به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وضعیت معاملات با توجه به این‌که بازار مسکن در واقع بعد از انتخابات ریاست جمهوری استارت خورده، مطلوب به نظر می رسد؛ زیرا فروردین ماه نیمه تعطیل بود، اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و خرداد در ماه مبارک رمضان قرار داشتیم. لذا می توان گفت تیرماه روند معاملات مسکن به حالت پایدار رسیده و پیش‌بینی من این است که تا پایان شهریورماه، معاملات با روند رو به رشد همراه شود
"خیبرآنلاین" - رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در تیرماه سال جاری ۱۶ هزار و ۱۵۶ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، حسام عقبایی اظهار کرد: بر اساس آمار اتحادیه مشاوران املاک، در تیرماه سال جاری ۱۶ هزار و ۱۵۶ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۳ و ۱۲.۶ درصد کاهش نشان می دهد؛ چرا که در خردادماه امسال ۱۷ هزار و ۱۷۷ قرارداد و در تیرماه سال قبل ۱۸ هزار و ۱۹۴ قرارداد خرید و فروش داشتیم.

وی افزود: همچنین تعداد قراردادهای اجاره شهر تهران در تیرماه ۱۹ هزار و ۳۱۶ مورد بود که با توجه به ۲۰ هزار و ۹۱۹ قرارداد در خردادماه سال جاری و ۲۲ هزار و ۸۲۷ مورد اجاره در تیرماه سال قبل، تعداد  معاملات اجاره واحدهای مسکونی شهر تهران به ترتیب ۹.۱ و ۱۸ درصد نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره تعداد قراردادهای خرید و فروش املاک کل کشور در تیرماه ۱۳۹۶ هم گفت: در کل کشور ۴۹ هزار و ۸۰۵ معامله طی تیرماه سال جاری در بخش خرید و فروش و نیز ۶۸ هزار و ۱۴۶ قرارداد اجاره امضا شده است که در کل کشور هم با کاهش ۶.۸ درصدی خرید فروش و کاهش ۵.۴ درصدی قراردادهای اجاره نسبت به خردادماه سال جاری مواجه بودیم.

عقبایی در ارزیابی از وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: وضعیت معاملات با توجه به این‌که بازار مسکن در واقع بعد از انتخابات ریاست جمهوری استارت خورده، مطلوب به نظر می رسد؛ زیرا فروردین ماه نیمه تعطیل بود، اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و خرداد در ماه مبارک رمضان قرار داشتیم. لذا می توان گفت تیرماه روند معاملات مسکن به حالت پایدار رسیده و پیش‌بینی من این است که تا پایان شهریورماه، معاملات با روند رو به رشد همراه شود.

وی درخصوص پیش بینی از آینده بازار مسکن گفت: خوشبختانه از نیمه دوم سال قبل شاهد افزایش ساخت و سازهای مسکونی در شهر تهران بودیم که می تواند باعث ایجاد تعادل قیمت شود. لذا پیش بینی می کنم افزایش قیمتی در نیمه دوم سال جاری نداشته باشیم. اگر به سمت رونق هم برویم رشد قیمت مسکن بیش از تورم نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: