به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آرامش مردم بسیار مهمتر از این است که فرد یا افرادی برای مطامع سیاسی خود با آرامش مردم بازی کند. به همان میزان که اگر پیمانکاری در ساخت مسکن مهرهای کرمانشاه کوتاهی کرده باشد، باید از سوی مراجع قضایی مورد بازخواست قرار گیرد، به همان میزان و یا حتی بیشتر، قوه قضاییه می بایست نسبت به افرادی که امنیت روانی جامعه را مورد هدف قرار می دهند، حساسیت داشته باشد
"خیبرآنلاین" - معاون اول دولتی که در 4.5 سال گذشته، اقدام قابل ذکری برای مسکن مردم انجام نداده است در مصاحبه ای اعلام کرد «بیشتر آسیب ها و خانه های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است»! آن هم در ساعت‌های اولیه پس از زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه و در شرایطی که هنوز هیچ آماری از میزان و نحوه خسارات به جای مانده منتشر نشده بود! اظهاراتی برآمده از اغراض سیاسی که چند میلیون سکنه محروم مسکن مهر را دچار دلهره، اضطراب و تشویش کرد.
 
به گزارش رجانیوز، به دنبال این اظهارات، وحید حقانیان نماینده رهبر معظم انقلاب در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده و بررسی نحوه امدادرسانی به مردم کرمانشاه، ضمن سخنانی با انتقاد از اظهارات کاسب‌کارانه معاون اول رئیس جمهور گفت: «خدا لعنت کند معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری که اولین تخم لق سیاسی را ایشان گذاشت و در جلسه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که آقا مسکن مهر! اصلاً چه ربطی دارد؟ مردم گرفتاری دارند و تو شروع کردی از مسکن مهر میگویی! چه ارتباطی دارد؟ [دل] 10 میلیون آدم ساکن در مسکن مهر را متزلزل کنند از مسکن مهر».
 
دلیل ناراحتی وحید حقانیان از جهانگیری کاملا مشخص است. در شرایطی که هنوز پیکر بی جان صدها نفر از مردم کرمانشاه زیر آوار به جای مانده از زلزله باقی مانده است و درست زمانی که وفاق و وحدت ملی اصلی ترین نیاز برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه بود، به نظر می رسد معاون اول رئیس جمهور همچنان در فضای مناظرات انتخاباتی باقی مانده است و تلاش می‌کند وظیفه پوششی خود را ادامه دهد. مسئولی که خانه و زندگی مردم را بابت عقده گشایی های سیاسی، اصلی ترین عامل بروز خسارات و تلفات معرفی می کند و در این مسیر هم هیچ توجهی به نتایج این سخنان نمی کند که چند میلیون سکنه محروم مسکن مهر را دچار دلهره، اضطراب و تشویش خواهد کرد. وحید حقانیان تریبون میلیون ها نفری شد که تریبونی نداشتند تا نسبت به سخنان معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان دهند. حقانیان حرف دل ساکنین مسکن مهر و زلزله دیدگان کرمانشاهی را به زبان آورد.
 
سخنان وحید حقانیان ناظر به کسی بود که بابت 2 کشته مسکن مهر در زلزله تلخ کرمانشاه در برابر نزدیک به 500 کشته دیگر، مدعی شد بیشترین آمار تخریب منازل مربوط  به مسکن مهر بوده است و با این ادعای کذب یک موج رسانه ای ایجاد کرد تا در دل میلیونها ساکنین مسکن مهر که عموما هم از طبقات ضعیف هستند، دلهره بیافریند و کامشان را با دروغ تلخ نماید.
 
حتی اگر آمار تلفات مسکن مهر هم بیش از این رقم می بود، جهانگیری می بایست ملاحظه آرامش روانی جامعه و سایر افرادی که در این منازل سکونت دارند را می کرد، نه این که با غلو، دروغ و کاسب کاری از یک حادثه طبیعی برای مطامع یک گروه سیاسی کسب اعتبار کند و برای املا ننوشته خود دلیل و توجیه بتراشد.

آرامش مردم بسیار مهمتر از این است که فرد یا افرادی برای مطامع سیاسی خود با آرامش مردم بازی کند. به همان میزان که اگر پیمانکاری در ساخت مسکن مهرهای کرمانشاه کوتاهی کرده باشد، باید از سوی مراجع قضایی مورد بازخواست قرار گیرد، به همان میزان و یا حتی بیشتر، قوه قضاییه می بایست نسبت به افرادی که امنیت روانی جامعه را مورد هدف قرار می دهند، حساسیت داشته باشد.
 
سردار وحید حقانیان همچنین در پیامی تصویری، در توضیح سخنان اخیر خود گفت: «مردم زلزله‌زده با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما نباید طوری صحبت کنیم که ۱۲ میلیون ساکن مسکن مهر هم دچار مشکل شوند.  روز گذشته بنده به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان در قصر شیرین بودم و در جمع محدودی از جهادگران سخنانی گفتم که علی‌الظاهر به معاون اول محترم رئیس جمهور برخورده در حالی که بنده ۲۵ سال با ایشان همکار بودم و قصد توهین و جسارت نداشتم. آن سخنان در یک جمع خصوصی صورت گرفت و قرار بر انتشار آن نبود، البته اینها یک واقعیت است که ما نباید مسائل این‌چنینی را سیاسی کنیم.بخشی از این منطقه از جمله محل مسکن مهر بر روی گسل بوده که بسیاری از خانه‌های بتنی که توسط خود مردم هم ساخته شده کاملا فرو ریخته اما سازه مسکن مهر سالم است. مردم مشکلات و آلام زیادی دارند که ما باید آنها را کم کنیم نه اینکه طوری صحبت کنیم که ۱۲ میلیون نفر از ساکنان مسکن مهر هم با مشکل مواجه شوند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: