به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با تمام قدرت در برابر کسانی که عادت پرخوری پیدا کرده اند، باید ایستاد، مهم نیست چه کسی و چه موقعیتی دارد، باید در برابر زیاده خواهی ایستادگی کرد
"خیبرآنلاین" - حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در همایش فرهنگیان به مناسبت نهم دی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در دریافتی های کارکنان و بازنشستگان گفت: صحبت‌های من سیاسی نیست، با جناح خاصی روی صحبت ندارم تفکر من تفکر رهبری است، با تکیه بر همین تفکر، اجازه نمی‌دهیم افزایش حقوق کسی که 20 میلیون تومان می گیرد، 10 درصد باشد و به حقوق کسی که یک میلیون می گیرد، هم 10 درصد اضافه شود.

به گزارش فارس، وی افزود: این تفکر اشرافی است؛ اجازه عملیاتی شدن آن را نمی‌دهیم و اجازه هم نخواهیم داد با افزایش قیمت حامل های انرژی کمر مردم را بشکنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: حرف من این است هر کس ادعا می‌کند صحبت‌های من اشتباه است بیاید در مناظره سیمای جمهوری اسلامی بگوید، در سال 1391 کل بودجه دولت که خرج کرده 104 هزار میلیارد تومان بوده، پول معلمان 15 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، 15/5 درصد از کل بودجه دولت؛ در سال 1395 کل بودجه دولت 283 هزار میلیارد تومان بوده و پول معلمان 28/1 هزار میلیارد تومان بوده یعنی کمی کمتر از 10 درصد از کل اعتبار کشور، یعنی کاهش 5 درصدی بودجه آموزش و پرورش از بودجه کل کشور، اتفاق افتاده است.

حاجی بابایی همچنین تصریح کرد: رمز کاهش بودجه آموزش وپرورش مدرسه فروشی است، شان معلم حق التدریس بودن نیست که 300 هزار تومان بگیرد، خیابان به خیابان دنبال نماینده باشد تا کی استخدام می‌شود. استانی شدن بودجه آموزش و پرورش سم کیفیت آموزش و پرورش است.

رئیس‌ فراکسیون فرهنگیان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم و اجازه ندهیم معضلی به نام معلم حق التدریس، امنیت شغلی آنها را تهدید کرده و کیفیت آموزش وپرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس در زمان وزارت خود گفت: تمام فعالیت های من برای حفظ شان و جایگاه و مرجعیت معلمان بوده است، 1900 معلم فوق لیسانس در شهر تهران بنام خدمتگزار قبل از وزارت من در کلاسه‌های درس تدریس می‌کردند و ابلاغ خدمتگزاری داشتند، برای حفظ شان این فرهنگیان، آنها را تبدیل وضعیت کردیم.

«امروز در دنیا استراتژی امنیت مبتنی بر نیروی انسانی بینا و به تعبیر رهبر انقلاب با بصیرت است،اعتقاد ما تربیت نیروی انسانی با بصیرت و تفکر روشن است.»

حاجی بابایی ادامه داد: در برنامه ششم، تلاش کردیم عدالت برای پرداخت بازنشستگان با همسان سازی ایجاد شود و هیچ کس مشکلات احساس تبعیض را نداشته باشد، من از درد ودل‌های بازنشستگان خجالت زده می شوم، پیشنهاد ما این است که حقوق‌های بالا افزایش نداشته باشند و حقوق های پایین افزایش یابند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با همین درآمد می‌توان مسائل کشور را می توان مدیریت کرد. هفتاد هزار میلیارد تومان پول هدفمندی یارانه‌ها باید به خزانه واریز شود و محل هزینه آنها روشن شود.

«در بحث گرانی بنزین باید تدبیر مناسب اندیشیده شود که مردم تحت فشار نباشند؛ عدالت اجتماعی باید در نظر باشد،کسی که ماشین پانصد میلیون تومانی دارد، بنزین رابا همان قیمت می‌خرد،که کسی که به زور یک پیکان برای مسافرکشی تهیه کرده است، این ها پیشنهاداتی است که می تواند، منابع را هدایت کند که به اقشار مردم آسیب نرسد.»

حاجی بابایی در ادامه افزود: اشرافی‌گری، اسکورت‌های تشریفاتی محل اعتراض من است که باید متوقف شود، این اشرافی گری فتنه‌های پی در پی ما است. در تصویب بودجه هم باید به سمت عدالت محوری پیش برویم. در برنامه ششم همه اینها پیش بینی شده است اما در بودجه 97 شباهتی با این برنامه دیده نمی شود.

وی عنوان کرد: با تمام قدرت در برابر کسانی که عادت پرخوری پیدا کرده اند، باید ایستاد، مهم نیست چه کسی و چه موقعیتی دارد، باید در برابر زیاده خواهی ایستادگی کرد.

وی همچنین در پاسخ یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر تهیه زمین های گران قیمت توسط بعضی از دستگاه‌ها اجرایی گفت: بنده با این تفکر مخالف بوده ام از مسئولان استانی نیز انتظار می‌رود که در مقابل چنین برنامه ها و تفکراتی بایستند.

نماینده همدان ادامه داد: در جایی که بیش از 2 هزار خانوار انشعاباتی اساسی را نداشتند، حتی با مصوبه‌ای که از مجلس گرفتیم، در برابر حق قانونی مردم ایستاده اند بنابراین باید محکم بود و از مردم دفاع کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
برای این حرف ها دیگه دیره قرار نیست هردفعه ملت مطالبات خود را فریاد کنند وبعد مسئولان بیایند و بگویند بابا همین امنیت درایم بسه ولی خودشان حقوق نجومی بگیرند واقعیت اینه که نمیشود هم اسلامی بود هم غربی هم نماز خواند و هم اقتصاد و بانک غیر اسلامی داشت کاری که امروز تا38سال انجام نشده من مالباخته نمی تونم وقتی اعتراض میکنم به بانک ها سنگ نزنم بعلوه این خود مسئولان و حامیان آنها هستند که با عدم توجه به حل مشکلات مردم باعث و بانی دخالت انگلیس و امریکا در ایران میشوند اگر از سال88 تا الان مشکلاتی حل شده بود که نشده بلکه هر روز بیشتر شده امروز شاهد حضور مردم در خیابان ها نبودیم تکفیری و منافق هم اگر مسئولان به داد مردم رسیده بودند در این اعتراض ها وارد نمی شدند که بخواهند حسینیه را به آتش بکشند ما مردم اسلام واقعی را می خواهیم نمیشود هم زنگی زنگ بود هم رومی روم مسئولان عالی رتبه نظام نباید از دولت هایی که بی توجه به مردم هستند حمایت کنند حرف زدن به تنهایی هم دیگر کافیست خود من 6ساله دارم نامه مینویسم و حرف میزنم کسی گوش شنوا ندارد حقیر قبول شده دادگستری هستم تعند 10ساله از من گرفته شده ولی 6سال است عمرم را خراب کرده اند چرا؟! آیا این است اسلام؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: