱۳۶۵)
مکان: فرانسه، پاریس، هتل پاریزین

نفرات حاضر در ملاقات: آمیرام نیر (مشاور نخست وزیر اسرائیل که در این ملاقات خود را یکی از مقامات آمریکایی معرفی کرده است)، حسن روحانی، و منوچهر قربانی‌فر

* حسن روحانی: «من زبان انگلیسی را متوجه می‌شوم اما متأسفانه نمی‌توانم صحبت کنم؛ لذا قربانی‌فر ترجمه خواهد کرد. لطفا این جلسه را کاملا خصوصی در نظر بگیرید. من از طرف دولتم صحبت نمی‌کنم چرا که این جلسه کاملا غیرمنطقی است. من اصلا حس خوبی نسبت به سخنرانی افراطی دیروز امام خمینی ندارم. من فکر می‌کنم این سرسختانه‌ترین سخنرانی او از زمانی است که قدرت را به دست گرفته است. او می‌خواهد همه کسانی را که با مواضع ضدآمریکایی افراطی او همراهی نمی‌کنند، له کند.

این باید برای شما واضح باشد که آنچه الان من می‌گویم، چیزی است که هاشمی رفسنجانی خواسته است تا بگویم. اگر این کار را نکنم، کار من تمام است. این روزها افراطی‌هایی مثل خمینی و پسرش بر ما حکومت می‌کنند. محافظین مرا احاطه کرده‌اند. من چیزی برای خودم نمی‌خواهم، حتی پول. چرا که در جایگاهی هستم که نمی‌توانم آن را خرج کنم چون باعث سوءظن می‌شود.

اگر شخصیت خمینی را تحلیل کرده باشید، باید فهمیده باشید که یک مخالف قوی، او را وادار می‌کند که ۱۰۰ قدم به عقب برود، در حالی که یک مخالف ضعیف، او را تحریک می‌کند که جلو بیاید. متأسفانه شما موضع غلطی اتخاذ کرده‌اید. شما با او بسیار نرم برخورد می‌کنید. شما باید تندتر باشید. باید از موضع برتری و تفوق برخورد کنید. شما قدرت نشان نمی‌دهید.

همه اعتدالیون در کشور ما، روی یک خط باریک حرکت می‌کنند. ما نمی‌توانیم هر هفته با شما ملاقات کنیم یا حتی هر ماه. ما آماده هستیم تا یک همکاری واقعی با شما داشته باشیم. اما ابتدا شما باید به ما کمک کنید تا اسلام واقعی را در کشورمان پرورش داده و گسترش دهیم و برای این کار، ما نیاز به پول و کمک شما داریم تا جنگ با عراق را خاتمه دهیم.

* آمیرام نیر: کاملا واضح است که اگر ایران با غرب ارتباط برقرار نکند، هیچ آینده‌ای نخواهد داشت. همان طور که واضح است، ما به طور جدی بر روی مسئله ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما امیدواریم به شما اعتدالیون کمک کنیم تا بتوانید خود را تقویت کنید. هر چه لازم است را به من بگویید تا ببینم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

* حسن روحانی: در درجه نخست، شما باید محکم مقابل خمینی بایستید، سرسختانه.

* آمیرام نیر: برای نمونه، لبنان جبهه‌ای است که ما در آنجا تلاش می‌کنیم تا در مقابل خطر خمینی بایستیم. ما این کار را فورا انجام خواهیم داد.

* حسن روحانی: این خوب است. آیت الله‌ها و پاسداران، 3 میلیون دلار به لبنان کمک کرده‌اند؛ در حالی که ما در ایران نیاز مبرمی به پول برای رفع ضروری‌ترین احتیاجات معیشتی و امنیتی خودمان داریم. این افراد ملاهای لبنان را جمع کرده و قول تبدیل لبنان به یک جمهوری اسلامی را داده‌اند؛ عجب حرف مزخرفی! من تلاش کردم تا کل این ماجرا را خاتمه دهم اما نتوانستم. اگر چنگ و دندان به خمینی نشان ندهید، شما در همه جای جهان به مشکل برخواهید خورد. اگر او را با نیروی نظامی تهدید کنید، حتی ممکن است دست شما را هم ببوسد و فرار کند.

* آمیرام نیر: ما کجا باید قدرتمان را نشان دهیم؟

* حسن روحانی: مثلا شما به او بگویید که باید همه زندانی‌های جنگی در لبنان را تا 5 روز دیگر آزاد کنید. در غیر این صورت، ما علیه شما اقدام نظامی خواهیم کرد و خودتان مقصر هستید.

* آمیرام نیر: ما یک امپراتوری هستیم و در حال حاضر آرام عمل می‌کنیم. شما نحوه عمل ما را در لیبی دیده‌اید. اما ما معتقدیم که استفاده از قدرت، ممکن است ایران را در دست روس‌ها قرار دهد.

* حسن روحانی: شما باید به وسیله پاکستان و ترکیه در بین مسلمانان یک جوّ تبلیغاتی علیه خمینی سازماندهی کنید.

* آمیرام نیر: ما به افرادی که در ایران معتقدند آینده ایران در گرو اتحاد با غرب است، چگونه می‌توانیم کمک کنیم؟

* حسن روحانی: شما می‌توانید در باره این موضوع، یک کتاب بنویسید. اما بهترین راه این است که من به ایران بازگردم و با افراد نزدیک به آیت الله منتظری صحبت کنم. ما طرحی را آماده می‌کنیم و من با یک پاسخ نزد شما بازخواهم گشت. اما من می خواهم بدانم که آیا شما جدی هستید؟ من باور ندارم که شما واقعا بخواهید به ما کمک کنید. تا زمانی که خمینی و افرادش قدرت داشته باشند، هیچگاه روابط ما با غرب بهبود پیدا نخواهد کرد.»

ملاقات فوق که در اوج جنگ صورت گرفته، کاملا گویا است و نیاز به هیچ توضیح اضافه ندارد!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
1
من خبر داشتم خیلی سعی کردم قبل از انتخابات به همه بگم به خیلی ها گفتم اما (...) با تقلب بار دیگر (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مهران
|
United States
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
1
با سلام
از ابتدا خائن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
1
وای بر ما وای برما
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
1
ما شک نداریم عده ای در داخل کشور نوکر اسرائیل هستند و وایگاخ ومقام ومنزلا دلرند برای شناخت دشمن وخنثی کردن اقدامتش ونابود کزدن وایگاه دشمن در داخل کشور باسد اول بدانیم امریکا ورژیم صهیونیستی چه از جان ما میخواهند وچرا باید بگوییم مرگ بر امریکا ،وقتی ما این چرا خل را بدانیم انقلاب ترجمه میشود تفسیر میشود ضرورت مبارزات امام، حس شده ونفی اصلاحات ضروری مینماید همانطور که زمان نیکسون دیدیم تورم بالا پدر اقتصاد تمریکا را دراومد توقع امریکا از ما کشیدن جور تورمهایش است تورم از جایی میاید که نشر اسکناس از رشد اقتصادی بالا میزند پس امریکا باید این دلارها را جایی خارج از امریکا واسرائیل خرج کند تا تورم ودر اقتصادش را در نیاورد ونابودش نکند کجا بهتر از ایران دلار را میاورند ایران خرید میکنند برای صادرات بعد اینجا بدون افزایش هزینه تولید قیمت مصرف کننده گران میشود چون اولویت با صادرات است چون باید نراز مثبت تجاری بدون نفت در خدمت امریکا باشد بعد که قیمت مصرف کننده مصنوعی بالا رفت تا امریکا ارزاان بخرد وببرد و اولویت اول و فیرست پرایریتی ایران با مردمش نیست وبا امریکاست دلار طلیعتا گران میشود وهزیمه تولید هم بالا میرود چون توتال داخل ایران دلاری گاز می‌فروشد گاز هم که مبنای قیمت تولید است این هدف امریکاست تاراج ما غارت کردن ملت ما به گند کشیدن هویت ما گلشیقته فراهانی را بردند پورن استار کردن نیکد دنس میکند تا بگویند ایرانیان ذلیل اند فاخشه اند ما ایرانیام را به کنیزی میبریم ضرورت انقلاب اینجا حس میشود اما چرا از زمانی که انقلاب شده دلار گران میشود که نشان از باج دادن به غرب است همه اینها ریشه در همین خائنینی دارد که داخل نظام غده سرطانی سده اند ودندانی فاسد هستند دیدیم دوران دولت ششم دلار 5 برابر گران شد در تمریکا طلا افت قیمت داشت چون دلارها امده ایران امریکا را خلاص کرده دیدیم دوران صدرات میر حسین موسئی دلار 13برابر گران شد وطلا در امریکا ارزان شد دلارهای مزاحم امریکا امده ایران این غدد سرطانی امثال همین آقایان که پایگاهشان اتاق بازرگانی است زمان پهلوی اینقدر قدرت نداشتند بعد از انقلاب به بدنه مقدس انقلاب نفوذ کردند ما میدانیم گرانی سه برابری دلار در سال 91خدعه اصلاحات بود وگرنه چرا دلار از 84تا 91گران نشد؟چون دولتی ذلیل امریکا حکومت نمیکرد پایگاه اسرائیل و صهیونیست در ایران اتاق بازرگانی است اصناف است داخل خود اصولگرا هم خائن هست (...) اینها دشمنان ملت وانقلابند آشکارا تفاله جویده شده اسرائیل را میجوند و میگویند باید صادرات تقویت شود که لاجرم به گرانی دلار میانجامد اف بر دشمنان انقلاب وملت ما میدانیم دشمن کیست ومیدانیم هدف امریکا غارت ایران ایت نابود کردن فرهنگ ودین وهویت ماست به لجن کشیدن نام ایرانی است اما نمیبینیم نوکران امریکا کجا نشسته اند
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ایرانی واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
همین کارها را کرده که تقاسش این شده که با اسلحه کمری (...) مغز پسر بیست ساله اش (...) اه اه اه مستقیم با اسلحه کمری به مغز پسرش محمد روحانی (...) چرا از جنایت (...) قاتل خائن کسی چیزی نمی گوید؟ از حسین موسویان یار غار حسن روحانی و (...) این حرف ها گفته شده که مستقیم به سر پسرش شلیک (...) و خیلی از همکاران دیگرش که الان در نهاد ریاست جمهوری زیر ذره بین (...) هستند و جرات ندارند حرف بزنند با کنایه گفته اند که (...) خون فرزندش (...) این را ما که نمی گوئیم خودشان می گویند البته پسر (...) ولی سزایش این نبود که (...) مغزش را متلاشی کند و جسدش را به نام (خودکشی با اسلحه پدر) در مزار امام راحل دفن کند تو رو خدا ببینید کسی که نتونسته بچه خودش را تربیت کند چطور می تواند جوان های مملکت را تربیت کند حسن فریدون این (...) به خودش مربوط است البته (...) که (...) سرنوشت شومی برای خائنین رقم می زند وای به روزی که اربابان (...) علیه او دست به افشاگری بزنند همان اول سید حسین موسویان (...) آن یار غار روحانی در مذاکرات سعدآباد پته اش را روی آب خواهد ریخت اینها همه شون (...)
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
روزنامه اسراییلی خیلی چیزا می نویسه....اگه رو همشون میشه استناد کرد...بگین تکلیف خودمونو بدونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
0
0
روحانی از مسعود رجوی بدتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
ملت دارن مار در استیین پرورش میدن علی برکت الله
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
حسن روحانی قبل ازپیروزی انقلاب هم بعنوان (...) بوده ک اباانقلابیهاارتباط برقرارمیکرده وبعدانهارا(...) وحتی زمانیکه فرزنددش دسترسی به مدارکات سریش پیدامیکنداورادرمنزل شخصی خودبا(...) واینان گرگهایی درپوست میش هستند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
اگه حرفهایی که در مورد روحانی میزنند درسته چرا شورای نگهبان تو دو دوره صلاحیتش رو تائید کرد وچرا مراجع ذی صلاح کاری نمیکنند
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
جمهوری اسلامی بدون پالایش طیف اصلاحات از تمام مدیریت ها بدون اعتبار و ارزش است
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
باید تکلیف وزارت اطلاعات مشخص بشه
حجاریان کیه؟ و چه کارها کرده؟
مجموعه تحت فرمانش کیا هستن؟
چه کار کردن؟
چه نقشه هایی در سر دارن؟ و...............
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: