به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در سخنرانی‌هایشان می‌گویند باید فلان کار را کنیم، در حالی که رهبر انقلاب در ماه رمضان به آقای روحانی فرمودند «خب این کارها را چه کسی باید انجام بدهد؟»
"خیبرآنلاین" - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست‌های بصیرتی گرامیداشت حماسه ۹ دی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای گمنام ورامین برگزار شد، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران حاکمیت طاغوت، ۵۳ خانواده ثروت و قدرت در این کشور وجود داشت که این ۵۳ فامیل با دربار طاغوت، سناتورهای زمان شاه، برخی از نمایندگان مجالس فعلی و گذشته آن زمان، برخی از فرماندهان عالی‌رتبه، سران سازمان جهنمی ساواک و مهدو‌ی‌ها در ارتباط بودند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، محمدجواد کریمی قدوسی گفت: با پیروزی انقلاب، ریشه این ۵۳ فامیل قدرت به‌صورت ۱۰۰ درصدی در انقلاب کنده شد. برخی از اینها فرار کردند، برخی از اموالشان مصادره شد و برخی هم به دادگاه سپرده شدند. با اموال مصادره شده آن‌ها بنیاد مستضعفین شکل گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، خانواده ثروت بدین شکل و بدین صورت دیگر در کشور وجود نداشت. جمع‌آوری مال دنیا از راه نامشروع و ثروت‌های بادآورده باعث شکل‌گیری فتنه ۸۸ شد.

وی با بیان این‌که ریشه فتنه ۸۸ به فامیل‌های ثروت و قدرتی که بعد از انقلاب به‌وجود آمد، بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: تعداد فامیل‌های ثروت و قدرت کنونی بیشتر از ۵۳ است و بیشتر هم می‌شود.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه شکل‌گیری خانواده‌های ثروت امروزی با هدف و به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده صورت می‌گیرد، گفت: در اخبار اعلام کرد که ۵۴ درصد ثروت کشور مالزی برای فقط یک درصد جمعیت این کشور است. خطر بزرگی که امام خمینی(ره) در سال ۶۷ برای انقلاب پیش‌بینی می‌کردند، با عنوان فتنه ۸۸ به‌دلیل مال‌اندوزی به‌وقوع پیوست.

وی با اشاره به توصیه‌های امام خمینی(ره) به مسئولان بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن روز به مسئولان اعلام کردند «جمهوری اسلامی ایران، پرچمدار انقلاب‌های جهانی است. اگر خوب درک کنید که در چه کشوری حضور دارند، تمام وجودتان را وقف خدمت برای مردم می‌کنید. اما اگر پی مال‌اندوزی و تشکیل حزب قدرت بروید، مرتکب گناهی بزرگ شده‌اید که نابخشودنی است.»

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فتنه ۸۸ در دهه چهارم انقلاب اسلامی به وجود آمد و این حوادث سخت را به انقلاب اسلامی تحمیل کرد. فتنه ۸۸ موجب ایجاد دودستگی بین مردم برای مدتی کوتاه شد و گرد و غبار اجازه نمی‌داد تا مردم حقایق را ببینند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ سخت‌ترین دوران برای زعامت امام و رهبر مسلمین جهان بود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با اعضای خبرگان رهبری فرمودند «بر من سخت‌تر از امام(ره) می‌گذرد چراکه سابقه‌داران مشهور انقلاب در برابر من ایستادند.»

کریمی قدوسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خطبه تاریخی‌شان در 29 خردادماه سال ۸۸ همه را به قانون فراخواندند اما ساعتی بعد، سران فتنه مجدداً مردم را به خیابان‌ها فراخواندند که مصداق بارز محاربه با امام بود.

وی گفت: سران فتنه برای حفظ موقعیتشان حتی از دشمنان انقلاب هم کمک خواستند و با ناتو هم ارتباط برقرار کردند و خواهان حمله نظامی به ایران برای دفاع از مردم ایران شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر نماینده مردم تبریز در مجلس بیان داشت: همین امروز نماینده تبریز در صحن علنی از سران فتنه و خاتمی اسم برد و از آنها تمجید کرد. یک ماه قبل هم آقای پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، خطبه‌های نهج‌البلاغه را خواند و گفت "چرا اجازه نمی‌دهید کسی که قبلا رئیس جمهور بوده است، از خانه بیرون برود؟ ما عقده داریم. ما مشکلاتی داریم"!

وی با اشاره به اتفاقاتی که در سفر خاتمی به سعودی افتاده است، گفت: محمد خاتمی ماموریت داشت برای جلب رضایت ملک عبدالله برای همکاری با ایران در فتنه و انتخابات به عربستان برود. نوار صوتی این سند موجود است. تا چشم ملک عبدالله به خاتمی افتاد گفت "چرا از انتخابات ریاست جمهوری ایران انصراف دادی؟ مشکلات ما در ایران فقط به دست تو و هاشمی حل می‌شود" و در ادامه خاتمی به ملک عبدالله گفت "اعلی حضرتا! این آقای موسوی همان شخصی است که شما دنبالش می‌گردید‌."

کریمی قدوسی افزود: این آدم اگر یک جو غیرت ایرانی در وجودش بود، جواب آن پادشاه سفاک را می‌داد اما باز هم وی را با لفظ "اعلی حضرتا" خطاب می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با انحراف‌های فکری، سیاسی و فرهنگی در زمان حاکمیت اسلام همواره مورد تایید بزرگان دینی بوده است، خاطرنشان کرد: جان تمام انبیاء و ائمه معصومین(ع) وقف مقابله با فتنه‌ها بود چرا که فرقه‌فرقه شدن اسلام را نمی‌پسندیدند. انقلاب اسلامی امروز با این خطر مهم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر جوانان انقلابی و حماسه‌آفرینان ۹ دی نبودند، امروز بعید نبود که جایگاه امامت و رهبری، نفوذ کلام ایشان و اجرای فرامین معظم‌له به‌دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه فتنه به‌صورت خلق‌الساعه به‌وجود نیامد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در همان هفته اول در جمع مسئولان فرمودند که «بدانید این یک فتنه است. مرکزیتی دارد که آن را هدایت می‌کند. این فتنه خلق‌الساعه نیست و از ۳۰ سال پیش شروع شده است‌.»

کریمی قدوسی عنوان کرد: سرلشکر جعفری در آن جلسه از رهبر معظم انقلاب پرسید «مرکزیت این فتنه همین آقایان هاشمی، کروبی، خاتمی و موسوی هستند؟» که رهبر انقلاب پاسخ دادند «بخشی از مرکزیت در خارج از کشور است و حتی خود آقای هاشمی هم این مرکزیت را نمی‌شناسد. باید این فتنه را شناسایی کنید و خود را مصون ندانید.»

وی بیان داشت: ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و خواستار محاکمه سران فتنه شدیم. ایشان فرمودند «آن جماعتی که ۲۴ خرداد به تهران آمدند، خیلی از آنها را می‌شناختم اما آنها را در وقایع روز عاشورا ندیدم.» ایشان در واقع می‌خواستند تا مردم، فتنه‌گران واقعی را بشناسند و باعجله با فتنه‌گران برخورد نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با طرح سئوالی از مردم گفت: آیا مسئولان ورامین از این نشست شما در این جلسه حمایت و تجلیل می‌کنند؟ خودشان در صف اول می‌نشینند؟

وی در حالی که سئوالش با پاسخ "خیر" مردم مواجه شد، خاطرنشان کرد: به هر استانی که سفر می‌کنم، مسئولان آن شهرستان و شورای تامین آنجا از هیچ اقدامی برای جلوگیری از برگزاری چنین مراسماتی دریغ نمی‌کنند‌.

کریمی قدوسی بیان داشت: حساب برخی از مسئولان از حساب نظام یک جایی جدا می‌شود. کجا این اتفاق می‌افتد؟ آن جایی که در برابر نظام و انقلاب بایستند.

وی گفت: امروز از تریبون مجلس به نفع سران فتنه صحبت می‌کنند و این بر ما حجت است که جریان فتنه در بخش زیادی از بدنه ما حضور دارد. امروز مبارزه و جهاد استمرار و تداوم دارد. امروز آنها از ما طلبکار هستند و بعید نیست که فردا ما را فتنه‌گر معرفی نکنند!

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها آبروی نظام را ریختند، دشمن را امیدوار کردند، رای ۴۰ میلیونی را نادیده گرفتند، به اموال عمومی خسارت زدند و براساس حکم دین در آن زمان محارب بودند ولی شرایط سیاسی اجازه نمی‌داد که شمشیرها مانند جنگ جمل به چرخش دربیایند.

وی عنوان کرد: امروز برخی بر اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد شبهه می‌کنند که چرا ایشان با سران فتنه رفتار قاطع نداشتند؟ اگر امام خمینی(ره) هم در فتنه ۸۸ حاضر بود، همان کار رهبر معظم انقلاب را می‌کرد.

کریمی قدوسی گفت: برخی مسئولان هر روز مشکلی بر مشکلات مردم اضافه می‌کنند و از طرفی هم هیچ تلاشی برای حل آنها نمی‌کنند. امروز در حال وضوگرفتن بودیم که نمایندگان مکرر می‌گفتند "وضع امروز خیلی خراب است." امروز با سیاه‌نمایی‌کردن در حال ناکارآمد نشان دادن نظام هستند و می‌خواهند مردم را به خیابان‌ها بکشانند.

وی افزود: در سخنرانی‌هایشان می‌گویند باید فلان کار را کنیم، در حالی که رهبر انقلاب در ماه رمضان به آقای روحانی فرمودند «خب این کارها را چه کسی باید انجام بدهد؟» آنها زمانی برای نابودساختن کشور تحصن می‌کردند ولی امروز دیگر کار نمی‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان تصریح کرد: آنها اگر همت کنند، ظرف ۶ ماه می‌توانند کشور را از رکود اقتصادی خارج کنند ولی نمی‌خواهند. برای همین هم هست که با برگزاری چنین جلساتی مخالفت می‌کنند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
0
0
متاسفانه از اول هدف (...) همین بوده که نارضایتی ها زیاد شده کشور به اغتشاش بیفتد
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: