به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این را بدانید که در هیات امنای آستان قدس رضوی 2 بانو مشغول به فعالیت هستند
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با دبیران تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور، اظهار کرد: آستان قدس از پروژه تجاری «مشهد مال» خارج شد زیرا این قبیل پروژه‌های گران قیمت به طور طبیعی منجر به عرضه محصولات شرکت‌های خارجی می‌شود و با تولید ملی، توسعه صنعتی و تحقق اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد.
 
به گزارش رجانیوز، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: آستان در پروژه‌های جاده‌ای مثل جاده چناران- مشهد سرمایه گذاری کرده، اگرچه این قبیل سرمایه گذاری‌ها نسبت به پروژه‌های ساخت واحدهای تجاری سود اقتصادی کمتری دارند، اما اقدامی در جهت آسایش و امنیت جانی زائران است و این در جهت راهبرد ما است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در گذشته آستان قدس تنها حسابرسی داخلی داشت، اما از ابتدای حضور، بنده حسابرسی خارج از آستان را نیز فعال کرده‌ام. برای تحقق شفافیت مالی در آستان، از برترین مؤسسه حسابرسي کشور دعوت کردم تا از تمامی شرکتهای زیرمجموعه آستان قدس نیز حسابرسی کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این دیدار همچنین به موضوع ورود خود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اشاره و عنوان کرد: ورود اینجانب به عرصه انتخابات به جهت انجام یک وظیفه بود و این اتفاق نیفتاد مگر بعد از درخواست‌های متعدد مردم و نخبگان؛ بنابراین اگر به گذشته نیز برگردم، همان تصمیمی را خواهم گرفت که آن روز گرفتم. در صحت تصمیم خود ذره‌ای تردید ندارم و یک‌درصد پشیمان نیستم.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ظهر در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی مشهد در سالن ورزشی دانشگاه امام رضا(ع) با گرامیداشت روز دانشجو 16 آذر را چهره و نماد جریان تحول خواه، آرمانگرا، پیش برنده و گفتمان ساز برای انقلاب اسلامی دانست که همواره باید گرامی داشته شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در عرصه انتخابات بسیاری از مسائل برای مردم روشن شد و نشد یک بار برای زیارت به حرم مطهر رضوی بروم و چند نفری در گوش من نگویند که ما نسبت به شما اشتباه کردیم.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های جنبش دانشجویی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این جنبش در کنار امام خمینی(ره) و همراه با روحانیت نقشی آگاه، بابصیرت و نقش آفرین داشته است.
 
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین این جنبش در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شکل گیری نظام و نهادهای برخواسته از انقلاب مانند سپاه پاسداران و جهاد سازندگی نقش اساسی داشته است.
 
حجت الاسلام رئیسی به نقش آفرینی جنبش دانشجویی در جریان هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: نقش دانشجویان در این دفاع مقدس و مقابله با گروه‌های انحرافی برجسته است.
 
وی ضد ظلم، ضد استکبار، ضد فساد، عدالتخواهی و حق خواهی را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی دانست و ابراز کرد: جنبش دانشجویی آرمانگرا است و به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب است و برای همین نباید به سردی بگراید بلکه باید این جنبش به عنوان جنبش عدالتخواه در کشور زنده بماند.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم این جنبش دچار آفت‌های احتمالی نشود بیان کرد: برخی سعی دارند از این جنبش و حرکت سوء استفاده کنند و باید تلاش شود این مجموعه با جزمیت علمی حرکت کند و سطحی نگر نباشد.
 
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به رابطه علم، سیاست و اقتصاد گفت: این سه یک مثلث است که نتیجه علم دانشگاه باید به اقتصاد برود ودر سیاست خارجی نیز به دنبال پیدا کردن بازار برای فروش محصولات باشیم.
 
وی با اشاره به بازار کشورهای همسایه بیان کرد: کشور ما برای حضور در بازار کشورهای همسایه از همه ذی حق‌تر است.
 
من در ایام انتخابات برای جمع رای به دانشگاه نرفتم
حجت الاسلام رئیسی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه در ایام انتخابات من برای کسب رای به دانشگاه نرفتم گفت: این را بدانید که در دوران مسئولیتم همواره خودم را با دانشگاه مرتبط می‌دیدم و در محافل دانشگاهی حضور داشتم و از نظرات آنان استفاده کرده‌ام.
 
وی با اشاره به وارد کردن برخی اتهامات به آستان قدس رضوی بیان کرد: بسیاری از این اتهامات را مردم نمی‌گویند بلکه چند سایت می‌گویند. صبح و شب اتهامات زیادی می‌زنند آیا باید کار کرد یا به این اتهامات پاسخ داد؟ این اتهامات حرف مردم نیست.
 
تولیت آستان قدس رضوی در خصوص عدم دادن مالیات آستان قدس گفت: همه درآمد آستان از محل نذورات و وقف و نذر مردم است؛ امام خمینی(ره) رسما مرقوم فرمودند که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از دادن مالیات معاف هستند و من نیز به رهبر انقلاب در این خصوص نامه نوشتم و ایشان تاکید بر اجرای نظر مام راحل داشتند.
 
وی ادامه داد: ما اکنون مالیات تکلیفی، مالیت ارزش افزوده و مالیات عملیاتی به صورت جمعی و خرجی را می‌دهیم و علاوه بر دادن مالیات در این زمینه‌ها چندین برابر در مناطق محروم که رسیدگی به این مناطق از وظایف دولت است هزینه می‌کنیم.
 
حجت الاسلام رئیسی در خصوص شفافیت مالی آستان قدس رضوی تاکید کرد: برای اولین بار پای موسسه حسابرسی غیر از موسسات حسابرسی آستان قدس را به مجموعه باز کردیم و شفافیت در درآمدها و هزینه‌های آستان قدس وجود دارد.
 
وی بیان کرد: در آخر سال 95 شاهد افزایش 21 درصدی نذورات مردمی بودیم که این نذورات در موردهای خاص بوده است. از روزی که من به آستان قدس آمده‌ام 500 هزار نفر از افرادی که تاکنون به مشهد برای زیارت نیامده‌اند به حرم مطهر رضوی جهت زیارت آمده‌اند.
 
تولیت آستان قدس رضوی به ساخت زائر سرای امام رضا(ع) در طرق اشاره و تصریح کرد: سال گذشته کلنگ این زائر سرا را زدیم و امسال از آن بهره برداری کردیم ما معتقدیم ما می‌توانیم و«ما می‌توانیم» شعار ما است.
 
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در گناباد و تربت با مشارکت مردم از قنات لایه روبی می‌کنیم که زمینه اشتغال 700 نفر را فراهم کرده است.
 
وی با تاکید بر توانمند سازی فقرا و محرومین گفت: برای ما توانمند سازی فقرا مهم است و نه فقط دادن پول به آنان.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد: تا حس اقتصاد مقاومتی نیاید دم زدن از رفع مشکلات نیازمندان شعار است.
وی با اشاره به اقدامات آستان قدس در حاشیه شهر مشهد و مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: در کرمانشاه و بویژه سر پل ذهاب طبق گزارشات قویترین بخش مربوط به آستان قدس و بنیاد کرامت است.
 
حجت الاسلام رئیسی در پایان این بخش از سخنانش با بیان اینکه من ارتباط با مردم دارم و همیشه وقتی به آنان اختصاص داده‌ام گفت: ارتباطات مردمی همواره در برنامه کاری من بوده است.

اختصاص 5 میلیارد ریال برای تسهیلات ازدواج دانشجویان/ فراهم کردن زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه امام رضا(ع)
وی در بخش سوم سخنان خود به درخواست‌های نمایندگان دانشجویان پاسخ داد و گفت: ما با کمک فرهیختگان به دنبال ایجاد دانشگاه جامع رضوی هستیم و این مهم جزء اولین اقدامات ما بوده است.
 
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: همچنین برای اولین بار معاونت علمی آستان قدس را برای حضور در عرصه علم و فناوری تشکیل دادیم و تولید علم در علوم انسانی اسلامی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین دانشگاه امام رضا(ع) نباید تابلوی بین المللی باشد بلکه باید جایگاهی برای کسب درایج علمی و تخصصی باشد.
 
وی با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی در پاسخ به مطالبه نمایندگان دانشجویان که چرا دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) پولی است ولی دانشگاه علوم اسلامی رضوی رایگان است در حالی که این دو دانشگاه متعلق به آستان قدس است، خاطرنشان کرد: این روشی بوده که از قریب 30 سال پیش ایجاد شده البته جای بررسی دارد و روشی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی دارد حوزوی است و بیش از سبقه دانشجویی سبقه طلبگی و حوزوی دارد، این دانشگاه شکلا دانشگاه و ماهیت آن حوزوی می‌باشد.
 
تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در حوزه رسانه razavitv نیز راه اندازی شده و معتقدیم زمینه رسانه‌ای باید گسترش یابد.

حجت الاسلام رئیسی درخصوص اختصاص بودجه فرهنگی گفت: کار فرهنگی برای ما مهم است و در این زمینه باید بودجه فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان اختصاص یابد.
 
وی در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های آستان قدس بیان کرد: برخی رشته‌ها مانند رشته اماکن کاربردی برای آستان است و حتما در آن دسته از رشته‌هایی که می‌تواند برای آستان قدس رضوی زمینه اشتغال را فراهم کند اولویت با فارغ التحصیلان خودمان خواهد بود.
 
تولیت آستان قدس رضوی همچنین اعتبار 5 میلیارد ریال برای تسهیلات و وام ازدواج دانشجویان و 5 میلیارد ریال نیز برای عتبات دانشجویان اختصاص داد.
 
حجت السلام رئیسی همچنین درخصوص پیشنهاد نماینده دانشجویان برای ایجاد دانشکده تخصصی زنان و مطالعات خانواده خاطرنشان کرد: این طرح قابل مطالعه است و این را بدانید که در هیات امنای آستان قدس رضوی 2 بانو مشغول به فعالیت هستند.
 
وی در پایان این مراسم بیان کرد: جریان جنبش دانشجویی جریان مطالبه گری و خواستن است و من به نگاه عمیق دانشجویان، اساتید و طلاب خودم را محتاج می‌دانم. همچنین سعی می کنم به دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز بیایم و به سخنان دانشجویان این دانشگاه گوش کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: