به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر، با اشاره به گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس گزارش، گفت: در رابطه با این گزارش مباحثی بوده که ما ادله کافی برای مصادیق آن نداشتیم و این موارد را در اولویت گزارش نهایی قرار نداده‌ایم، اما سایر مواردی که پیش‌تر درباره آن گفته شده همگی تایید و در گزارش نهایی گنجانده شده است.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه کمیته تحفص از صندوق ذخیره فرهنگیان موارد تخلفات در این پرونده را استخراج کرده و به قوه قضاییه ارجاع خواهد داد، افزود: قوه قصاییه به مباحث مربوط به مجرمانه بودن تخلفات رسیدگی می‌کند و ما این موارد را تعیین نمی‌کنیم.
 
عباسی تاکید کرد: همچنین باید گفت قوه قضائیه همزمان با فعالیت کمیته تفحص پیگیر این پرونده بود و دستگاه‌های نظارتی، بارزسی و اطلاعات هم این پرونده را دنبال می‌کردند لذا ما در جریان این پرونده یکسری اطلاعات را جهت صحت و سقم از دستگاه قضایی استعلام کردیم که برخی از استعلامات با اطلاعات ما یکی بوده و برخی هم تکمیل کننده موارد گزارش؛ بنابراین این همکاری خیلی هم خوب بوده و توانستیم به نتایج خوبی هم دست پیدا کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به آخرین نتایج پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیاردی یکی از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان که به کشور آلمان متواری شده است، گفت: در حال حاضر وکیل این فرد در جهت پرداخت بدهی‌ها به صندوق پیگر موارد است و هنوز قیمت‌گذاری کارشناسانه بر روی اموال این فرد انجام نگرفته است چراکه این فرد در ایران اموالی دارد و هنوز این اموال قیمت‌گذاری نشده است.

وی افزود: قوه قضائیه در حال حاضر مشغول بررسی بر روی این اموال است.

عباسی در ادامه با اشاره به تعداد بازداشت شدگان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: برخی در این پرونده بازداشت موقت شدند و برخی هم کماکان در بازداشت به سر می‌برند لذا در برخی از بازداشتی‌ها جرم اولیه محرز است.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه با اشاره به اقدام به انتشار لیستی درباره بدهکاران بانک سرمایه گفت: انتشار این لیست اخلاقی نبود؛ لذا برخی از افراد آن لیست متهم و برخی هم سهامدار بودند؛ یعنی پیش از اینکه بدهکار باشند سهامدار بانک بودند و چند برابر آن طلب دارند و نمی‌توانیم آنها را متهم کنیم. منتها برخی شیوه فرایند سهامداری آنها در درجه تخلفات قرار داده بودند و این موارد هم در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: اسامی ای که افشا شد، مربوط به کمیته تحقیق و تفحص بوده است منتها یکی از آن برگه‌ها افشا شده است که این موضوع از نظر کمیته تحقیق و تفحص به هیچ وجه اخلاقی نبوده چراکه این موارد محرمانه بوده و ما تا زمانی که موارد را جمع‌بندی نکرده و به هیات رئیسه ارائه نکرده‌ایم و همچنین قوه قضائیه آن را تایید نکرده، انتشار آن را درست نمی‌دانیم و نمی‌توانیم آن را افشا کنیم لذا ممکن است برخی از این افراد تبرئه و محکوم نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: