به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هتک حرمت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم
"خیبرآنلاین" - محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌‌جمهور امریکا، اظهار کرد: بی‌‌تدبیری ترامپ با تدبیر ملت‌های اسلامی باید برطرف شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به 16 آذرماه و روز دانشجو ادامه داد: جنبش دانشجویی تاریخ رسمی 74 ساله و ریشه در ارزش‌های اسلامی دارد، این جنبش همواره در حل بحران‌های کشور پیش‌قدم بوده، راه آن با راه رهبری گره خورده است و در راستای منویات ایشان قدم برمی‌دارد.

رئیس فراکسیون امید در مجلس با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید درگیر جزئیات و تقابل تشکل با تشکل نشود و افراط و تفریط را در همه بخش‌ها کنار بگذارد، افزود: جنبش دانشجویی علاوه بر خدماتی که داشته مشمول آسیب‌هایی هم شده است و یکی از آن آسیب‌ها را می‌توان عدم داشتن استقلال سیاسی در یک مقطع از تاریخ دانست.

وی افزود: پروسه اصلاح امور پیوسته است و جنبش دانشجویی باید همواره به اصلاح بپردازد و با توجه به اینکه گفتمان اصلاحات همیشه به دنبال آرامش بوده است، انتظارمان این است حداقل بخشی از جنبش دانشجویی با گفتمان اصلاحات هماهنگ باشد و مشکلات را با این گفتمان حل کند.

عارف با اشاره به اینکه وظیفه دانشجو علم‌آفرینی است، توضیح داد: دانشجو باید علم را به ثروت و فناوری تبدیل کند و جنبش دانشجویی باید برنامه راهبردی برای دهه پنجم داشته باشد چرا که مدیران دهه آینده همین دانشجویان امروز هستند.

وی اضافه کرد: علیرغم اختلاف‌نظرها باید همه تشکلات دانشجویی وفاق داشته باشند، روی تاکتیک‌ها اختلاف هست اما روی رویکردهای کلی یک نظر مشترک وجود دارد.

عارف با انتقاد از نحوه برخورد با دانشجویان گفت: برخوردهای امنیتی پاسخ دانشجویان ما نیست چون دانشجویان بهتر از هر کسی مسائل امنیتی را می‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر محترم علوم باید بحث ستاره‌دار کردن دانشجوها را خاتمه دهد، خاطرنشان کرد: مبنای سنجش دانشجویان صلاحیت علمی است و با مشکلات آنها باید با سعه صدر رفتار شود.

رئیس بنیاد ملی امید ایرانیان با اشاره به قانون‌محوری در دانشگاه اضافه کرد: درخواست‌های دانشجویان اصلاح‌طلب در چارچوب قانون است و اگر قانون مخالف برگزاری یک برنامه‌ای در دانشگاه باشد تمکین می‌کنند ولی پیگیری لازم برای عدم برگزاری را هم خواهد داشت.

عارف با تاکید بر اینکه هتک حرمت عاشورای 88 را محکوم می‌کنیم، بیان کرد: هتک حرمت‌های 88 توطئه بود، هتک حرمت عاشورای 76 هم توطئه بود و باید در قبال هر 2 موضع گرفت؛ مبنای ما صحبت‌های رهبری است که ریشه فتنه‌گری را در خارج از کشور می‌داند نه در داخل.

وی ادامه داد: ما اعتدال را گفتمان نمی‌دانیم، اعتدال یک رویداد است و یک روشی است که در دهه فعلی ضرورتی برای پیشرفت محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
عاشورای 88بوده فتنه نبوده مقام معظم رهبری هم الکی سران فتنه را نمی بخشد باید (...) نعوذبالله یزید است عاشورای 88را فتنه میخواند و سران این عاشورای 88را رها نمیکند ناگفته نماند اصولگرای بازاری به رهبری باهنر هم کم در این عاشورای 88سهم نداشتند لعنت خدا به یهودی که نوکران فرعونیان هستند فرعونیان را امروز با نام حزب دموکرات می شناسند و رابط این حزب دموکرات در ایران همین جناح اصلاح طلب است (...) خلاصه همه اونهایی که (...) گاز گرفتن نوکر فرعونیان هستند جد در جد حرام زاده هستند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: