به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
از لاریجانی و ولایتی و صالحی گرفته تا روحانی و ظریف و عراقچی و... همه باید خود را مهیای پاسخگویی در برابر افکار عمومی نمایند
"خیبرآنلاین" - خسارت محض برجام که با نقض عهد قابل پیش بینی توسط آمریکا و دیگر طرف های غربی حالا تبدیل به جنازه ای متعفن و البته درس آموز شده، اما به مراحل خطرناکی نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، در حالی که شرایط اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان از کارافتاده، سوءمدیریت ها و گره زدن همه ی مسایل به مذاکرات هسته ای به وضعیت بغرنجی رسیده، اما هر روز اخبار رسمی متفاوتی از پشت پرده ی مذاکرات باند روحانی با کشورهای 5+1 بر سر صنعت هسته ای ایران منتشر می شود که نگرانی ها و دلواپسی ها را افزایش داده است.

در تازه ترین خبر، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به گفته ی خودش دست به یک افشاگری خاص زده است که این خبر نباید در میان اخبار متراکم این روزها، پنهان شود.

او رسما اعلام کرد: "در مقدمه برجام یک ارجاع در حد یک نیم جمله وجود دارد با این مضمون که برجام می‌تواند راه را برای نوع دیگری از تعامل یا تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم و زیربنای آن را ایجاد کند. این جمله، شاید الان دارم یک راز را فاش می‌کنم به درخواست ایران گنجانده شد"!

لطفا 4 کلمه ی آخر افشاگری موگرینی را مجددا و این بار با دقت بیشتری بخوانید. حتما برای شما نیز این سوال مطرح می شود که چرا باید مقامات دولت ایران درباره ی گنجاندن آن یک خط، اصرار کرده باشند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا که بر سر میز مذاکرات نیز حضور داشت، در ادامه ی همین سخنرانی، به این سوال اینگونه پاسخ می دهد: "دولت ایران قصد داشته از توافق هسته‌ای با گروه 1+5، در چارچوب منازعه سیاسی خود با جناح‌های رقیب به عنوان ابزاری برای کسب مجوز جهت تعامل با دنیا استفاده کند. زیرا مسئولان ایران در آن زمان - که همچنان هم روی کار هستند- قصد داشتند از این توافق به عنوان روشی برای درخواست مجوز از مردم خودشان و افکار عمومی خودشان جهت تعامل با سایر جهان استفاده کنند و آنها این کار را در چارچوب یک منازعه سیاسی انجام می‌دادند که به خوبی می‌دانیم داخل ایران جریان داشته و هنوز هم جریان دارد. بعضی‌ از شما به این واقعیت اشاره می‌کنید که تضعیف اجرای کامل توافق هسته‌ای، آن کسانی در صحنه سیاسی ایران که به روش خودشان - که با روش ما فرق دارد- در تلاش برای گشایش و تعامل با سایر دنیا هستند را نیز تضعیف خواهد کرد. تضعیف برجام یا ابراز تردید در آن راهی برای تقویت تندروها در صحنه سیاسی ایران است. آیا این برای ما مناسب است؟ مطمئنا برای ما مناسب نیست"!

مشاهده می شود که مذاکرات هسته ای و خروجی فضاحت بار آن که برجام نام گرفته است، عملا تبدیل به اثرگذاری بیگانگان در مسایل داخلی کشورمان شده است که این راه توسط باند روحانی در پیش پای آنان گذارده شد.

حالا برجام دیگر از یک خروجی مذاکره جهت تامین منافع ملی رسما خارج شده و به آلت دست یک باند خاص، پرحاشیه و خطرناک در برابر جریان وسیعی از دلسوزان مردم و انقلاب مبدل شده است.

با این حساب، همه ی آنانی که تلاش کردند تا برجام به کشور و ملت تحمیل شده و خسارات مادی و علمی و معنوی بسیاری از قِبَل آن به وجود بیاید، در این زمینه باید پاسخگو باشند. از جماعت به اصطلاح اصولگرا گرفته تا جماعت به اصطلاح اصلاح طلب که اینک مشخص شده همه ی این عناوین، تنها دکان هایی جهت سرکسیه کردن مردم و عدم روی کارآمدن نیروهای دلسوز انقلابی بوده است.

از لاریجانی و ولایتی و صالحی گرفته تا روحانی و ظریف و عراقچی و... همه باید خود را مهیای پاسخگویی در برابر افکار عمومی نمایند.

تیمی که در آن جاسوسان محکوم و متواری حضور داشتند، منفعت باندی را بر منافع ملی ترجیح داده اند، برخلاف تصریحات امام خامنه ای مبنی بر عدم مذاکره در غیر از موضوع هسته ای، عملا راه را برای برجام های بعدی باز کرده اند و از خطوط قرمز اعلام شده توسط معظم له عبور کردند، به انتقادهای دلسوزان بی اعتنایی و آنان را با انواع ناسزاها و تهمت ها برچسب باران نمودند، کشور را به مدت 5 سال معطل مذاکرات خسارت بار خود کردند، به قاعده ی "نفی سبیل" بی اعتنایی نموده و نقاط خاص امنیتی و محرمانه ی کشورمان را در معرض دید بازرسان (جاسوسان غربی - آمریکایی) قرار دادند و... آیا سزاوار محاکمه و بازخواست نیستند؟

آیا قوه قضاییه، سایر نهادهای امنیتی و نظارتی در این باره به وظیفه ی تاریخی خود عمل کرده و تحمیل کنندگان برجام را برای این همه خسارت به پاسخگویی وادار خواهند کرد؟
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
1
خدا را شکر می کنم مخالفان احمدی نژاد در حال رسوایی هستند. تا فرمایش رهبر انقلاب در باره احمدی نژاد که فرمود نظر ایشان به من نزدیک تر است و یا احمدی نژاد انقلاب را به ریلش بازگرداند ثابت شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
خود قوه قضاییه باید محاکمه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
0
خیبر جان!
حیبری باقی بمان
سری هم به کانال (...) بزن
(...)
یک مقام ارشد سازمان (...) در تماسی با خبرنگار (...) اعلام کرده است که کیف ادعا شده در اخبار، مربوط به حمید بقایی نیست و این کیف در یک قرار کارچاق کنی (...) معاون اقتصادی سازمان (...) با یک کارتل بزرگ قاچاق کشف و ضبط شده است.

(...) در دولت احمدی‌نژاد و ریاست «محسنی اژه‌ای» بر وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی این وزارت‌خانه بود که پس از فراری دادن «محمودرضا خاوری» از ایران، از این سمت عزل و معاونت اقتصادی سازمان (...) را بر عهده گرفت.

وی به همراه (...) و (...) دو تن دیگر از معاونان سازمان (...) در مهرماه سال ۱۳۹۵به اتهام «مفاسد کلان اقتصادی»، «کارچاق کنی»، «باج‌گیری از ثروتمندان و سرمایه‌داران» و «پولشویی» بازداشت شده‌ و به دلیل روابط بسیار نزدیک خود با (...) با قید وثیقه از بازداشت آزاد شده است.

خبر این بازداشت را برای نخستین‌بار (...) منتشر کرد که با تکذیب فوری و دروغین (...) مواجه شد.

به نظر می‌رسد با توجه به خالی بودن پرونده حمید بقایی از اسناد و مصادیق اتهام، سازمان (...) به دنبال دروغ‌پردازی برای فساد مالی وی در سطح جامعه است تا بتواند به مانند همیشه با کذب‌گویی علیه افراد، زمینه را برای صدور حکم قضایی آماده نماید.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: