به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نتیجه نهایی طراحی آقایان، تحویل دادن دودستی منطقه به دشمن صهیونیستی و افزایش تهدیدها و تحریم ها علیه کشورمان و انداختن سایه ی جنگ بر سر مردم است
"خیبرآنلاین" - خسارت محض برجام به سخت ترین دوره از عمر کوتاه و معیوب خود رسیده است اما مدیران ارشد دولت روحانی با ادامه ی راهبرد اشتباهی که از ابتدا در دستور کار خود قرار داده بودند، همچنان می کوشند تا با موفق نشان دادن آن، خطای استراتژیک دیگری را پیش پای نظام و کشور بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، بیش از 4 سال، سرمایه، توجه، انرژی، تمرکز و عمر دولت و کشور و مردم صرف مذاکراتی شد که پیش از این، در سال های 82 تا 84 مشابه آن امتحان شده و به شکست انجامیده بود؛ اما حالا، با عیان شدن شکستی دیگر برای روند مذاکراتی که بر مبنای اعتماد به غرب و آمریکا تنظیم شده، باز هم همان باند معروف مدعی قهرمانی دیپلماسی، بدون توجه به خساراتی که به بار آورده اند، می خواهند با فضاسازی و عملیات روانی منحصر به فرد خود، کشور را به آوردگاه خطرناک دیگری سوق دهند.

افاضات زیر که طی یک هفته پس از گزافه گویی های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، علیه کشورمان مطرح شده، را با دقت بخوانید:

- اسحاق جهانگیری (معاون اول روحانی): مذاکرات برجام یک الگو برای دنیا در جهت حل مسائل پیچیده بین المللی است!

- محمد نهاوندیان (معاون اقتصادی روحانی): اگر درباره مسائل بین المللی و منطقه ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می تواند موضوع مذاکره میان ایران با کشورهای منطقه یا اروپا باشد!

- سید عباس عراقچی (معاون ظریف و عضو تیم تحمیل کننده برجام به کشور): برجام یک سند ممتاز و نمونه ای عالی برای حل بحرانهای منطقه ای و جهانی است!

کاملا مشخص است که تحمیل کنندگان برجام به فکر فرار به جلو، عدم پاسخگویی درباره ضررهایی که به وجود آورده اند، و قراردادن نظام در یک عمل انجام شده ی دیگر هستند.

به این سخنان، پیش کشیدن تئوری برجام های 2 و 3 و... توسط روحانی طی سال های قبل را هم باید اضافه کرد.

اما علاوه بر عهدشکنی آمریکا و اروپا به تعهدات برجامی، نقشه برای دوشیدن ایران و سرمایه های کشورمان، تلاش بر تحریم های متنوع و روزافزون و... نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، مدل و روشی است که برجامیان از آن به عنوان حل مسایل یاد می کنند.

آنان معتقدند برجام، موضوع هسته ای کشورمان را حل کرد؛ اما شفاف نمی گویند دقیقا چگونه؟

ایران تا قبل از دولت روحانی به 20 هزار سانتریفیوژ فعال، 11 تن اورانیوم غنی سازی شده، رشد کمی و کیفی دانشمندان و دانشجویان در صنعت هسته ای و... دست یافته بود و باند روحانی و ظریف، با تکیه بر همین توانایی های داخلی، پای میز مذاکرات رفتند اما براساس بی تدبیری، عجله، حضور جاسوسان متعدد در تیم مذاکره کننده و اعتماد به لبخندهای دشمن، تقریبا به تمام داشته های علمی - هسته ای کشورمان چوب حراج زدند تا شاید موضوع هسته ای، حل شود!

حالا، همین جماعت می گویند با استفاده از الگوی برجام، میتوان در مباحث منطقه ای و موشکی و... هم مذاکره کرد و مسایل را حل نمود! معنای این سخن چیست؟

با روش حضرات پرمدعای کم بازده، مذاکرات موشکی به معنای دست کشیدن از توانمندی ها و نیازهای کشورمان، انهدام انواع موشک های دوبرد و بالستیک و... است تا شاید بحث موشکی هم حل شود! و این یعنی، تضعیف بنیه ی دفاعی کشور و تهییج دشمنان قسم خورده ی ایران اسلامی به تهاجم؛ آن هم در دنیای بی سامان و ناامن کنونی.

همچنین، در مذاکرات منطقه ای، آنچه که طبق گفته ی باند روحانی و ظریف از برجام میتوان الگو گرفت به این معناست که از اقتدار منطقه ای ایران چشم پوشی کرده، مقاومت را به حال خود رها نماییم، دوستان استراتژیک و بسیار مهم منطقه ای در یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان و... را تنها گذاشته و سنگرها را یک به یک تحویل دشمن دهیم و در داخل مرزهایمان محصور شویم.
به عبارت دیگر، نتیجه نهایی طراحی آقایان، تحویل دادن دودستی منطقه به دشمن صهیونیستی و افزایش تهدیدها و تحریم ها علیه کشورمان و انداختن سایه ی جنگ بر سر مردم است.

آیا این نوع از بی تدبیری، در سایه ی عملیات روانی بر روی افکار عمومی و همراهی طیف های مختلفی تحت عناوین گول زننده ای همچون اصوگرا و اصلاح طلب و با حمایت های افرادی مانند علی لاریجانی و ولایتی و... ادامه خواهد یافت یا مردم، با هوشیاری و بیداری، در مقابل این ایده های خطرناک خواهند ایستاد؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهران
|
United States
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
با سلام
شاید یکی از مشکلات ما مردم اینست که به (...) رای اعتماد دادیم که اصالا و ابدا ولایی و پایبندبه ولایت فقیه نیست. نه (...) و نه (...) ولایت مدار نیستند. البته اداعای آن هست ولی در عمل هیچ. از تیم مذاکره کننده ایی که به تواناییهای مردم کشورش و به تواناییهای جوانانش و به رهبری حکیمانه اش و به پشتیبانی خداوند متعالش ایمان نداشته باشد ، انتظاری بیش از این نمی توان داشت.
جالب اینجاست که این آقایان خود را صاحب ایده و نخبه سیاسی نیز می دانند و هر روز برایمان سخنرانیهای شگفت انگیز می کنند! از دستاوردهای یک قراردای نگین به نام برجام می گویند و جالبتر از آن ، ژست حق به جانب بودن و ژست مذهبی گرفتن آنهاست. خنده آور است و بیش از آن تاسف آور برای یک کشوری با عزت و صاحب تمدن چند هزار ساله.
کشوری که دارای منابع مختلف معدنی ، صاحب زمینهای حاصل خیز و مردمی توانمند و با استعداد است باید امروز بخاطر عدم مدیریت یک عده ایی خاص که به احتمال قوی (...) صاحبان قدرت و استعمار می باشند باید در زندگی روزانه خود در بمانند و نتوانند نیازهای روزانه خود را فراهم آورند.
بدتر از این موارد اینکه ما مرگ بر آمریکا می گوییم و هنوز که هنوز است معاملات بین اللمللی خود را با دلار و یورو انجام می دهیم، مرگ بر استعمار می گوییم و هنوز قراردادهای صنعتی خود را با شرکتهای توتال و رنو و پژو می بندیم ، دم از اقتصاد مقاومتی می زنیم و هنوز کالاهای بنجول چینی را وارد می کنیم ، دم از فرهنگ می زنیم ولی هنوز جوانان ما قادر به یک ازدواج و تشکیل یک خانواده ساده نیستند وووو

شرم بر ما مسلمانان پر ادعا.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
اسپهبد پادوسبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
در پایان ظاهرا نویسنده مشکلی با دو جناح بودن نظام دارد اما این واقعیتی موجود است که اصولگرای سنتی با اتحاد با اصلاح طلب قصد براندازی نظام را داشتند تا اصولگرای تحول خواه از بین برود بعد مطمئن بودند با چهره موسوی و هاشمی دوباره میتوانند بر ایران حاکم شوند و یا حاضر بودند خودشان بروند تا ایران دست اصولگرای تحول خواه نباشد این یعنی دوست نادان ودو جناح بودن نظام که یک طرف آن اصولگرای سنتی و اصلاح طلب هستند و طرف دیگر اصولگرای تحول خواه" ایز کاندیدای ابل"به قول آمریکایی ها غیر قابل انکار است ما اصلا میدانیم هدف انقلاب چه بود؟هدف انقلاب باج ندادن به غرب بود غرب چگونه باج میگیرد؟با گران کردن اجناس مصرف کننده داخل به منظور کاهش تقاضا از ایران کالا صادرات میکنند و نتیجه گرانی ارزی پدید میاید سیزده برابر گرانی ارز در دولت میر حسین موسوی فتنه گر غیر قابل انکار است ارز از سال 81تا سال 92که اصولگرای تحول خواه در قدرت بود ثابت بود ودر محدوده هزار تومان بود آیا میشود گفت نظام یک دست است ؟میشود گفت انقلاب منافق ندارد؟فتنه گر و اصلاح طلب ندارد؟سازمان مجاهدین خلق کمونیستها مگر به انقلاب کمک نکردند؟میشود گفت دلسوز ایران بودند؟سازمان مجاهدین خلق مسلمان هستند فرقشان با اصلاح طلب و اصولگرای بازاری محتکر صادر کننده واردات ستیز
چه بود؟پرزیدنت حسن تورمی بیش از احمدی نژاد دارد درست مثل هم قطارانشان دور اول خاتمی و دو دور موسوی و دو دور
هاشمی مشکل مردم ما اینست تورم،بیکاری،فقر در قرن بیست و یک در کشوری چو ایران این قابل پذیرش نیست اگر عامل اصلی استکبار است ما ملت به جان آمده از زندگی سیر شدیم و این دست از زندگی شستن و توفیق شهادت داشتن انگیزه جنگیدن ما با غرب خواهد بود منتها رهبران ما باید پالایش و پایش شوند بدانیم برای چه میجنگیم آیا زیبا کلام و روحانی رهبران ما هستند؟پس مسئله دو جناح بودن نظام مسئله اصلی است زیبا کلام دعا نویس آب منگول آب پریا هم اسرائیل را به رسمیت می شناسد هم از حزب الله دفاع میکند این نفاق نیست؟آیا میشود گفت به دو جناح بودن نظام قائل نباشیم ؟اگر حتی جمهوری اسلامی مقابل زیاده خواهی غرب ایستادگی نکند مردم میکنند این سرنوشت دنیا است که در کتاب الهی ثبت است آنها که اعتقادی به قرآن ندارند این جمله را متشابه یا سمبلیک تعبیر و معنا کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
به نظر می آید تصمیمش گرفته شده و کاری هم از کسی ساخته نیست
اسپهبد پادوسبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
تصمیمی گرفته نشده ناشناس اب راه خود را میابد اب از مسیله میرود والا همه چیز خراب میشود حرکت اب در مسیله را ناشناس تصمیم گرفته نمیگویند من در دوران خدمت،در ارتش ،هم خدمتی داشتم که پدرش استاد دانشگاه امام حسین بود از لج پدر به خدمت غریبانه امده بود اما چون پدر راه نزدیکتری بود همیشه از ابتکار وراه نو باز میماند چون هرگز راه نو را تا پایان نمیپیمود میگفت "نمیشه "میشد برای او که راه نزدیکری داشت نمیشد از یک کارمند ثبت اسناد پرسیدم فرایند صدور سند مشاعی چقدر زمان میبرد گفت چه سوال عجیبی !سوال عجیب بود چون راه جدیدی نپبموده که بفهمد پرسشگر احتمالا برنامه ای دارد که قصد ان امکان سنجی است بستر سنجی، امکان سنجی، شناخت سیستم، ترسیم سناریوهای محتمل وغیر محتمل ظاهرا برای ناشناس مفاهیمی بیگانه است ناشناس باور نمیکند که مقابله با غرب امکان پذیر است،هرگز باور نمیکند، اما بیننده خیبر انلاین هم هست چه چیز را در خیبر آنلاین دنبال میکند میگوییم اصلاحات و اصولگرای بازاری در خدمت غرب هستند باید با غرب جنگید اما این برای ناشناس ناخوشایند است میگوید مالیخولیا !میگوید کور خوندی! یعنی چوب نشون دادی دزد هم خودشو نشون داده شما همیشه میبینید انسان ضعیف با افتخار سمت ستمگر را میگیرد و تصور میکند بخشی از بدنه ستمگر است در حالی که فضلی است در روده ستمگر که بزودی خارج میشود کلمات متشابه قران همیشه در موقعیتی جدید مصداق یافته وتعبیر دارند این ساده است" هرگز با تکبر بر زمین راه نرو "یا" سرنوشت در کتاب الهی لایتغیر ثبت است مگر شما تغییر کنید "معتقدان به این کلمات از ان پند میگیرند کاغذ نوشته را نمیبوسند بر دیده نمینهند و با ریش نتراشیده و صورتی کثیف مثل انسان ماقبل تاریخ نافهمانه زندگی نمیکنند که مردم را از تعقل باز دارند اصلاحات با چه زبانی با چه پوششی جز اسلام میتوانست نیات شوم دموکراتها را اینجا اجرا کند تا اینجا به نظر میرسد تنها گروهی که بهتر از همه امتحان خود را پس داده اصولگرای تحول خواه است من با (...) ضعیف (...) نمیتوانم نمیجنگم چطور با غرب قصد جنگ دارم تصمیم گرفتم !نه تصمیمی نیست، سیلاب در مسیله حرکت میکند دولت ایران و هر دولتی به قوت ارتش وگارد سرپا نیست به قوت متحدان نامرئی سرپاست متحدان نامرئی بین مردم به راحتی خودشان را نشان میدهند و با زخم خوردن ارتباطات بین انها دولت سرنگون خواهد شد ارتباطات به راحتی کشف میشود اگر سیلاب به پا خیزد این تصمیمی نیست این استارتی است که خود راننده در خودروی بمب گذاری شده میزند در این بین شعار دروغ مرگ بر امریکا ومرگ بر استکبار همه اپوزیسیونهای ضد امپریالیست و اصلاح طلبها و بازاریهای محتکر،زمانی خود نمایی میکند که قرار است شعار دروغین مرگ بر امریکا مردم را از مرگ بر امریکا گفتن بیزاری دهد اما نمیدهد چون مردم دشمن خود را می‌شناسند مجاهدین را ببینید اصلاحات را ترجیح میدهند در فتنه 88قرار بود جایگزین نظنشوندام شوند وبه اصلاحات قوت دهند فرق چندانی با جمهوری اسلامی ندارند چون نوکر امریکا هستند چشم بسته دست بسته فضله ای که بزودی از شکم امریکا خارج میشود نمیگویم مبارز،داوطلب مقاومت علیه استکبار را به سخره میگیرد و" ان دیتای ابلی" را که نوشتم "کاندید "چاپ شده برای جلب توجه اصلاح طلب ذلیل امریکاست که همه چیز را در برتر ی میبیند انگلیسی نوشتم برای او که خوار وذلیل برتری مادی و ظاهزی است برتر را پیروز جنگ میبیند غلام دربار وزنانشان کتیز دربار چه میبالند به ذلتشان چه میبالند چون چیز دیگری ندیده اند جز غلامی ودربار،ایران ما در زمان خسرو پرویز از رم شکست خورد همان روز نامه رسول الله را به خسرو دادند خسرو متعهد بود تحرکات نظامی نداشته باشد علت
شکست ایران دنائت رم بود سد بزرگ دجله را شکستند و کل جمعیتی که در مسیر مسیله بود تلف شدند طاعون شیوع یافت و زمینها باتلاقی شد تا عرب، این نوکر رم ،بر این مرز وبوم مسلط شود ناشناس اینها رابداند مقاومت علیه وارث رم ،غرب و آنچه که جمهوری اسلامی آنرا استکبار مینامد را به سخره نمیگیرد ما مقهوریم اما محکوم به مقهور ماندن نیستیم اگر مردم از (...) بیزاری جویند دلیل نمیشود ندانند غرب دشمنشان است اپوزوسیون دشمنشان است و هرانچه نام سیاسی دارد گماشته غرب است مگر مردم یکی از گماشته ها را علیه ارباب کنند تشکیلات کولونی سلولی در طبیعت مغز ندارد اما راه خود را چو سیلاب در مسیله میابد تصمیم نمیگیرد حرکتش میدهند خواسته یا ناخواسته
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
اسپهبد پادوسبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
ناشناس به جای مسخره کردن ارمانهای نظام به فکر فردا روز باش با رئیس وتوقعاتش چه کنی و شبانه با خارش صورت ناشی از این ریش کثیف چه کنی به فکر نرم کردن ریش باش ریش خودت ورئیست که بردت سرکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: