به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
برجام به بن بست رسیده و جریان فکری تحمیل کننده‌ی آن که تا پیش از این، خود را مدعی قهرمانی دیپلماسی و کاربلد عرصه‌ی مذاکره با جهان جا زده بودند، علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت مالی و معنوی غیرقابل شمارش به ملت، در واقع به پایان راه سیاسی خود رسیده‌اند
"خیبرآنلاین" - ماجرای تاریخی و عبرت آموز خسارت محض برجام این روزها از محدوده ی یک توافق خاص عبور کرده و به یک تجربه بزرگ برای ملت ایران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، حالا برجام، نمایه ای از همه ی توان و خروجی یک جریان فکری در کشور است که می تواند ظرفیت و توانایی آن جریان را به تصویر بکشد.

از جمله افراد موثر در این جریان فکری که از بانیان اصلی تحمیل برجام به کشور بود، علی لاریجانی است؛ رییس 3 دوره مجلس!

لاریجانی که نوع ریاست عجیب و پربرخوردش بر مجلس در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد همچنان در اذهان باقی است، در دوران روحانی اما مشغول دست و دلبازی های عجیبی برای دولت شده است تا جایی که علاوه بر ممانعت سنگین نسبت به طرح سوال از رییس جمهور و استیضاح وزرا، تلاش حداکثری برای رای اعتماد به افراد پیشنهادشده، همت وافر جهت همسویی مجلس با دولت و همراهی در تصویب لوایح پیشنهادی و... موفق شد با تمام توان، برجام را ظرف کمتر از 20 دقیقه به تصویب مجلس برساند و اجازه ی نطق حتی یک مخالف را در روز تصویب آن صادر نکند!

آقای لاریجانی! فقط کنار بکش

لاریجانی برای به بار نشستن برجام از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و مانند روحانی، همه ی اعتبارش را پای این خسارت محض ریخت.

او هرچه بیشتر به دولت نزدیک شد و از برجام دفاع کرد، اما از مردم فاصله گرفت و از چشم ها بیشتر افتاد. در انتخابات مجلس دهم، از شهری که پیش از آن دوبار با رای قاطع به مجلس رفته بود، دچار ریزش شدید آرای مردمی شد تا جایی که اگر مجوز یک سوم آرا برای نمایندگان وضع نشده بود، سرنوشت حضور او در مجلس قطعا مبهم می شد.

لاریجانی در انتخابات مجلس دهم، از میان بیش از 464 هزار رای قمی ها، فقط موفق به کسب 162 هزار رای شد که این به معنای رویگردانی مردم از سیاست های اتخاذشده توسط رییس مجلس تلقی می شود اما همچنان، پیام مردم توسط او و اطرافیانش شنیده نشد.

اما کار برجام به جایی کشیده شده است که در کشور، فقط چند نفر حامی آن باقی مانده اند: روحانی، لاریجانی، ظریف، صالحی، عراقچی، تخت روانچی، بعیدی نژاد و تعدادی همپالگی آنان!

حتی علی اکبر ولایتی نیز مدتی است که دلواپس شده و نسبت به برجام حالت انتقادی به خود گرفته است.

علی لاریجانی که همچون حسن روحانی حیثیت سیاسی خود را به برجام گرده زده است، در سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس، با حالتی ناامیدانه خطاب به بوریس جانسون شلخته و نامرتب اینگونه شکست برجام را معترف شد: "شما بعد از تصویب برجام اقدام جدی برای همکاری اقتصادی انجام ندادید در حالی که برخی از کشورهای اروپایی تلاش بسیار بیشتری کردند حتی شما مشکل بانکی سفارت ایران در لندن را هم حل نکرده اید"!

مشخص است که برجام به بن بست رسیده و جریان فکری تحمیل کننده ی آن که تا پیش از این، خود را مدعی قهرمانی دیپلماسی و کاربلد عرصه ی مذاکره با جهان جا زده بودند، علاوه بر تحمیل هزینه های هنگفت مالی و معنوی غیرقابل شمارش به ملت، در واقع به پایان راه سیاسی خود رسیده اند.

برجام تیم مذاکره کننده ای به ارمغان آورد که در آن تعداد قابل توجهی جاسوس یا در حال محاکمه و طی دوران محکومیت هستند، یا گریخته اند.

حالا، تنها پیشنهاد دلسوزانه ای که به این جماعت، از جمله علی لاریجانی، می توان کرد آن است که طی یک عذرخواهی رسمی از ملت بزرگ ایران، از عرصه ی سیاست و مسئولیت در کشور کنار بکشند تا افراد تازه نفس، کاربلد، دلسوز، پیگیر منافع ملی، صادق و شفاف با مردم بر سر کار بیایند؛ شاید قدری از اشتباهات بسیار آنان، اینگونه جبران شود.

امید است رییس ادوار مجلس، به جای وسوسه شدن توسط عده ای از اطرافیان و هزینه تراشی بیشتر برای حیثیت خانوادگی خود و کشور، پس از سالها مسئولیت رسمی، به استراحت بپردازد تا در خلوت خود، به آنچه که طی چند سال اخیر مرتکب شده، بیشتر بیاندیشد؛ شاید به فکر جبران برآید.

مناطق تفریحی و ییلاقی خوش آب و هوا، انتظار حضور او را می کشند...
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهران
|
United States
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
به نام خدا و با سلام
اگر برجام دستاوردی داشت، شناسایی چند جاسوس دست چندمی بود.البته برخلاف آن چیزی که ادعا می شود ، برجام دستاورد دیگری نیز داشت، و آن شناسایی فرصت طلبان و منفعلان سیاسی و همچنین منافقان نقاب بر چهره اسلام نما و وطن فروشان توجیه گر برجامی بود.
البته مدافعان برجام با وقاحت و بی شرمی تمام، هنوز هم از دستاوردها و وعده های سرخرمنی برجام می گویند. شخصی گفت که هر جا می بینید (...) فاسد زمام امور را بدست گرفته ، حتما" این (...) بواسطه یک نیروی قتدرتمندی حمایت می شده ، و آن نیرو کسی نیست جز مرمان فاسد و احمق. البته این گفته در مورد مردم ما مصداق ندارد زیرا که آنان سالهاست تحت تبلیغات سوء رسانه های داخلی و خارجی معاند با انقلاب قرار گرفته اند و غالب مردم نجیب ما بی شک فریب یک مشت شارلاتانهای سیاستباز غربگرای طراز اول را خورده اند.
نکته ایی که بسیار مهم است آنست که برجام تنها و تنها ساخته و پرداخته و مهندسی شده بدست یک شخص بود (که همه ما میدانیم او کیست ) و دیگران از جمله آقای لاریجانی تنها (...) این قرارداد بوده اند که در پی بی بهره نماندن ازاین فتح الفتوح سیاسی بوده اند.
در خیانت برجام تنها افراد سیاسی مقصر نبودند . بزرگترین خیانت را رسانه های داخلی حامی آنان کردند، زیرا که آنان بلندگو و قلم این فریب بزرگ شدند .
به برجام بجزلکه ننگی سیاه در تاریخ سیاسی ایران پس از انقلاب نمی توان نام دیگری نهاد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
مردم ایفدر گرفتار و سرگردون شدن که دیگه حوصله این بحثهای سیاسی را ندارد با مردم دارن خفه میشن از گاز و دود و کثافت
می رن سفر تو جاده های خراب کشته میشن می رن خارج به جرم ایرانی بودن ترور میشن میرن دانشگاه درس بخونن به هموطنشون خدمت کنن سر از نا کجا آباد در میارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: