به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
رهبر انصارالله از هلاکت صالح می‌گوید
پس از سرنگونی این توطئه، همه ما باید به تلاش‌های همیشگی‌مان برای حفظ امنیت و ثبات ادامه دهیم. نبرد شبه نظامیان علی عبدالله صالح نبرد عربستان و امارات بود
"خیبرآنلاین" - رهبر انصارالله یمن ساعتی پس از هلاکت علی عبدالله صالح در مسیر حرکت به سمت استان جوف، در سخنانی تلویزیونی به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، آنچه در ادامه می‌خوانید، مشروح سخنرانی عبدالملک الحوثی است:

توطئه علیه یمن در ظرف کمتر از ۳ روز شکست خورد و سقوط کرد. امروز یک روز فوق العاده و بزرگ است و روزی است که توطئه سقوط کرد و ما به مردم یمن تبریک می‌گوییم. عربستان، امارات، ایالات متحده و انگلیس شکست تاریخی متحمل شدند.

ما موضع مسوولانه و آگاهانه انسان‌های شریف و آزادگان در کنگره مردمی سراسری یمن را می‌ستاییم. ما به دستگاه امنیتی و نهادهای دولت که تلاش‌های بسیاری را برای دفع توطئه شبه نظامیان خائن صرف کردند، درود می‌فرستیم. ما مردمان قبایل یمن را که با این توطئه خطرناک برخورد کردند، می‌ستاییم. ما امروز از این محنت بزرگ عبور کردیم و توطئه‌ای سرنگون شود که تهدید جدی را علیه یمن رقم زده بود. یمنی‌ها این سوال را می‌پرسند که چگونه ممکن است موضع برخی از برخورد و مقابله با ائتلاف متجاوز تغییر کرده و به توطئه چینی در کنار این ائتلاف متجاوز بپردازند.

دعوت‌ها به فتنه، شر، جنگ، تخریب امنیت و ثبات باعث غافلگیری یمنی‌ها شد. پیش از آنکه این توطئه رخ دهد ما از آن آگاه بودیم و بسیار برای جلوگیری از این توطئه با روشی برادرانه تلاش کردیم، اما طرف دیگر همواره شانه خالی می‌کرد. ما می‌دانستیم که هماهنگی با طرف‌های متجاوز و آمادگی‌های نظامی بسیاری از سوی این طرف‌ها پیش از رخدادهای اخیر صورت گرفت. زمانی که از گشودن صفحه جدیدی با ائتلاف متجاوز خبر دادند، ما از آنها خواستیم که از موضع خود صرف نظر کنند، اما برخی درخواست ما را به روشی اشتباه فهمیدند و گمان کردند که این درخواست ما برخاسته از ضعف است و با موضعی بسیار منفی پاسخ آن را دادند.

گفتمان رسانه‌ای میان شبه‌نظامیان و کشورهای ائتلاف متجاوز یکپارچه بود و این مسئله باعث غافلگیرشدن انسان‌های شریف در کنگره مردمی سراسری یمن شد. ائتلاف متجاوز عربی از شبه‌نظامیان جنایتکار به صورت هوایی پشتیبانی به عمل می‌آورد که این اقدام در راستای تلاش‌ها برای تصرف صنعاء توسط آنها صورت می‌گرفت. بر این مساله حساب باز می‌کردند که اگر ما به جبهه‌های جنگ علیه ائتلاف متجاوز مشغول باشیم، این امر بر توانایی ما برای مقابله با توطئه تاثیر می‌گذارد، آنها بر این امر حساب باز کرده بودند که فتنه به هر روستا، شهر و قبیله‌ای برسد. نخستین عامل در سرنگون ساختن توطئه همان رویارویی مردم یمن با فتنه بود. این توطئه از حمایت سیاسی، رسانه‌ای و نظامی کشورهای ائتلاف متجاوز برخوردار بود.

پس از سرنگونی این توطئه، همه ما باید به تلاش‌های همیشگی‌مان برای حفظ امنیت و ثبات ادامه دهیم. نبرد شبه نظامیان علی عبدالله صالح نبرد عربستان و امارات بود. عربستان و امارات تماس‌هایی با شیوخ قبائل برای واردکردن آنها به نبرد داشتند. مساله جمهوری که ریاض آن را مطرح می‌کند، صرفاً نمودی از وابستگی و تابعیت کامل به عربستان بود. در این لحظه تاریخی، تاکید می‌کنیم که این نبرد با شبه نظامیان خاص و رهبر آنها بود که با قدرت‌های ائتلاف متجاوز ارتباط داشتند. مشکل با برادران در کنگره مردمی سراسری نبود، چراکه ما و آنها هم و غم واحدی برای رویارویی با ائتلاف متجاوز داریم.

باید نهادهای دولت پس از مرحله‌ای از نابسامانی که دلایل آن مشخص است، اصلاح شوند. می‌بایست با هرگونه تلاش‌ها برای فتنه و به تصویرکشیدن رخدادها برخلاف آنچه که است، برخورد شود. شلیک موشک به نیروگاه هسته‌ای در ابوظبی پیام مهمی به طرف‌های متجاوز بود. متجاوزان فکر می‌کردند که یمن بر لبه پرتگاه است اما آنچه که رخ داد، این بود که ما به عمق این نیروها در امارات ضربه زدیم. ما به کشورهای متجاوز که درصدد سرمایه گذاری در یمن هستند، می‌گوییم که یمن مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست چرا که مصیبت را به خود آنها برمی‌گرداند. کشورهای متجاوز باید از سیلی‌هایی که خوردند، پند بگیرند و ایمان داشته باشند که به هیچ وجه به نتیجه مطلوب خود دست نخواهند یافت.

رهبر جنبش انصارالله همچنین خواهان برگزاری راهپیمایی مردمی در عصر سه‌شنبه شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: