به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
متاسفانه لیست بسیار بلندتری از این اقدامات عجیب و دور از تدبیر در عملکرد جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی وجود دارد که بر این اساس تصمیم گرفتیم تا نگرانی عمیق خود را به وسیله این نامه خدمت شما عرض نماییم
"خیبرآنلاین" -

محضر مبارک ریاست محترم جمهوری
جناب آقای دکتر روحانی
با عرض سلام و تحیت
 
احتراما نامه زیر که به امضای جمعی از پزشکان این کشور می‌رسد، رنجنامه‌ای کوتاه از مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی هایی است که در طول ۴ سال گذشته بر وزارت بهداشت و درمان دولت حضرتعالی گذشته است. حضرتعالی بهتر از هر کسی می دانید که پزشکان این مرزوبوم، در تمام زمان‌ها یار و یاور مردم و نظام بوده اند. خدمت داوطلبانه تعداد کثیری از پزشکان در طی جنگ تحمیلی و حضور در مناطق محروم و دورافتاده جهت خدمت طی سال‌های اخیر مثال هایی از این همراهی بی شائبه بوده است. حمایت از گفتمان تدبیر و امید در کنار همه ملت در انتخابات میلیونی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز از آخرین افتخارات این صنف می‌باشد.
 
اما متاسفانه وزارت بهداشت تحت مدیریت جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی در طول ۴ سال گذشته دست به اقداماتی زده است که ناچاریم جهت جلوگیری از این روند آسیب زا و غیرکارشناسانه و ابترنماندن تمام تلاش هایی که برای اصلاح امور نموده ایم، با این نامه مستقیما دست به دامان جنابعالی شویم تا در انتخاب وزیر بهداشت دولت دوازدهم، توجهی ویژه بنمایید تا هرچند آب رفته به جوی بازنمی‌گردد، اما شاید آرامشی شامل حال بهداشت و درمان این مملکت گردد. طرح تحول که می توانست و هنوز هم می تواند کارنامه‌ای بسیار درخشان در لیست زحمات تحت مدیریت شما داشته باشد، به علت بی‌انضباطی‌های شدید در آستانه تبدیل به پاشنه آشیل دولت تدبیر و امید است.
 
ذیلا به نمونه هایی از اقدامات غیرمدبرانه مجموعه وزارت بهداشت اشاره خواهیم کرد:
 
۱- عدم پیگیری برای اجرای واقعی نظام ارجاع و سطح بندی و تبیین منع خود ارجاعی که از عوامل اصلی تقویت اقتصاد سلامت خواهد بود.
۲- امنیتی نمودن بی مورد و استفاده از نیروی ضدشورش و گارد ویژه و ضرب و شتم پزشکان متخصص در تجمع مسالمت آمیز گروه متخصصین رادیولوژی مقابل وزارت بهداشت به جای استفاده از رویکرد شنیدن سخن مختلف و استفاده از روش‌های اقناعی در ۲۶ دی ماه سال ۹۴
۳- وجود ابهامات مالی فراوان در طرح تحول سلامت
۴- دستکاری هدفمند با اهداف صنفی خاص در کتاب کالیفرنیا، به نحوی که می‌توان ردپای رشته‌های تخصصی مدیران عالی رتبه وزارت ایشان را در این دستکاری پیدا نمود.
۵- خلف وعده‌های مکرر درخصوص دستمزد پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشکان خانواده شهری استان فارس و مازندران
۶- ایجاد زمینه تنش و دلسردی در رشته پاتولوژی با خلق بخشنامه‌های جنجالی و متشنج کردن گروههای علمی و ایجاد رعب و وحشت بجای تدبیر و دادن امید
۷- کاهش تعرفه و کد در مورد رشته بیهوشی به میزان ۲۵ درصد در سال ۹۶ که حتی برای کارشناسان نیز عجیب و دور از کارشناسی حداقلی می‌نمود.
همچنین کاهش تعرفه برای رشته‌های رادیولوژی (سونوگرافی) با وجود نرخ تورم ۱۲درصد توسط بانک مرکزی که با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست و نخواهد بود. ضمنا در این برنامه کاهش تعرفه‌ها، با توجه به اخبار واصله، گروههایی که نزدیکی بیشتری با برخی مسولان داشته اند، برخی موارد را از شمول کاهش تعرفه حذف کرده اند.
۸- تاخیر بعضا یک ساله در پرداختی پزشکان در حال خدمت در مناطق محروم
۹- تبدیل مجموعه وزارت بهداشت به وزارتی با شائبه ویژه خواری و رابطه، من جمله تصویب بخشنامه‌های مربوط به کاهش طرح ضریب کا رشته روانپزشکی و امکان مسولیت فنی ازمایشگاه برای phdهای رشته‌های علوم پایه (با اعمال نفوذ احتمالی برخی از مقامات بلندپایه وزارت بهداشت)
۱۰- عدم نگاه کارشناسی بی طرف و ضابطه مند به تداخلات بین رشته‌ای و ابلاغ بخشنامه‌های احتمالا سفارشی و تبدیل رشته‌های PhD به رشته‌های بالینی
۱۱- پروژه ی واگذاری امر حاکمیتی "نظارت بر مراکز درمان اعتیاد” به نهادی غیرتخصصی که این واگذاری دارای اشکالات متعدد شکلی و ماهوی است، و تنظیم دستورالعمل اجرایی آن به طرز بی سابقه‌ای متناقض با قوانین صریح مملکتی و اصول حقوقی جمهوری اسلامی، همراه با به مخاطره انداختن مصالح بیماران می‌باشد.
 
متاسفانه لیست بسیار بلندتری از این اقدامات عجیب و دور از تدبیر در عملکرد جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی وجود دارد که بر این اساس تصمیم گرفتیم تا نگرانی عمیق خود را به وسیله این نامه خدمت شما عرض نماییم. امیدواریم به پشتوانه تدبیر و انتخاب جنابعالی شاهد انتخاب مدیری شایسته تر در کشتی سلامت کشور باشیم تا از تکرار این وضعیت نابهنجار جلوگیری گردد و به سرانگشت تدبیر گره نگرانی‌های جامعه پزشکی در حفظ شرافت حرفه‌ای و درمان بیماران را بگشایید تا بتوان در سایه آرامش و مدیریت کلان نگر در وزارت بهداشت و درمان بهترین خدمتگذاری برای مردمان این کشور ممکن شود.
 
در انتها نیز از جنابعالی استدعا داریم وقتی را برای برگزاری جلسه ملاقات عمومی با پزشکان دردمند امضاکننده این نامه اعلام نمایید تا جزییات بیشتری از مشکلات موجود را به شما منتقل نماییم.

* این نامه تاکنون به امضای 4,164 نفر از پزشکان رسیده است.
لینک امضاها: https://www.ipetitions.com/petition/Iranian-doctors-letter-to-President-Rohani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: