به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
رییس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
حدود 7 دهک از نظر درآمد مشابه هستند
"خیبرآنلاین" - رییس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد: دولت می گوید حدود 3 میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیلکرده در جامعه غیرفعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود ۵ تا ۶ میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

به گزارش تسنیم، غلامرضا تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس با اشاره به شکل گیری دغدغه های مردم نسبت به این لایحه افزود: این دغدغه های نمایندگان نیز است.

وی درباره حامل های انرژی گفت: امسال در بودجه سال 96 با ترکیب منابع در بحث هدفمندی یارانه ها که 42 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، عملا با توجه به درآمدی که در جدول گذاشته شده بود که می شود از محل بودجه شرکت ها برای هدفمندی اتخاذ کرد، به نوعی تلویحا مجوز افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله نفت، بنزین و گازوئیل به دولت داده شده بود اما دولت به این موضوع عمل نکرد و به روش های دیگری منابع را تامین کرد.

تاجگردون با بیان اینکه در محاسبه که در تبصره 18 لایحه بودجه دولت گذاشته شده است، دولت می خواهد منابعی را برای ایجاد اشتغال در نظر بگیرد، افزود: دولت حدود 60 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه پیشنهاد داده است.

وی ادامه داد: دولت می گوید حدود 3 میلیون و 200 هزار بیکار در جامعه فعال و همین مقدار بیکار تحصیلکرده در جامعه غیرفعال داریم که بنا بر آمار رسمی دولت، جمعیت حدود 5 تا 6 میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می خواهد­ 17 هزار و 400 میلیارد تومان را از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی به دست بیاورد، افزود: مبنای محاسبه دولت برای این عدد قیمت 1500 تومان برای بنزین و 400 تومان برای گازوئیل است.

وی ادامه داد: همچنین دولت 15 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی را در بانک ها سپرده گذاری می کند و بانک ها هم معادل جمع این 2 عدد یعنی 32 هزار میلیارد تومان منابع بیاورند که جمع آنها می شود 64 هزار میلیارد تومان که برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته می شود.

تاجگردون گفت: البته هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و همه این ها منوط به تصمیم گیری مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شد که قیمت حامل های انرژی پس از دوره 5 ساله به قیمت 90 درصد فوب خلیج فارس برسد و در هر مرحله از هدفمندی 30 درصد آن به تولید داده شود اما از سال 1389 تاکنون چیزی از این منابع به تولید اختصاص داده نشده است.

تاجگردون با اشاره به اینکه 3 میلیون و 200 هزار نفر بیکار در جمعیت فعال کشور داریم و در جمعیت غیرفعال هم 3 میلیون و 950 هزار نفر بیکار است، افزود: 25 میلیون و 790 هزار نفر جمعیت فعال داریم که از این مقدار 22 میلیون و 588 هزار نفر شاغل و 3 میلیون و 203 هزار نفر بیکار هستند.

وی ادامه داد: در جمعیت غیرفعال، با تحصیلات عالی 5 میلیون و 452 هزار نفر بیکار داریم، یعنی حدود 8 میلیون نفر تحصیلکرده بیکار داریم که از ظرفیت اقتصادی آنها استفاده نمی کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه حدود 7 دهک از نظر درآمد مشابه هستند، گفت: در بودجه سال 1396 درآمد اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه 4 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی را در بودجه سال 1396 برای این منظور اختصاص دادیم، افزود: دولت عدد 4 هزار میلیارد تومان را در بودجه سال 97 به 7 هزار میلیارد تومان افزایش داد که برای تأمین این منابع باید یارانه دهک های بالای درآمدی حذف شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رمضان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
دقیقا دلیل دشمنی ملت ایران با امریکا اسرائیل همین است اینجا به ریال حقوق میدهند اما به دلار مایحتاج به ما می‌فروشند دوران ارباب رعیتی که پدران ما از ان به سیاهی یاد میکنند مرد جوانی زیر سی سال سن هشت سر عایله را نان میداد اما امروز مردان بیش از سی سال سن حتی با تحصیلات عالی توان نان دادن به یکنفر خودشان را هم ندارند تنها دلیل این چپاول ایران توسط امریکا به نوکری وخوش خدمتی اصلاح طلب پست ونجس است صادرات از ایران، ارزش دلار هشتصد تومانی را مصنوعا به چهارهزار تومان رسانیده و برای اینکه ملت ما بیش از پیش فلج شود کشاورزی و دام داری را به بهانه محیط زیست منع کرده اند مصنوعا مانع بارش باران میشوند ومصنوعا باعث زلزله میشوند تا رعب و وحشت در دل مردم ایجاد کنند نشان به آن نشانی که (...) فرزند ملعون واصله به درک (...) با شادکامی از زلزله تهران یاد کرده و مردم را در روزنامه همشهری تلویحا تهدید میکند تا به اجرای سیاست غرب بپردازد افلیجی در لندن میگوید زمین صد سال بیشتر قابل زیستن نیست تا قیمت مواد معدنی را افزایش دهند اینجا هم برای اثبات مدعای افلیجی که نا ندارد صدا از گلو خارج کند چه رسد به آنکه اندیشه کند مانع باریدن ابرها میشوند وهزاران هزار مسئله دیگر میکنند ومصیبت به پا میدارند همه میدانیم این دروغها برای اینست که بار قرن 21را به دوش ملت ما بیندازند ومثل جنگ اول جهانی ایرانیان را نسل کشی کنند ملت ما امروز بیدار است
یا ما کشته میشویم یا اگر زنده باشیم ساکت نخواهیم بود وامریکا را نابود میکنیم امریکا هرگز نمیتواند باور کند و عمالش هم ایضا چون نمیداند انچه را که باید بداند به هر حال به بازی گرفته میشود به هر حال و نهایتا نابود میشود مثل نابودی شیر کلیه و دمنه توسط خرگوش
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: