به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هزار و 128 کانتینر قاچاق کالا کشف می شود و این تعداد کانتینر را عبوردادن و ردکردن آیا امر سهل و آسانی است؟ نیروی انتظامی کارش قابل قبول است ولی احساس می کنم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز گره هایی در جای دیگر دارد
"خیبرآنلاین" - دادستان کل کشور گفت: یکی از راههای ضربه زدن دشمن به اقتصاد کشور بحث بیکارکردن و به تعطیلی کشاندن و آسیب زدن به پایه‌های اقتصادی کشور از جمله کارخانجات و... است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از جمله برنامه‌هایی که دشمن دارد، بحث ضربه زدن به اقتصاد کشور از طریق واردکردن قاچاق کالاست. شاید بعضی به ما ایراد بگیرند که ما همه چیز را متوجه دشمن‌ می‌کنیم در صورتی که نه، ما همه چیز را متوجه دشمن نمی‌کنیم ولی نباید غافل باشیم.

وی افزود: بحث مشکلات اقتصادی در کشور ما یک امر پنهان و ناشناخته ای نیست. قطعا مبارزه با این امر ناگوار و آسیب اجتماعی راهکار دارد. مساله مبارزه با قاچاق کالا را نباید کوچک بشماریم.

دادستان کل کشور افزود: ما در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همه تلاش‌هایی که کردیم اما باز شاهد ورود قاچاق کالا و ارز و به صورت کانتینرهای فراوان از مرزهای رسمی و غیررسمی به کشور هستیم. ما باید توجه داشته باشیم افزایش کشفیات حاکی از چیست؟ آیا حاکی از این است که توانستیم بیشترین قاچاق کالا را کشف کنیم و نگذاریم وارد بازار شود و یا به معنی این است که به اندازه کشف،  ورودی به کشور داشته ایم. ما آنچنان با این عناصر خائن و وطن فروشی که برای رسیدن به منافع خودشان حاضرند همه ارزش ها را زیر پا بگذارند و جوانان ما را بیکار کنند و خانواده ها را از هم بپاشند برای اینکه خودشان به هدف‌شان برسند؛ لذا باید با تمام توان به مبارزه با آن‌ها رفت.

وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق شوخی بردار نیست.

وی با بیان این‌که «اهمیت اقتصاد برای هر کشور امری بدیهی است و قطعا داشتن اقتصادی پویا مولفه ها و آسیب هایی هم دارد» گفت: سال‌هاست استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا یکی از راههای مبارزه با کشور را مبارزه اقتصادی از طریق تحریم انتخاب کرده  تا به ارکان نظام آسیب جدی وارد کنند. آن‌ها دیدند، جنگ نظامی فایده‌ای ندارد و گروه‌هایی مثل داعش علی‌رغم سه سال تلاش موفق نشدند و پوزه آن‌ها به خاک مذلت کشیده شد. آن‌ها وقتی از جنگ نظامی نتیجه نگرفتند به سراغ اقتصاد و فرهنگ ما آمدند.

دادستان کل کشور ادامه داد:  غرب با برنامه‌ریزی حساب شده در کانون های فکر و اندیشه کار می کند که یکی از این اقدامات وارد کرد کردن قاچاق کالاست.  آن‌ها یک راه هایی را باز می کنند، نباید فراموش کنیم که نفوذی‌های آن‌ها در کشور هم برنامه ها را تسهیل می کنند، برخی هم ناخواسته با منفعت طلبی ها و سودجویی ها جاده صاف کن اهداف و برنامه های دشمن می‌شوند.

وی افزود: وقتی که از یک مقام مسول به صراحت می‌شنوم که می‌گوید برخی از دست اندرکاران دولتی نمی‌خواهند مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز بشود و دروغ هم نمی گویند و  وقتی میبینیم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تعطیلی کشانده شده است؟ من از سردار مقیمی می پرسم که بفرمایید چند وقت است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل نشده است لذا ما پدیده شومی به نام قاچاق کالا و ارز داریم.

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی از لحاظ کنترل  و مبارزه با قاچاق رهاست. یک هفته را کنترل کردم  دیدم که بین  قریب 2500 تا 3000 کانتینر از آنجا عبور داده می شود.

منتظری با طرح این پرسش که «چه کسی باید امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ساماندهی کند؟» گفت:  یک مجموعه باید تعامل داشته باشند؛ زیرا یک دستگاه نمی تواند. ما در دادستانی کل کشور به جد در مبارزه با این امر هستیم زیرا ما قطعا و مسلما وظیفه خود می دانیم.

وی افزود: ما در دستگاه قضایی پای مبارزه با آن ایستاده‌ایم. ما اداره ویژه‌ای را راه‌اندازی کردیم و یکی از بهترین قضات "دکتر خوشنودی" را مسوول این کار قرار دادیم. ایشان وظیفه دارد در این مجموعه همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم این همایش‌ها موجب توجه شود. هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس‌جمهور، نماینده خود را معرفی نکرده است. این موضوع نشان از چه دارد؟ ما انتظار داریم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگام باشد. اگر کسی از مسوولان کم کاری یا ضعف‌هایی را داریم این ستاد نواقص را برطرف کند و تشویق کند.

دادستان کل کشور افزود:  می‌بینم که هزار و 128 کانتینر قاچاق کالا کشف می شود و این تعداد کانتینر را عبوردادن و ردکردن آیا امر سهل و آسانی است؟ نیروی انتظامی کارش قابل قبول است ولی احساس می کنم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز گره هایی در جای دیگر دارد و گفتیم و باز هم می گوییم. یک تعامل در بین دستگاه ذی ربط هست ما در دستگاه های اجرایی 2، 3 تا ضعف دیدیم و رفع کردیم و امیدوارم دستگاه‌های دیگر تلاش خود را کنند.

وی افزود: عزیزان من در نیروی انتظامی، آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است را آنقدر  بگویید و مجدانه بخواهید که ما شرمنده شویم اگر پاسختان را ندهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: