به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
برخی فکر می‌کنند نظام راستی‌آزمایی ما ضعیف است، این موضوع صحت ندارد
"خیبرآنلاین" - یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس بر دقیق بودن نظام راستی‌آزمایی این آژانس درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تأکید کرده است.
 
به گزارش العالم، پایگاه اینترنتی این شبکه خبری نوشت: یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل روز پنجشنبه در نیویورک با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل دیدار کرد تا برای دومین بار درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کند.
 
به همین علت شبکه سی‌بی‌اس با آمانو مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد و در آن درخصوص موضوعات ایران، کره شمالی، بمب‌های کثیف، قدرت هسته‌ای و تغییر آب‌وهوا گفت‌وگو کرد.
 
آمانو به سی‌بی‌اس گفت: پس از برجام (طرح جامع اقدام مشترک) فعالیت‌های هسته‌ای ایران بسیار کاهش یافته است، به همین علت نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های کاهش‌یافته هسته‌ای در اختیار داریم، به همین علت است که می‌گوییم نظام راستی‌آزمایی دستاورد قابل توجهی داشته است.
 
وی گفت: در ایران، آژانس هر ماه انبوهی از اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، دوربین‌های نصب‌شده در تأسیسات هسته‌ای ایران صدها هزار عکس می‌گیرند و آژانس 2 هزار نقطه را در تأسیسات هسته‌ای ایران مهروموم کرده است: این بالاترین میزان راستی‌آزمایی بر اساس همه استانداردها است».
 
آمانو با انتشار بیانیه‌ای پس از دیدار با نیکی هیلی گفت، وی و هیلی درباره راستی‌آزمایی‌ها و نظارت‌های آژانس درباره پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس طرح جامع اقدام مشترک (برجام) بحث کردند و وی به هیلی درباره فعالیت‌های حفاظتی قوی و مؤثر آژانس درباره ایران گزارش داده است.
 
وی به سی‌بی‌اس گفت دیدار با هیلی، یک دیدار بسیار مفید بود.
 
آمانو با رد انتقادهای اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و اعضای کنگره گفت که ایران اکنون تحت قدرتمندترین رژیم راستی‌آزمایی دنیا قرار دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون به همه مکان‌هایی که نیاز داشته است در ایران بازدید کند، دسترسی داشته است.
 
وی روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل گزارش خواهد داد.
 
وی گفت آمریکا از تلاش‌های آژانس برای راستی‌آزمایی دقیق فعالیت‌های هسته‌ای در ایران حمایت می‌کند و بر «اهمیت تضمین دسترسی کامل و شفاف آژانس به تأسیسات ایران به‌منظور انجام فعالیت‌های نظارتی‌اش» تأکید کرد.
 
پس از این‌که دونالد ترامپ در ماه گذشته پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تأیید نکرد، مسئولیت تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این توافق را به کنگره محول کرد تا مشخص کند آیا آمریکا عملاً از توافق کناره‌گیری خواهد کرد یا نه.
 
در این هفته قانونگذاران آمریکا از هیلی خواستند آژانس را وادار کند از تأسیسات نظامی ایران نیز بازرسی و الزامات گزارش‌ها و راستی‌آزمایی‌ها را تقویت کند.
 
دیدار روز پنجشنبه هیلی با آمانو نخستین دیدار آنها درباره ایران نبود؛ وی در ماه اوت به وین سفر و تلاش کرد فشارها بر ایران را درباره ادامه آزمایش‌های موشک‌های بالستیکش تشدید کند. آنجا وی با برخی کارشناسان فنی که بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت دارند، دیدار کرد.
 
اکنون خطرها [درباره سرنوشت توافق هسته‌ای] افزایش یافته است.

آمانو تلاش‌های خود را برای مقابله با اتهامات ــ از جمله اتهامات سناتورهای آمریکایی مبنی بر این‌که نظام راستی‌آزمایی در ایران خیلی دقیق نیست ــ آغاز کرده است.
 
آمانو این هفته گفت: برخی فکر می‌کنند نظام راستی‌آزمایی ما ضعیف است، این موضوع صحت ندارد.
 
آمانو برای تضمین راستی‌آزمایی از ایران خواسته است به توافقی که پروتکل الحاقی خوانده می‌شود، که دولت ایران امضا کرده اما آن را تأیید نکرده است، پایبند باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: