به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
درست است که بار اصلی جنگ سوریه بر دوش ملت ایران بود، اما به خاطر خستگی و انفعال دولتش، کاپ قهرمانی را باید رییس جمهور روسیه بالای سر ببرد
"خیبرآنلاین" - جنگ بین المللی در داخل مرزهای سوریه که از آن به عنوان جنگ نیابتی دشمنان با ایران هم یاد می شود، 6 بهمن 1389 در بلاد شام آغاز شد و پس از طی چند ماه نخست و تنگ شدن حلقه ی محاصره به دولت مستقر و انفجار پیاپی اماکن مذهبی در این کشور توسط تکفیری های داعشی و دیگر تروریست های مزدور وهابیت، با درخواست کمک دولت سوریه و حضور مستشاری پررنگ نیروهای ایرانی در قالب مدافعان حرم و حریم اسلام، به توازن رسید و آرام آرام، کفه ی ترازو را به نفع جبهه بین المللی شده ی مقاومت تغییر داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رایزنی های مستقیم حاج قاسم سلیمانی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، و اقناع او نسبت به خطرهای بزرگی که منطقه و روسیه را تهدید می کند، منجر به حضور آشکار نظامیان این کشور در ماجرای سوریه شد.

همزمان، جانفشانی و ایثار رزمندگان جبهه مقاومت از ایران، افغانستان، عراق، لبنان، پاکستان و سوریه در این نبرد سرنوشت ساز منجر به بروز پیروزی های چشمگیری شد که این فتوحات، از حاصل خون هزاران شهید مدافع حرم به دست آمده است.

حالا، پرونده ی داعش به عنوان یک حکومت جعلی رسما بسته شده و حاکمیت سرزمینی آنها در عراق و سوریه کاملا از بین رفته است و نوبت به دوران پساداعش رسیده اما اینجا نیز، مانند دوران جنگ، با انفعال دیپلماسی و سستی و رخوت دولتی مواجهیم.

روز دوشنبه 20 آذر 1396 ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در ژستی قهرمانانه، به عنوان اولین رییس جمهور از ابتدای جنگ سوریه، وارد این کشور شد و در راس یک هیات بلندمرتبه نظامی در پایگاه حمیمیم واقع در استان لاذقیه سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین در این دیدار اعلام کرد: در صورتی که باز هم تروریستهای وهابی در سوریه سر بلند کنند، بلافاصله بازگشته و آنها را نابود خواهیم کرد.

این حضور و آن سخنان ظفرمندانه به مردم روسیه، ملت سوریه و جهانیان پیغام غرور و پیروزی داده و بیانگر این نکته است که اگر ما نبودیم، این فتح به دست نمی آمد.

پوتین بلافاصله پس از سوریه، در همان روز به مصر و ترکیه هم سفر کرد؛ یعنی 3 سفر خارجی بسیار مهم در یک روز!

حالا، رفتار بانشاط رییس جمهور روسیه را با عملکرد توام با خستگی و منفعلانه رییس جمهور کشورمان مقایسه کنید.
رییس جمهوری که وقتی برای دیدار با کارگران یک کارخانه می رود، نشاط پیاده شدن از ماشین را ندارد و از پشت شیشه های خودروی گران قیمتش تنها برای آنان دست تکان می دهد.
رییس جمهوری که وقتی برای دلجویی از مردم زلزله زده کرمانشاه میان آنان می رود هم از خودرویش پیاده نمی شود و از همان بالا، برای ملتش بوسه می فرستد!

از چنین رییس جمهور و دولتی انتظار عزیمت به سوریه و استفاده از پیروزی غرورآفرین رزمندگان مقاومت در جنگ بی سابقه ی بین المللی، توقع نابجایی است.
درست است که بار اصلی جنگ سوریه بر دوش ملت ایران بود، اما به خاطر خستگی و انفعال دولتش، کاپ قهرمانی را باید رییس جمهور روسیه بالای سر ببرد.

همینجا مشخص می شود که در دوران پس از جنگ و بازسازی سوریه هم دولت روحانی عملا کارآمدی لازم برای حضور پربازده در آن کشور را ندارد و عرصه بازسازی که مملو از منافع اقتصادی است را به کشورهای دیگر واگذار خواهد کرد؛ دقیقا مانند قطر که پس از اختلافات آن با سعودی و تحریم این کشور توسط عرب ها، دولت ترکیه بود که به سرعت بازارهای مصرفی مردم قطر را از آن خود کرد و نگذاشت دولتمردان خسته ی ایرانی، از خواب عمیق خود بیدار شده و به تصمیم محافظه کارانه‌شان برسند.

این وضعیت، برازنده ی ملت قهرمان ایران نیست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خیبر جان خیبری باش
|
United States
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
خیبر جان جان!
این (...) اصلاح ناشدنی است (...) موجودات وحشی و خطرناکی هستند چشمانت را باز می کنم به این موجودات و هیولاهای انسان نما ،افعی ها و اختاپوستها (...)، روباه ها(...)، گربه ها(...) موش ها(سید محمد خاتمی) انگل ها و ژن انگل ها (...) ، سمورها(...)، ،گورکن ها(...) ، زالوها(...)، ،گرازها(...)،،کفتارها(...) ،خوک ها(...) ،خفاش ها(...)،، رتیل ها(...) ، شغال ها(...)،لاشخورها(...)،تسماح ها(...)،،گرگ ها(...) ،عقرب ها(...) ،سگ های وحشی(...)،،بوزینه ها(...)،،میمون ها(...)، ،گاو ها(...)،الاغ ها(...،) آفتاب پرستها(...)، پلنگ ها(... ) خرس ها (...)
خیبر جان!
این (...) اصلاح ناشدنی است. راس فساد (...) لعنت الله علی اجمعین است
خیبر جان!
(...) بسیار نزدیک است
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
به نام خدا و باسلام
این رئیس جمهور ، رئیس جمهور خسته نیست. وقتی برنامه بر سر تعامل و انعقاد قراردادهای برجامی باشد،^ این رئیس جمهور و دولت مطبوع او بسیار هم فعال است.
بلعکس، این رئیس جمهور، رئیس جمهور قصد نداریم و قصد هم نخواهیم داشت است. علت اینکه ایشان هم مرتبا می گوید باید بشود و نمی شود و یا نمی توانیم هم ، به همین دلیل است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: