به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
نمازجمعه‌تهران؛17آذر96
ترامپ با این تصمیم خود قلم قرمزی بر تمام مذاکرات این 70 ساله کشید و نشان داد راه درمان قضیه فلسطین تنها و تنها انتفاضه است؛ این انتفاضه‌ است که روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام سیاه خواهد کرد
"خیبرآنلاین" - آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های عبادی - سیاسی جمعه این هفته، اظهار داشت: مراقب مرزهای خود باشید و نگذارید دشمن در مرزهای شما نفوذ داشته باشد؛‌ این مرزها ابعادی دارد که بُعد اول آن مرز سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی با بیان اینکه مراقب باشید مرز سیاسی نظام اسلامی آسیب نپذیرد، افزود: شاکله نظام سیاسی با رهبری شکل می‌گیرد، اگر رهبری آسیب ببینید شاکله آن جامعه بهم خورده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نخ تسبیحی که مهره‌ها را دور هم قرار می‌دهد، رهبر جامعه است که اگر آسیب ببیند آن دانه ها از هم جدا خواهند شد لذا در عرصه مرزهای سیاسی از رهبری حق دفاع کنید تا او بتواند وظایف اساسی را انجام دهد.

آیت الله خاتمی همچنین عنوان کرد: دومین موضوع، مرز فرهنگی است؛ همه می‌دانند که انقلاب اسلامی ما بر پایه انقلاب فرهنگی شکل گرفت و آن هم انقلاب در بینش‌ها دانش‌ها و ارزش‌ها بود.

«در آن زمان فرهنگی به نام ستمشاهی فروریخت و جای آن فرهنگ اسلامی آمد؛ اگر دشمنان بتوانند دوباره جابجایی صورت دهند تردید نکنید که انقلاب آسیب دیده است؛ لذا این رخنه بسیار خطرناکی است.»

وی بر همین اساس اضافه کرد: رهبر انقلاب از ابتدا به عبارتی نظیر ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند که این نشان دهنده درک این خطر و خطرناک بودن این رخنه است که نقش اول را در این عرصه نخبگان و فرهیختگان دارند.

خاتمی سومین مرز را مرز نظامی خواند و ادامه داد: در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در کار آنها نیست، نمی‌شود مسلح و مقتدر نبود؛ اما یک فرق بین اقتدار ما و دیگران وجود دارد و آن اینکه اقتدار دیگران برای تجاوزگری است، اما اقتدار ما برای بازدارندگی است.

امام جمعه تهران همچنین عنوان کرد: قدرت نظامی ما برای بازدارندگی است برای اینکه گرگ‌های مستکبر خیال تجاوز را هم به ذهن خود راه ندهند.

وی ادامه داد: ما موشک داریم، موشک را هم می‌سازیم و هر چقدر هم بتوانیم بُرد موشکی‌مان را افزایش می‌دهیم تا خواب راحت را از چشم ساکنان کاخ سفید بگیریم و می‌گیریم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه عنوان کرد: ما به دنبال ارتقاء توان موشکی هستیم تا اگر روزی دیوانه‌ای به نام رژیم صهیونیستی خواست غلطی کند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجو و طلبه دو بال رشد این کشور هستند؛ از دانشجویان گرامی انتظار می‌رود آن بهانه‌ای که سبب شد ۱۶ آذر به نام آنها نامیده شود را پاس دارند که آن ایستادگی در برابر دولت متجاوز آمریکا بود.

خاتمی در ادامه خطبه خود خاطرنشان کرد: امروز هم دانشجویان ما می‌توانند با درس عمیق و تعهد و بصیرت همان نقش را ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به برخورد قاطع سردار سلیمانی با نامه رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) گفت: این برخورد عزتمندانه‌ای بود که نامه را باز نکرد.

خاتمی ادامه داد: پیروزی عزیزان ما در تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی در مسابقات جهانی و افتخاری که پهلوان علیرضا کریمی آفرید را تبریک می‌گوییم، که این قهرمان در مصاف با ورزشکار رژیم صهیونیستی قرار نگرفت چرا که اصل این رژیم جعلی است و این موضع از پیروزی کمتر نیست. این در حقیقت نماد عزت ایرانیان شد. ما به چنین ورزشکاری می‌بالیم.

خاتمی به سالگرد شهادت سومین شهید محراب، آیت‌الله دستغیب نیز اشاره کرد و گفت: او پیشگام در انقلاب و مهذب نفوس و بصیر بود.

وی همچنین با اشاره به وقوع زلزله‌های اخیر در برخی نقاط کشور عنوان کرد: زلزله از یاد رفتنی نیست، همانگونه که اخیرا در نقاط مختلف کشورمان شاهد این موضوع بودیم.

وی افزود: خوشبختانه مردم در این عرصه سنگ تمام گذاشتند؛ تلویزیون نشان داد که بچه دامغانی قلک خود را شکسته و برای زلزله زدگان غرب کشور کمک فرستاده این بسیار مهم است؛ آفرین بر این نوع دوستی مردم ما.

خاتمی ادامه داد: هر چند مسئولان در حال کار هستند اما انتظار این است که در این امر تسریع شود که سه ماه سرمای زمستان بر این داغدیدگان سخت نگذرد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان کشور گفت: کشور ما زلزله‌خیز است، هر از چندگاهی گوشه‌ای از کشور دچار این مسئله می‌شود لذا باید به استحکام بناها بپردازید و برنامه ریزی ۱۵ و ۲۰ ساله داشته باشید.

وی با بیان اینکه ما تنها کشور زلزله‌خیز نیستیم، تصریح کرد: ژاپن هم کشور زلزله‌خیز است اما آنها زلزله را باور کردند و به استحکام بناهای خود توجه دارند لذا مسئولان این را در دستور کار قرار دهید که در حوادث غیرمترقبه آسیب‌های این‌چنینی نبینیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان در موضوع زلزله سنگ تمام گذاشتند،‌ گاهی بی‌انصافی می‌شود و ضد انقلاب کاری می‌کند که اعتماد از مسئولان ما برود، این تهمت است. اگر در همان لحظات اولیه زلزله ارتش و سپاه نرسیده بودند که زیرآوارمانده‌ها را در بیاورند کشته‌ها هزاران ‌نفر می‌شد؛ این عزیزان به سرعت از راه رسیدند البته همه مسئولان هم خود را به مناطق زلزله‌خیز رساندند و با انگیزه خدمت می‌کنند؛ به مسئولان و خدمتگذاران اعتماد کنید.

خاتمی همچنین با اشاره موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس شریف، گفت: این موضوع فریاد جهان را درآورده، نه تنها جهان اسلام حتی هم پیمانان آمریکا هم دادشان در آمده است.

وی ادامه داد: برخی مسئولان خود آمریکا گفتند این رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا مشکل روانی دارد؛ باید و تا دیر نشده و قبل از اینکه فجایع دیگری به وجود بیاورد او را درمان کرد و الا کار دست بشریت می‌دهد.

خاتمی ادامه داد: حدود ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده است، در طول این مدت مدام دنیای استکبار حامی این اشغال بوده و اکنون هم دموکرات و جمهوری خواه حامی این اشغال ظالمانه هستند؛ این تصمیم اخیر غصب مضاعف است که باید جهان نه تنها جهان اسلام که همه در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستند.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: در این عرصه واکنش بسیار گسترده‌ای صورت گرفت حتی هم‌پیمانان آمریکا هم در بیانیه‌های خود به‌شدت محکوم کردند، اما این کافی نیست بلکه باید در کنار این محکوم کردن‌ها اقدام عملی داشته باشند اقدام عملی هم همان است که رهبر مجاهد حزب الله گفت؛ سفرای خود را فرا بخوانند و سفارت‌خانه رژیم صهیونیستی را در همه جهان ببندند.

وی در بخش دیگری از خطبه خود تصریح کرد: آنچه که دشمن را وقیح کرده این است که هم آمریکا می‌بیند و هم رژیم صهیونیستی، که این شلوغی‌ها و اعتراضات مدتی ادامه پیدا می‌کند و تمام می‌شود اما نباید تمام شود و باید این فریاد و خروش تا عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از این تصمیم جنایتکارانه ادامه داشته باشد.

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به راهپیمایی مردم پس از نمازجمعه و در اعتراض به اقدام ترامپ، یادآور شد: این حرکت مقدس مردم بعد از نمازجمعه را دستکم نگیرید؛ این گام و فریاد در این مراسم از آن گام‌ها و فریادهای خداپسندانه و تجلی برائت و غضب الله، شعار مرگ بر اسرائیل است.

وی افزود: ترامپ با این تصمیم خود قلم قرمزی بر تمام مذاکرات این 70 ساله کشید و نشان داد راه درمان قضیه فلسطین تنها و تنها انتفاضه است؛ این انتفاضه‌ است که روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام سیاه خواهد کرد؛ بر این رژیم اشغالگر بتازید. هر چقدر بتوانید به این رژیم اشغالگر و جنایتکار آسیب برسانید قدمی خداپسندانه برداشته‌اید.

وی در خاتمه خطبه خود با تاکید بر اینکه مسمان باید غیرت داشته باشد، خطاب به دولتمردان کشورهای اسلامی گفت: اگر امروز فریاد نکشید کی می‌خواهید فریاد سر دهید؟ غیرت و انسانیت شما کجا رفته اینچنین دم از عربیت می‌زنید؟ اینها عرب هستند، چرا از آنها دفاع نمی‌‌کنید؟ دم از اسلامیت می‌زنید، اینها مسلمان‌اند چرا دفاع نمی‌کنید؟ چرا از قبله اول مسلمین دفاع نمی‌کنید؟ این بی‌غیرتی است، هر که در این صحنه نیاید قطعا بی‌غیرت است.

* منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: