به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
همگان منتظر واکنش های تیم منفعل مذاکره کننده، دولت عجیب روحانی و مجلس حامی این دولت هستند تا در برابر خصمانه ترین اقدام آمریکا، چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار خواهند داد
"خیبرآنلاین" - سرانجام پس از 4 سال دروغگویی به مردم درباره لغو تحریم ها و دفاع از خسارت محض برجام، و پس از آنکه طرف عهدشکن و غیرقابل اعتماد آمریکایی قدم به قدم توافق کذایی را مورد نقض قرار داد با سکوت مذاکره کنندگان و دولت ایران مواجه شد، اما حالا "مادر تحریم ها" علیه ملت ایران به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، کنگره آمریکا با 419 رای موافق و تنها 3 رای مخالف تحریم S722 را علیه ایران به تصویب رساند تحریمی که به آن لقب "مادر تحریم ها" داده شده و در نقض آشکار و علنی حداقل 3 بند از برجام به حساب می آید. (بندها 26 و 28 و 29).

تحریم S722 برپایه دستور اجرایی 13382 مربوط به سال 2005 بنا نهاده شده، و این یعنی مذاکره کنندگان پرادعای دولت روحانی، پس از مدتها رفت و آمد و رایزنی و گفت و گو و پیاده روی و خنده، حتی نتوانسته اند همین دستور اجرایی رییس جمهور آمریکا را لغو کنند.

"مادر تحریم ها" قرار بود قبل از انتخابات به تصویب برسد اما آمریکایی ها علنا گفتند تصویب آن، منجر به ریزش رای روحانی خواهد شد و به همین دلیل، آن را به تاخیر انداختند که همین نکته، می تواند موردتوجه حقیقت طلبان قرار گیرد.

در این تحریم، بنیه دفاعی و موشکی کشورمان مورد هدف قرار گرفته شده و همزمان به تحریم های حقوق بشری هم اضافه شده است. در واقع، همه آنچه که در برجام، به اصطلاح معلق شده بود، حالا در تحریم جدید تجمیع و احیا شد.

اجرای تحریم S722 به بهانه سپاه و حقوق بشر، کلیه فعالیت های بین المللی اقتصاد ایران را مورد توجه قرار داده است که اگر دولت همچنان دست روی دست گذارده و مشغول توجیه اقدامات آمریکا باشد، یکی از عوارض احتمالی آن را طی روزهای آتی می توان در بازار ارز مشاهده کرد؛ عارضه ای که شاید منجر به رهاشدن فنر قیمت ارز و جهش بی سابقه قیمت آن منجر شود.

همچنین، کلیه مراوادت اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی که از لحاظ سیاسی خود را وابسته به آمریکا می دانند، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حالا، همگان منتظر واکنش های تیم منفعل مذاکره کننده، دولت عجیب روحانی و مجلس حامی این دولت هستند تا در برابر خصمانه ترین اقدام آمریکا، چه برنامه ای را در دستور کار خود قرار خواهند داد. آیا همچنان سکوت کرده و صرفا با حرف درمانی، مشغول بزک کردن دشمنان ملت ایران خواهند بود یا تغییر رویکرد داده و از موضع اقتدار، وارد صحنه خواهند شد.

هرچند، اولین واکنش های روحانی و عراقچی به این موضوع نشان می دهد که از این باند، نمیتوان انتظار اقتدار داشت.

روحانی واکنش به این اقدام را به مجلس حوله داد و عراقچی گفت که تحریم جدیدی نبوده، بلکه تجمیع تحریم های سابق غیرهسته ای است!
برچسب ها: S722 ، مادر ، تحریم ، برجام ، دروغ ، خیبر ، آنلاین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
در این شرایط رفتن به حج نه تنها واجب نیست بلکه نوعی خودکشی و بی پروایی و حماقته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: