به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تجزیه کشورهای اسلامی یکی از نقشه‌های بزرگ و اصلی آمریکا و کشورهای ابرقدرت جهان است
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در جمع جوانان شهرستان گرگان در پاسخ به این سوال که به نظر شما تاریخ از برجام چگونه یاد می‌کند، خاطرنشان کرد: برجام ننگی مانند قرارداد ترکمنچای و حتی بدتر از آن بوده است.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: برجام وقتی تحقق پیدا کرد که آمریکا به شدت در بن‌بست قرار گرفت و تحریم آمریکا نتوانسته بود پاسخ دهد و مقاومت مردم ایران، آمریکا را به چالش کشید و شرکای آمریکا در جهان دچار چالش شده و به آمریکا اعتراض می‌کردند و این شرکت‌ها در حال دور زدن آمریکا بودند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولت ایران در چنین شرایطی به کمک آمریکا آمد و دولت آمریکا را از این مشکلات نجات داد و بزرگترین دستاورد آمریکا در این مذاکرات این بود که تبلیغات بزرگی را علیه ایران به راه انداخت با این عنوان که راه انقلاب به بن بست رسیده و ایران نتوانست مقاومت کند و تسلیم شده است

روحانی گفت: آمریکا در این تبلیغات سعی کرد که آزادی خواهان جهان را که راه مقاومت را در پیش گرفتند و از ایران الگو گرفته بودن را مایوس کند و تاکید کرد که راه ایران راه نجات دنیا نیست.

وی اضافه کرد: آمریکا ملت ایران را تحقیر کرد و ایران لبخند زد و امام یکی از بزرگترین رسالتی که به انجام رساند این بود که سعی کرد به ملت ایران عزت ببخشد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از انقلاب زمانی بر مردم گذشت که مردم به خصوص جوانان احساس پوچی می‌کردند و امام به نسل جوان فرمود که جوان ایرانی استعداد و توانایی دارد که اگر استعداد تو شکوفا شود کارهای بزرگی را می‌تواند انجام دهد.

روحانی گفت: متاسفانه در برجام سعی شد این شخصیت و هویت از ملت ما گرفته شود و روحیه یاس و ناامیدی بار دیگر بر این کشور حاکم شود و سعی می‌کنند از این راه به جوانان بگویند ما بدون آمریکا نمی‌توانیم زندگی کنیم و حتی آب خوردن ما نیز باید با کمک آمریکا تامین شود.

وی تاکید کرد: از همه بدتر این بود که آمریکا با این مذاکرات و برجام توانست جهش ملت ایران را در مسائل ملی و فنی و هسته‌ای متوقف سازد و فعالیت‌های هسته‌ای را گل بگیرد و به طور کلی زحمات شهدای هسته‌ای را بر باد دهد و هیچ قدمی برای ایران بر نداریم و اگر غیر از این بود باید در عقل و ابرقدرتی آمریکا شک می‌کردیم زیرا سیاست آمریکا حقیر کردن ملت‌ها و کشورها است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر شمر یک قطره آب به امام حسین(ع) داد، آمریکا نیز قدمی در عرصه اقتصادی برای ایران بر می‌دارد، آمریکا به دنبال زمین‌‌گیر دیدن ایران است تا بتواند خودش حاکم ملت ایران باشد.

وی در پایان گفت: این برجام خدمات ارزنده‌ای را به آمریکا داد و برای ایران جز سرشکستگی چیزی نداشت.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این همه دروغ برای چه بوده که می‌گویند تحریم برداشته شده و بعد می‌بینیم هیچ اتفاقی نیافتاده، می‌گویند ال‌سی‌ها باز شده بعد می‌بینیم مشکلات بانکی همچنان برقرار است.

روحانی تاکید کرد: در تاریخ می‌بینیم بزرگترین ضربه به ایران را کسانی زدند که بیشترین ارتباط را با انگلیس و دشمنان ایران اسلامی داشتند.

وی تاکید کرد: این سروصداهای راجع به برجام یک بازیگری بین ایران، اروپا و برخی مسوولان ایران است و سعی می‌کنند برای رئیس جمهور آبرو ببخشند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: جان کری در آن زمان گفته بود که برجام مرحله اول اقدامات آمریکا است و برنامه‌های بیشتری در دستور کار آمریکا قرار دارد.

روحانی افزود: آمریکا اگر قرار است که قدم دوم را تحقق ببخشند، باید قدم اول را فتح‌الفتوحی برای ایران بیان کنند و جنگ زرگری را برای لغو برجام راه بیاندازند تا در قدم بعدی توسط همین دولت و برجام دوم اتفاق بیافتد.

وی درباره شکل‌گیری داعش بیان کرد: آمریکایی‌ها دریافتند که اسلام به شدت در بین کشورهای اروپایی و غربی نفوذ کرده و نوشتند و بیان کردند که آینده جهان غرب از آن اسلام است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: اول سعی کردن با تبلیغات جلوگیری کنند که دیدند فایده‌ای ندارد و وارد فاز بدنام کردن اسلام شدند بعد دیدند نتیجه‌ای ندارد و وارد فاز شکل‌گری جنایاتی شدند که با نام اسلام و توسط اسلام‌نماها اجرا شود تا اسلام را دین خشن و آدم‌خوار معرفی کنند.

روحانی گفت: هدف دوم استکبار جهانی نابودکردن بیداری اسلامی بود که وجود آن برای اسرائیل جدی است و برای درهم شکستن این بیداری اسلامی باید خون و خونریزی و آدم‌کشی در جهان اسلام شکل گیرد تا کسی اندیشه مبارزه با استکبار را در ذهن نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آرزوی دشمنان این بود که ایران را نیز به این سمت بکشانند اما تا امروز موفق نشدند، گفت: امروز وحشت آمریکا از بیداری اسلامی به حدی است که اگر آمریکا به ایران نفوذ کند، ایران را همانند سوریه به حمام خون تبدیل خواهد کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: تجزیه کشورهای اسلامی یکی از نقشه‌های بزرگ و اصلی آمریکا و کشورهای ابرقدرت جهان است.

روحانی گفت: این تجزیه باعث درگیری کشورهای مسلمان با یکدیگر می‌شود تا هم اسرائیل در امان باشد هم آمریکا به اهداف خود برسد و مطمئن باشید بعد از داعش، اتفاق مشابه دیگری همانند داعش رقم خواهد خورد تا مسلمانان جهان به فکر مبارزه با استکبار، آمریکا و اسرائیل نیفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: