به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
دشمن در حال طراحی و نقشه برای کشورهای اسلامی است. لبنانی که آرام است را می‌خواهند متشنج کنند اما به حول و قوه خدا مردم لبنان و طوایف این کشور بیدارند
"خیبرآنلاین" - خطیب نمازجمعه تهران گفت: صحبت‌های سید حسن نصرالله که گفت از سعد حریری در صورت بازگشت به لبنان استقبال می‌کنیم، به ‌معنای خنثی کردن توطئه‌های آل سعود بود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز رحلت پیامبر در 28 ماه صفر اظهار داشت: پیامبر(ص) کلماتی در بستر فوت به امیرالمومنین(ع) گفتند که حضرت می‌فرمایند از هر کلمه هزار باب از آن علم برای من باز شد. امیرالمومنین بر پیکر پیامبر نماز گذارد و فرمود پیامبر امام همه بوده است. دسته دسته بیایند و نماز بگذارند، لذا مردم مدینه و مردم سایر نقاط در سه روز بر پیامبر نماز خواندند.

وی افزود: در سقیفه هم بحث و جار و جنجال خلافت بود و آنها که در سقیفه بودند نماز هم بر پیامبر نخواندند و نماز اصلی را امیرالمومنین(ع) خواند. پیامبر در اواخر عمرشان به علی(ع) سفارش کرد از منزل خارج نشو تا زمانی که مرا در خاک بگذارید لذا امیرالمومنین تا زمان خاک‌سپاری پیامبر از خانه بیرون نیامد. مورخان شیعه و سنی با هم نقل می‌کنند که پیامبر در خانه عایشه ام‌المومنین بود و سرش در دامن امام علی(ع) بود.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه پیامبر در اواخر عمر به حضرت فاطمه(س) می‌گفت به فکر آینده و میراث من باش و سفارش به قرائت قران کرد، اظهار داشت: میراث پیامبر طبق احادیث متواتر "کتاب‌الله و عترت" بود که اگر به کتاب خدا و اهل بیت عمل کنید گمراه نمی‌شوید. در حدیث ثقلین به صورت متواتر از اهل‌‌سنت واژه "عترت" آمده است اما عبارت "سنت" که در برخی جاها به‌جای عترت آمده از راویانی است که به نقل آنها اصلا اعتمادی نیست. 57 نفر از بزرگان و اصحاب با نقل مسئله غدیر عبارت "کتاب‌الله و عترتی" را نقل کردند. حافظ وحی اهل‌بیت هستند و هرکدام در زمان خود و شرایط خود به‌نحوی عمل کردند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه جهان اسلام به تبعیت از بزرگان اسلام، برای اهل بیت عظمت خاصی قائل‌اند. این اربعین امام حسین(ع) بود که سنی و شیعه رفتند و احترام کردند و بر این اساس بقای دین پیامبر باید براساس قران و عمل اهل‌بیت باشد.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله غرب کشور و آرزوی علو درجات و غفران برای کشته‌شدگان و قدردانی و تشکر از دولت، شهرداری‌ها و اوقاف و نهادهای مختلف، گفت: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) است که "من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم" اگر کسی به امور مسلمین اهمیت ندهد مسلمان نیست. مسلمان بودن آثاری دارد و یکی از آنها کمک به زلزله زدگان است. افرادی که توانایی دارند بحث مسکن‌سازی و هزینه‌ها را برعهده بگیرند و مردم کشور ما ایمان و محبت و ایثار خود را نشان دادند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه گاهی در این فضای پرجاذبه کمک و خدمت و حمایت از ضعیفان، صدای کثیفی از حلقوم شروری در گوشه‌ای بلند می‌شود که می‌گوید کمک به زلزله زدگان نکنید، اظهار داشت: این صدای ضعیفی که به وجود آمده یکی از بدبختی‌های دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم که رئیس جمهور آمریکا اینطور لجنوار صحبت کند.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: دولتی که می‌گوید من حامی حرمین هستم اینچنین در یمن و سوریه جنایت می‌کند و اخیراً نقشه‌هایی برای کشورهای اسلامی دارد. اینها واقعاً بدبخت هستند که خیال می‌کنند می‌توانند کل منظومه شمسی را در دست بگیرند.

وی افزود: این بساط نشان می‌دهد که دشمن در حال طراحی و نقشه برای کشورهای اسلامی است. لبنانی که آرام است را می‌خواهند متشنج کنند اما به حول و قوه خدا مردم لبنان و طوایف این کشور بیدارند. صحبت‌های سید حسن نصرالله که گفت از سعد حریری در صورت بازگشت به لبنان استقبال می‌کنیم، به ‌معنای خنثی کردن توطئه‌های آل سعود بود. اتحاد و وحدت مردم لبنان یک یادگار بزرگ و با ارزش است.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: ملت‌های مسلمان باید وحدت و انسجام پیدا کرده تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنند. دشمنان می‌خواهند ما به دوران جاهلیت برگردیم و این وظیفه‌ ما است که انسجام و اتحاد داشته باشیم. ملت‌ها و مردم باید از حکام آل‌سعود جدا شوند. خوشبختانه در کشور ما ولایت‌فقیه محور و قطب است و بر گرد آن وحدت ایجاد می‌شود. این فداکاری، ایثار و شهامت و شجاعت و "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب" دشمن را خانه‌نشین می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: