به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
امروز، علیرغم سانسور عجیب مطالبه‌ی مردم توسط صداوسیمای دولتی، اما رسانه‌های انقلابی و عدالتخواه، دوشادوش ملت قرار دارند و می‌کوشند تا اخبار دقیق و مستند را مخابره کنند
"خیبرآنلاین" - در انتخابات ریاست جمهوری 96 با دروغ و فریب مردم، شعاری طراحی کرده بودند با این مضمون که "به عقب باز نمی گردیم"! اما تجمعات این روزهای مردم ناراضی از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد و معیشت نشان می دهد که جریان غربگرا، باز هم در تحقق وعده و شعاری دیگر ناکام مانده است و این بار، فضای کشور را به 25 سال پیش به عقب برگردانده اند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، ملت بزرگ ایران پس از تحمل 4.5 سال انواع تحقیرهای داخلی و خارجی و شنیدن انواع وعده های رنگارنگ و با پذیرش خسارت محضی به نام برجام که به دروغ گفته بودند با آن، حتی مشکل آب خوردن مردم هم حل می شود، حالا به وضعیت موجود معترض شده اند و درصدد گرفتن حق خود از مدیران اجرایی خسته و ناکارآمد برآمده اند.

روز پنجشنبه 7 دیماه 1396 مردم مشهد آغازگر این حرکت مردمی، مطالبه گرایانه، مسالمت آمیز و در راستای پیگیری و حل مشکلات اقتصادی - معیشیتی شدند. تجمعی خودجوش و کاملا مردمی برگزار شد تا پایه های لرزان جریان غربگرای نفوذکرده در برخی مناصب و مسئولیت ها، لرزش بیشتری را احساس کنند.

اما اتاق عملیات روانی اعتدالیون به سرعت دست به کار شد تا از اصابت ترکش های این مطالبه مردمی به امنیتی ترین دولت پس از انقلاب جلوگیری کرده و همزمان، با جهت دهی سیاسی تُند به آن، فضا را به سمت امنیتی شدن مطالبات مردم و در نهایت سرکوب آنها هدایت کنند.

برای آنان که فضای عمومی و سیاسی کشور را رصد می کنند، دقیقا خاطرات سال 1371 و اعتراضات مردمی مشهدی ها در دولت هاشمی رفسنجانی زنده شده است.

آن سال نیز، براساس سیاست های اقتصادی غلط دولت هاشمی مبنی بر تعدیل اقتصادی که خروجی آن، له شدن مستضعفان زیر پای اشرافیت دولتی بود، صبر مردم به پایان رسید و در مقابل تورم دولتی 49.5 درصدی، فریاد اعتراض سر دادند و کاملا خودجوش به خیابان آمدند. آن سال نیز، مشهد آغازگر مطالبات آشکار ملت شده بود.

اما پاسخ دولت به مطالبه ی مردم در آن سال، امنیتی کردن فضا و سرکوب اعتراضات بود تا جایی که چند نفر از معترضین بر اثر اصابت گلوله جان سپردند و صدها نفر به بند کشیده شدند.

اکبر هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در این باره نوشته است: "شنبه 9 خرداد 71 ... درخصوص برخورد با عوامل آشوب و شرارت که در شیراز و اراک و دیروز در مشهد اتفاق افتاده، تاکید شد. با استاندار خراسان، تلفنی مذاکره کردم"!

این بار نیز، اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی، در پاسخی شتاب زده و عجولانه به اعتراضات مردمی، گفت: "در زمینه اقتصادی دولت دستاوردهای خوبی داشته است! اما مسائل اقتصادی بهانه برخی مسائل شده است. در پشت پرده مسائل دیگری مطرح است. کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود اقدامات آنها به چشم خودشان می‌رود"!

مشخص است که دولت هزار میلیاردی ها، اصلا نمی تواند درد مشترک مردم را بفهمد و با توهم توطئه و سیاسی کردن موضوع، قصد امنیتی نمودن ماجرا و در نتیجه سرکوب آن را دارند.

اگر خردادماه سال 71 اعتراضات از کوی طلاب مشهد به دلیل تخریب خانه هایشان پایه گذاری شد، دیماه سال 96 نیز پایه ی اصلی معترضین، سپرده گذارانی هستند که به موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی اعتماد کرده بودند و حالا، سرمایه هایشان را روی هوا می بینند و حداقل 2 سال است که اعتراض می کنند اما کمتر توجهی از جانب مسئولان به آنها شده است.

اگر در سال 1371 تشکیل دهندگان دولت عبارت بودند از: بیژن زنگنه، عباس آخوندی، محمدرضا نعمت زاده، اکبر ترکان، محمدعلی نجفی، عیسی کلانتری و... و ریاست آن دولت با هاشمی رفسنجانی بود؛
امروز نیز دقیقا همان افراد بر سر کار هستند و در عرصه ی قدرت حضور دارند و ریاست دولت نیز با شاگرد هاشمی، یعنی حسن روحانی است!

بنابراین، عملا با دولت روحانی 25 سال به عقب بازگشتیم با این تفاوت که آن روز، فضای سانسور دولتی در رسانه ها حاکم بود و تا مدتها، مردم سایر مناطق کشور در جریان جزییات مسایل قرار نمی گرفتند، اما امروز، علیرغم سانسور عجیب مطالبه ی مردم توسط صداوسیمای دولتی، اما رسانه های انقلابی و عدالتخواه، دوشادوش ملت قرار دارند و می کوشند تا اخبار دقیق و مستند را مخابره کنند.

با دولت روحانی 25 سال به عقب برگشتیم / تکرار اعتراضات اقتصادی مردم بازهم از مشهد

نکته ی پایانی، یادآوری مجدد این موضوع است که اتاق عملیات روانی اعتدالیون که قافیه را به تنگ آمده می بینند، درتلاش هستند در یک بازی پینگ پونگی با برخی کانال معاند همچون "آمدنیوز"، مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم را با شعارهای تند و هدفمند، تبدیل به تجمعات سیاسی کنند تا از این گریزگاه، فضای کشور را امنیتی کرده و مطالبات ملت را سرکوب نمایند. مردم بیدار باشند.

امام خامنه ای در بهمن سال 1395 هشدار داده بودند: مردم گلایه مندند...
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
زمان دولت ششم ابر و ابر تورم در ایران بود و در امریکا ارزانی همراه با رونق بود چرا؟چون از اینجا به آنجا صادرات میشد واما واردات در قیاس با صادرات ناچیز بود احمدی نژاد موقع تحریمها در سال نود توصیه کرد که با توجه به کاهش واردات بر اثر تحریم صادرات هم کاهش یابد اما نشد چون کنترل مافیای اصلاح طلب خارج از قدرت او بود این مافیا اول به قیمت ارز حباب دادند بعد در زمان حکومت روحانی با افزایش تراز تجاری با کمک کاهش واردات توانستند قیمت ارز را با توجه به شاخص قیمتها واقعی کنند یعنی سه هزار وچهارهزار تومان دلار سال 91نه با برابری قدرت خرید همخوان بود نه با شاخص قیمتها تظاهرات نمیتواند مشکل را حل کند ما مردم خواسته ای داریم و آن اینست که یا صادرات کاهش یابد یا واردات افزایش یابد یعنی اول تراز تجاری کاهش یابد سپس بازار ارز کنترل شود تا حباب به قیمت ارز ندهند ببینید این باید اصلا توسط وزارت کشور انجام شود حباب دادن به قیمت ارز یا احتکار و افزایش تراز تجاری به شکل کلی در کشور که فقط توسط اصلاح طلب یهودی واتاق بازرگانی انجام میشود اغتشاش است مثل اینکه من رابطهای مخفی وزارت کشور را در محله ها دسته جمعی ترور کنم( البته رابط های واقعی نه انهایی که به دروغ تظاهر و ادعا میکنند) یا با واردات قاچاق گسترده قیمتها را کلی بشکنم یا دلالها وبخر بفروش های وابسته به جهاد کشاورزی را قتل عام کنم(حالا توانش را بالفعل دارم یا ندارم مهم نیست مهم ترسیم سناریوی محتمل است) اینها همه از مصادیق اغتشاش عمومی است وتفاوتی با افزایش تراز تجاری حباب دادن به قیمت ارز واحتکار ندارد خواسته ما با تظاهرات حل نمیشود با مرگ بر روحانی حل نمیشود خواسته ما باید در مجلس به عنوان قانون تصویب شود تا امریکا و اصلاح طلب هم سر عقل اید واز سو استفاده صرف نظر کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
قرار نیست هردفعه ملت مطالبات خود را فریاد کنند وبعد مسئولان بیایند و بگویند بابا همین امنیت درایم بسه ولی خودشان حقوق نجومی بگیرند واقعیت اینه که نمیشود هم اسلامی بود هم غربی هم نماز خواند و هم اقتصاد و بانک غیر اسلامی داشت کاری که امروز تا38سال انجام نشده من مالباخته نمی تونم وقتی اعتراض میکنم به بانک ها سنگ نزنم بعلوه این خود مسئولان و حامیان آنها هستند که با عدم توجه به حل مشکلات مردم باعث و بانی دخالت انگلیس و امریکا در ایران میشوند اگر از سال88 تا الان مشکلاتی حل شده بود که نشده بلکه هر روز بیشتر شده امروز شاهد حضور مردم در خیابان ها نبودیم تکفیری و منافق هم اگر مسئولان به داد مردم رسیده بودند در این اعتراض ها وارد نمی شدند که بخواهند حسینیه را به آتش بکشند ما مردم اسلام واقعی را می خواهیم نمیشود هم زنگی زنگ بود هم رومی روم مسئولان عالی رتبه نظام نباید از دولت هایی که بی توجه به مردم هستند حمایت کنند حرف زدن به تنهایی هم دیگر کافیست خود من 6ساله دارم نامه مینویسم و حرف میزنم کسی گوش شنوا ندارد حقیر قبول شده دادگستری هستم تعند 10ساله از من گرفته شده ولی 6سال است عمرم را خراب کرده اند چرا؟! آیا این است اسلام؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: