به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دیپلماسی ما زمانی جواب خواهد داد که اقتدارمان زیاد باشد کما اینکه توافق هسته‌ای زمانی به ثمر رسید که ما در منطقه و در سوریه دست بالا را داشتیم، تعداد سانترفیوژ‌های ما به 20 هزار رسیده بود، اورانیوم زیادی ذخیره داشتیم و دانش هسته‌ای کامل شده بود
"خیبرآنلاین" - حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه، درخصوص تنش‌های ایجاد شده از سوی دولت آمریکا گفت: البته نقض برجام در دوره آقای اوباما با وضع محدودیت مهاجران (ISA) شروع شد و ترامپ این وضع را تشدید کرده است. جمهوری اسلامی به دنبال نقض برجام نیست و علاقه‌ای هم برای رفتن به این سمت ندارد مگر طرف مقابل به گونه‌ای رفتار کند که چاره‌ای جز این نباشد.

به گزارش دانشجو، سفیر پیشین ایران در امارات متحده عربی در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای اروپایی در کنار دولت خواهند ایستاد؟ پاسخ داد: در روابط خارجی اساساً اعتماد معنایی ندارد و اگر کسی به کشوری چه اروپایی و یا امریکایی اعتماد کند در اشتباه است. اما در خصوص برجام می‌توان گفت که اروپایی‌ها در تلاش هستند که به برجام پایبند باشند و می‌توان تلاش‌های آن‌ها را دید؛ ولو اینکه این توافق بی رمق، ضعیف شده و غیرکارا باشد. آن‌ها سعی می‌کنند این توافق را به همین شکل نگه دارند و در موضوعات دیگر با امریکا همراه شوند.

وی برجام را دارای نقایص زیادی می‌داند و در پاسخ به این سوال که آیا یک توافق بی رمق تامین کننده منافع ایران است؟ گفت: برجام منافع ما را 100 درصد تامین نمی‌کند، اما بالاخره فضای متفاوتی را به وجود آورده است که همین یک ضرورت بود؛ هرچند کاستی‌های زیادی دارد، اما این بدین معنی نیست که تمام آن را رد کنیم، در برخی زمینه‌ها پیشرفت‌ها خوبی داشتیم و به نظر من برجام با این شکل بهتر از نبودن آن است.

آصفی افزایش روزافزون اقتدار کشور را بهترین سیاستی می‌داند که ایران می‌تواند در این شرایط اتخاذ کند و در این باره گفت: ما باید اقتدار خودمان را هر روز بیشتر کنیم. دیپلماسی ما زمانی جواب خواهد داد که اقتدارمان زیاد باشد کما اینکه توافق هسته‌ای زمانی به ثمر رسید که ما در منطقه و در سوریه دست بالا را داشتیم، تعداد سانترفیوژ‌های ما به 20 هزار رسیده بود، اورانیوم زیادی ذخیره داشتیم و دانش هسته‌ای کامل شده بود؛ لذا همه این موارد موارد باعث بالارفتن اقتدار کشور شده و طرف مقابل، با تکریم و احترام با ما برخورد کرد.

او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم طرف مقابل را وادار کنیم که به ما احترام بگذارد، هیچ راهی نداریم جز اینکه اقتدار خود را افزایش دهیم و نگاهمان به درون باشد و توانمندی خود را افزایش دهیم.
برچسب ها: آصفی ، برجام ، نقض ، امضا ، اوباما ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: