به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در کاتسا کل کشور را تحریم کرده اند و من به آینده خوشبین هستم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت پروژه تحریم شکست می‌خورد چون آمریکا با این کار در واقع تمام دنیا را تحریم کرده است
"خیبرآنلاین" - حسن عباسی در همایش دکترین سیاست خارجی در عصر کاتسا در دانشگاه پیام نور مشهد با اشاره به راهپیمایی 20 میلیونی اربعین امسال گفت: امسال از 80 کشور در عراق گردهم آمدند و هنوز این اتفاق در کام مردم ما هست و به خوبی سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش دانشجو، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به ماجرای شعب ابی طالب، بستن آب در جنگ صفین به روی امام علی(ع) و یارانش و قضیه کربلا، افزود: اهل باطل همیشه دست به تحریم می‌زنند و این امر در حال حاضر یک شیوع عمومی شده ولی این قدر آش شور شده که دیگر امکان نتیجه گیری از فضای تحریم را ندارند.

وی با اشاره به تحریم کاتسا توسط آمریکا بیان کرد: آنان می‌خواستند تحریم کاتسا تبدیل به حربه شود که از آن نتیجه بگیرند اما عملا با این کارشان جهان تحریم شد و در نتیجه این تحریم با شکست مواجه می‌شود.

عباسی با بیان این نکته که آمریکا برای اقدام علیه کشورهای دیگر از سازمان ملل اجازه نمی‌گیرد ولی در خصوص ایران این گونه نیست، متذکر شد: این که آمریکا چرا در مورد ایران مجبور است این تعداد قطعنامه تصویب کند بخاطر این است که تحریم‌ها خیلی در داخل اثر نداشته و فقط یک جو روانی در کشور ایجاد کرده‌اند تا ما را به زانو درآورند.

ضعف مبانی نظری و مدیریتی در حل مسائل اقتصادی داریم

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: مشکل ما تحریم‌ها نیست بلکه ما ضعف مبانی نظری و مدیریتی در حل مسائل اقتصادی داریم.

وی ضمن اشاره به پیشرفت‌های موشکی ایران تصریح کرد: شهید طهرانی مقدم از هیچ موشکی درست کرد اما با وجود اینکه در کشور زیرساخت‌ها، سواد و دانشکده‌هایی اتومبیل سازی داریم اما در کف خیابان‌ها اتومبیل خوب نمی‌بینیم، چون مدیر نداریم.

عباسی تاکید کرد: این فاجعه عظیمی است که ما امکانات ساخت اتومبیل را داریم، اما نتوانسته‌ایم یک مدل ماشین تولید کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: باید از متخصصان جوان بخواهیم مدل‌های پیشرفته اتومبیل، هواپیما و موبایل بسازند و از اشتباهات و خطاهای آنان نترسیم، اما متاسفانه برخی این گونه القا می‌کنند که ما هیچ چی نیستیم.

برخی اساتید دانشگاه‌ها می‌گویند باید در خصوص موشکی هم مذاکره کنیم

وی با انتقاد از برخی اساتید دانشگاهی می‌گویند باید در خصوص موشکی هم مذاکره کنیم، گفت: برخی از اساتید دانشگاه تهران نوشتند موشکی را بدهیم و مذاکره کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود در صورتی که دفعه قبل هم مذاکره کردیم و لی چند درصد این تحریم‌ها برداشته شد و امروز می‌بینیم که آمریکا، کاتسا را ایجاد کرده‌ است.

عباسی در خصوص اهمیت پیشرفت‌های موشکی برای کشور افزود: ما در منطقه بالاترین ضریب ناامنی را داریم چنانچه در این خصوص مذاکره کنیم که تحریم‌ها برداشته شود مطمئن باشید دشمن تحریم‌های جدیدتری اضافه می‌کند.

وی بیان کرد: همیشه بین شما و دشمن فاصله وجود دارد بنابراین باید برد سلاح شما به دشمن برسد، باید سلاح‌هایی داشته باشید که به او برسد چون آمریکا که دشمن ما است سلاحی دارد که به ما می‌رسد.

درد ما استادی است که می‌گوید موشکی و هسته‌ای را بدهید برود

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در نقد کسانی که توطئه آمریکا علیه ایران را توهم می‌دانند متذکر شد: آمریکا 16 استراتژی بین حد فاصل کاتسا و ایسا ایجاد کرد، هواپیمای ایران را در خلیج فارس زد، داعش را در منطقه به وجود آورد طوری که عراق هفت میلیارد دلار خسارت از این بایت دیده است و 320 هزار نفر در سوریه کشته شدند با وجود این توطئه‌ها یک گروه در ایران توطئه آنها را توهم می‌دانند!

عباسی تاکید کرد: در مقابل زور وقتی ایستادگی کنیم مانند شهید حججی، سوپر کاماندوی آمریکایی را در خلیج فارس به زانو در می‌آوریم و او گریه و عذرخواهی خواهد کرد.

وی بیان کرد: درد امروز ما آمریکا نیست بلکه درد ما استادی است که به جای تولید دستور العمل و نظریه جدید می‌گوید موشکی و هسته‌ای را بدهید برود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در خصوص دیپلماسی انقلاب اسلامی گفت: مردم سلیمانی و ظریف را در عرصه سیاست خارجی دیدند که یکی مظهر لبخند بود و دیگری مظهر غضب به نظر شما دیپلماسی کدام یک جواب داد؟ زبانی که غرب می‌فهمد زبان سردار سلیمانی است نه ظریف!

عباسی تصریح کرد: سلیمانی با کت شلوار و نه با فرم نظامی به مراسم جلال طالبی در اربیل عراق رفت و به بارزانی هشدار داد در این صورت بود که بارزانی مجبور به استعفا شد و طرح تجزیه کردستان شکست خورد؛ این روش دیپلماسی و مذاکره است که جلوی تجزیه منطقه را می‌گیرد.

وی خطاب به اساتیدی که توطئه آمریکار ا توهم می‌دانند خاطرنشان کرد: کسانی مانند سردار سلیمانی و شهید طهرانی مقدم سر کلاس‌های شما درس نخوانده‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به تجزیه منطقه توسط غرب در زمان گذشته اشاره کرد و گفت: غرب با ایجاد اختلاف در منطقه از آن بهره می‌برد و ما را به جان هم می‌انداخت؛ اما آن روزها گذشته است.

عباسی درد امروز ایران را تکرار اشتباهات برخی از اساتید دانشگاه در خصوص آمریکا دانست و افزود: این درد ما است که هسته‌ای رفت و هیچ چیز دست ما را نگرفت و باز دوباره باید سر موشکی این اشتباه را تکرار کنیم؟ در صورتی که به دست آوردن موشکی کار ساده‌ای نبوده چه کار باید کنیم که این افراد باور کنند آمریکا علیه ایران توطئه می‌کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در کشور گفت: یک بار باید بپذیریم مشکل ما ضعف مدیریتی است و نباید مشکلاتمان را به گردن دیگران بیندازیم آمریکا از این ضعف‌ها استفاده می‌کند و به ما ضربه می‌زند.

عباسی با یادآوری اینکه در زمان هاشمی رفسنجانی زمانی که آمریکا قانون داماتو را علیه ایران ایجاد و اجرا کرد سپاه و ارتش درگیر سازندگی شدند، گفت: در این قانون آمده بود که هیچ کشوری نباید بالای 20 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کند بنابراین خیلی از شرکت‌های روسیه، ژاپن و مالزی خود را کنار کشیدند، با درگیر شدن ارتش و سپاه در سازندگی کشور این طرح به آمریکا ضربه زد و از زمین خوردن ایران جلوگیری کرد.

وی گفت: اکنون بدهی دولت به سپاه 24 میلیارد تومان است به نظر شما نمی‌توانیم شرکت‌های خارجی را بیاوریم بعد به او بگوییم به او پول نمی‌دهیم؟

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: ارتش و سپاه بخش خصوصی را در مقابله با قانون داماتو ساماندهی کردند به خاطر همین است که دشمن به نیروهای مسلح گیر داده است. با این شرایط استاد دانشگاه می‌گوید توطئه‌های آمریکا توهم است.

وی گفت: در قانون داماتو آمده کشورها بالاتر از 20 میلیارد دلار نمی‌توانند در ایران سرمایه گذاری کنند اما می بینید که وزیر نفت اعلام کرده 100 میلیارد دلار برای بازسازی در حوزه نفتی نیاز داریم آیا این 20 میلیارد دلار میتواند پاسخگوی این بازسازی باشد؟

عباسی در ادامه سخنان خود به ماندگاری حکومت الهی در مدت 39 در کشورمان اشاره کرد و گفت: در زمان هیچ پیامبر 39 سال حکومت الهی طول نکشیده است امروزه مردم لایقی به وجود آمده اند و حکومتی شکل داده‌اند و تمام سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، دشمن به این خاطر با ما دشمن است که 39 سال حکومت ایران رکورد زده است.

وی تاکید کرد: درد ما ششخصیت‌های دانشگاهی و سیاسی است که به شهدای مدافع و سردار سلیمانی از پشت خنجر می‌زنند و توهین می‌کنند نظیر همین افراد در جنگ صفین فاجعه درست کردند و در زمان ائمه جامعه را تضعیف می‌کردند با کسی که خودش را به خواب زده نمی‌شود منطقی صحبت کرد.

وی به 14 استراتژی آمریکا علیه ایران شاره کرد و گفت: آمریکا علیه ایران قانون داماتو را تصویب کرد، زمان بوش ایران را محور شرارت خواندند و استراتژی‌های هویچ و چماق، پلیس بد و خوب، مکانیزم ماشه، شوک و بهت، قورباغه، آنفولانزای نیویورکی و... را در پیش گرفتند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه با استراتژی آنفولانزای نیویورکی میخواهد مردم از اسلام، مسئولین، حکومت و خودشان نفرت داشته باشند گفت: امروزه برخی همه اتفاقات و مشکلات کشور را به اسلام ربط می‌دهند در حالی که خروجی اسلام کسی مانند شهید حججی است. ما قبول داریم در جامعه فسادهایی وجود دارد اما این فسادها محصول لیبرالیسم است.

چرا در اقتصاد موفق نیستیم؟

عباسی تاکید کرد: چرا در اقتصاد موفق نیستیم؟ چون پشتوانه آن دلار است و باید آن را کنار بگذاریم. در این زمینه رهبر معظم انقلاب وارد صحنه شدند و می فرمایند باید این پول کنار برود چون این پول ارزشی ندارد پدر اقتصاد را در می‌آورد.

عباسی خاطرنشان کرد: تورم آمریکا 400 درصد است و این تورم را به کشورهای دیگر صادر می‌کند چون پولش مبنای اقتصادی دیگر کشورها است. خوشبختانه در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت کنارگذاشتن دلار می‌روند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به تحریم کاتسا، گفت: در کاتسا کل کشور را تحریم کرده اند و من به آینده خوشبین هستم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت پروژه تحریم شکست می‌خورد چون آمریکا با این کار در واقع تمام دنیا را تحریم کرده است.

وی درخصوص حوادث منطقه و داعش بیان کرد: داعش دیگر برای ما تهدید جدی نیست و دشمن لایه هایی از تهدیدهای جدید را مطرح می‌کند که باید هوشیار باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: