به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
در نامه دانشجویان تهرانی مطرح شد
آقای روحانی! شما گفتید «اگر اشتباهی کنم با صراحت در برابر ملت عذرخواهی خواهم کرد» و روز گذشته گفتید «مردم حق نقد و اعتراض دارند»؛ به نظر می رسد دیگر فرصت عذرخواهی و شنوایی نقد دولت شما گذشته و چوب خط خطای دولتمردان شما پر شده است
"خیبرآنلاین" - جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در یکصد و پنجاهمین روز از آغاز دولت دوازدهم در نامه ای خطاب به رئیس جمهور خواستار استعفای رئیس جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، شرح کامل این نامه بدین قرار است:

جناب آقای روحانی، رئیس محترم دولت یازدهم و دوازدهم

سلام علیکم

اینک در حالی یکصد و پنجاهمین روز از آغاز دولت دوازدهم را سپری می نماییم که انبوه وعده های اقتصادی و معیشتی شما در دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها محقق نشده است بلکه جهت گیری های غلط و سیاست گذاری های نادرست دولت شما در برنامه ریزی و خط مشی گذاری رفع و بهبود آنها نشان از راهبردهای غلطی دارد که امیدها را به بهبود اوضاع کنونی کشور از دست داده است.

شما وعده دادید «تحریم های بین المللی علیه ایران بالمره لغو گردد»، وعده دادید «چنان درآمد سرشاری نصیب مردم گردد که نیاز به یارانه نیز نداشته باشند»، وعده دادید که «سرمایه گذاری خارجی پروژه های عمرانی را در برگیرد»، وعده دادید «کسی سرگرسنه بر زمین نمی گذارد»، وعده دادید «جوان بیکاری نمی ماند که در مقابل خانواده و فرزندانش شرمنده باشند»، وعده دادید «شفافیت بر تصمیمات و اقدامات مسئولان حاکم می شود»، وعده دادید «مشکل آب و ریزگردها حل می گردد»، وعده دادید «بداخلاقی های سیاسی پایان می یابد»، وعده دادید «فاصله طبقاتی کاهش می یابد»، وعده دادید «موانع از سر راه تولید برداشته می شود»، وعده دادید «بخش خصوصی تقویت می شود و هزینه های جاری دولت کاهش می یابد»، وعده دادید «نرخ ارز کاهش و ارزش پول ملی احیا می شود» و ده ها وعده دیگر…

آقای رئیس جمهور شما گفتید «شعار من نجات اقتصاد ایران است» و گفتید « اساس سیاست من بالا بردن ثروت ملی و رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار و توزیع عادلانه ثروت است».

آقای رئیس جمهور از ابتدای دولت یازدهم بیش از هزار و ششصد روز می گذرد و وعده ها و گفته های شما محقق نشده است. هنوز هیچ طرح ملی مشخصی برای حل مشکل مسکن، رکود، مشکلات نظام بانکی، کاهش سود تسهیلات اعطایی به مردم، اشتغال جوانان، حل موانع تولید و … در دولت شما وجود ندارد و طرح های دولت قبلی برای تولید مسکن جوانان و اقشار کم درآمد(مسکن مهر)، جلوگیری از قاچاق(طرح شبنم)، کاهش و هدفمندی مصرف سوخت(سهمیه بندی و کارت سوخت)، حمایت از بنگاه های کوچک زودباز ده و … نیز تعطیل شد. طرح های ملی دولت شما یعنی توافق برجام، طرح تحول سلامت، طرح وام های ۱۶۰ میلیونی مسکن با بهره های بالا، طرح حراج سکه طلا برای کاهش قیمت آن، طرح افزایش مناطق ویژه و آزاد(برای افزایش صادرات) نیز به شکست انجامید و آثار سؤ آن همچنان بر کشور سایه انداخته است.

آقای روحانی! کم تحرکی، بی تفاوتی و بی برنامگی بر رویکردهای اقتصادی دولت شما حاکم است و در بی توجهی به منافع مردم در سیاست های دولت شما نمایان است. رویکردهای دولت شما ثروتمندان را غنی تر و محرومان را فقیر تر کرد. مدتها انتظار بیهوده برای توافق برجام -با همراهی مجلس وقت – رکود را بر بازار نهادینه کرد و نشناختن منابع قدرت در ایران فرصت حل مشکلات را سوزاند. خطای راهبردی دولت شما در اعتماد به آمریکا و تکیه به «کدخدا» برای حل مشکلات ایران عامل اصلی عدم بهبود مشکلات اقتصادی کشور شد و بی توجهی به توان بازوی توانمند جوانان ما راه را بر نوآوری و خلاقیت ها آنان بست.

لایحه بودجه ۹۷ نیز نشان می دهد جهت گیری درستی بر برنامه ریزی اقتصادی دولت در سال آینده حاکم نیست. یارانه ۳۰ میلیون نفر حذف خواهد شد، حامل های انرژی – برای تحقق ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد دولت – افزایش خواهد یافت، مالیات و عوارض سنگین تر خواهد شد و تورم و گرانی مضاعف اوضاع معیشتی را دشوارتر خواهد کرد. در عین حال هزینه های جاری دستگاه های دولتی و بودجه برخی مراکز و نهادهای بی فایده افزایش چشم گیری خواهد یافت و بدین ترتیب اشراف و مدیران راضی و نارضایتی مردم تشدید خواهد شد. این لایحه در صورت تصویب نافرمانی مدنی و شورش اجتماعی بیشتری را موجب خواهد شد و مشکلات کشور و تحریم و فشارهای خارجی را افزایش خواهد داد. بر این مبنا لایحه بودجه ۹۷ را می توان «آیین نامه اجرایی مالی اسقاط تدریجی حاکمیت» خواند و نسبت به عواقب آن باید هشدار داد.

آقای روحانی! شما گفتید «اگر اشتباهی کنم با صراحت در برابر ملت عذرخواهی خواهم کرد» و روز گذشته گفتید «مردم حق نقد و اعتراض دارند»؛ به نظر می رسد دیگر فرصت عذرخواهی و شنوایی نقد دولت شما گذشته و چوب خط خطای دولتمردان شما پر شده است. تنها راه حل مشکلات معیشتی امروز تغییر سیاست های فعلی دولت و تغییر حکمرانان بی تدبیر بر اساس قانون اساسی است. خواسته ما دانشجویان از شما، استعفای دولت دوازدهم و برگزاری انتخابات زودهنگام در چارچوب اصل یکصد و سی ام(۱۳۰) و یکصد و سی و یکم(۱۳۱) قانون اساسی است.

بی تردید جامعه دانشگاهی نیز رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و تحقق وعده های دولت آقای روحانی را صرفاً در چارچوب قانون دنبال و مطالبه خواهد کرد و با هرگونه تجمع غیرقانونی، تخریب اموال عمومی و خصوصی، صدمه زدن به تمامیت جسمی و هتک حیثیت افراد و توهین و افترا به مسئولان بطور جدی مخالف است و اقدامات شنیع برخی افراد در روزهای اخیر را محکوم می نماید.

به امید ایرانی آباد، سالم و پیشرفته.

* پاورقی:

اصل ۱۳۰ قانون اساسی:

رییس جمهور استعفای خود را به رهبر تقدیم می‌کند و تا زمانی که استعفای او پذیرفته نشده است به انجام وظایف خود ادامه می‌دهد.

اصل ۱۳۱ – قانون اساسی:

در صورت فوت، عزل، استعفاء، غیبت یا بیماری بیش از دو ماه رییس جمهور و یا در موردی که مدت ریاست جمهوری پایان یافته و رییس جمهور جدید بر اثر موانعی هنوز انتخاب نشده و یا امور دیگری از این قبیل، معاون اول رییس جمهور یا موافقت رهبری اختیارات و مسوولیتهای وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رییس مجلس و رییس قوه قضاییه و معاون اول رییس جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رییس جمهور جدید انتخاب شود، در صورت فوت معاون اول و یا امور دیگری که مانع انجام وظایف وی گردد و نیز در صورتی که رییس جمهور معاون اول نداشته باشد مقام رهبری فرد دیگری را به جای او منصوب می‌کند.

* منبع: خبرنامه صادق
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
من یقین دارم که (...) عمدا با سیاستهای ریاضت اقتصادی به دنبال شوراندن مردم است
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
وقتی دانشجوی ما به قول دکتر شریعتی انتلکتوئل ما کلیق ویان ما نمیداند درد مملکت از کجاست روزانه رئیس جمهور عوض شود که هیچ ساعتی رژیم سیاسی هم عوض شود در خانه اولیم دردمان را نمیدانیم سراغ طبیب میرویم دانشجویان ما از طرفی خواستار ایجاد اشتغال و کاهش تورم واحیای ارزش پول ملی هستند از طرفی هم خواستار افزایش صادرات و کاهش واردات و مقابله با واردات قاچاق هستند برادر من افزایش صادرات و کاهش واردات یعنی افزایش مثبت تراز تجاری و نتیجه افزایش تراز مثبت تراز تجاری جز بیکاری تورم وگرانی ارزی نیست وقتی مواد اولیه مورد نیاز برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال که البته انحصاری هم تولید میشوند ،صادرات میگردد اینجا امکانی برای سرمایه گذاری و ایحاد اشتغال نخواهد بود وقتی کالای مصرفی ما صادرات میشود و واردات هم کم است متعاقبا معلوم است تورم میشود وقتی تورم میشود و شاخص قیمتها رشد میکند معلوم است ارز گران میشود اما دانشجوی ما که ادعای اصل فلان قانون اساسی را دارد اینرا نمیداند واز کاهش صادرات و افزایش واردات گله مند است بدبخت صادرات بیش از این و واردات کمتر از این که دلار رو میبره بالای پنج هزار مملکت ورشمست میشه باور نداری حداقل برو فیلم یتیمخانه ایران رو ببین ه رو از پ تشخیص نمیدن چه ادعاهایی دارن اگر کشور ما مشکل کم آبی داشت وزارت نیرو نباید مانع امثال من میشد که از دریای عمان آب لوله کشی کنیم وتحویل تهران لیتری یک ریال آب شیرین داشته باشیم مشکل آب سیاستی است برای به ذلت کشیدن ملت ما واقعی نیست دامن زدن به آن و تلاش برای باوراندن آن خواست دشمن کشور ماست میخواهند ایران را فاحشه خانه کنند اگر مشکل آب واقعی بود ابرخا را بارور میکردند تا ببارد اینها توان داردند چناننان ابرها را بارور کنند سیل مملکت را ببرد چشم انداز تولید 55میلیون تن فولاد سالانه را در نظر بگیرید آنهم در دشتهای خشک خراسان فکر میکنید اگر مشکل آب داشتیم امریکا را ما را غیر مستقیم چنین مکلف میکرد جاهلان نادان دانشجوی آزادی خواه ما از دولت بازخواست میکند چرا وعده تو مبنی بر سرمایه گذاری خارجی در بخش عمران محقق نشده انتقاد اصلی باید به این میبود که اصلا چرا خارجی مگر سرمایه گذاری ایرانی مرده که خارجی بیاد،خارجی نیامده چون مواد مورد نیاز سرمایه گذاری باید از ایران خارج شود نه وارد ،تولید انحصاری فولاد پله به پله به المان میرسد از قرارداد ننگین 1921و بلای تامین اجتماعی هم ایضا تولید انحصاری جی تی ال از ملی کردن صنعت نفت میاید همین توتال پدر سگ وقتی مردم بخاری روشن میکنند تا ته مقعدش میسوزه هر چی نباشه این گاز ایران ارث پدری اوناس دیگه وگرنه ما ایرانیها به جای استحصال گاز وتبدیلش به پلیمر اونو میسوزاندیم رام هرمز اثبات مدعاست اولین خواسته غرب برای ما نادانی است و باورهای اجتماع ما مملو از نادانیهاست اول باید راست واز دروغ و شایست را از نشایست تشخیص دهیم سپس انقلاب کنیم والا انقلاب اولمان که شد پرستیدن گوساله سامری و چهل سال آوارگی انقلاب دوم نشه ننگ وذلت کشیدن در کنعان به خاطر سیر و پیاز وعدس
ح ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
دولت روحانی 5 سال مملکت را معطل مذاکراتی کرد که جز خسارت و ذلت چیزی بدنبال نداشت!چرا روحانی مواخذه نمی شود؟ بخاطر وعده هائی که داد و (...)! مگر ممکلت حساب وکتابی ندارد؟نباید شک کرد در خیانت برخی که ماموریتشان نابودی انقلاب اسلامی است!
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
عزل روحانی طبق قانون خواسته وحق همه ما ایرانیان است روحانی باید عزل شود واین سه سال را مقام معظم رهبری یک جایگزین معرفی کنند یا انتخابات زود هنگام برپا شود اما مردم ما اول باید بدانند بدبختی ایشان از صادرات است از گران فروشی ارز توسط بانک مرکزی است از انحصار فولاد و انرژی است از سیستم شناور ارزی است از مالیات بالا است بعد از رئیس اجرایی جدید مملکت بخواهند با کاهش تراز تجاری رفع سیستم شناور ارزی ورفع انحصارات حتی فولاد وانرژی به مملکت سروسامان دهد واگر جایی حس شد کم ابی است امثال من نوعی آب دریا را بدون مانع هیچ وزارت خانه ای، با هزینه خودمان تا شمال ایران انتقال دهیم وهر یک میلیون متر مکعب اب شیرین شده را یک کیلو گرم طلا بفروشیم والا نباید بامبول آب شنیده شود مگر میشود معاون هاشمی رفسنجانی سالم باشد شهرداری تهران را ببینید یک سال نشده افتاده دست اصلاح طلب گند زده به تهران از طرفی برای گران کردن آپارتمانهای تهران تراکم هم نمیدهند مگر آسمان ارث پدر اینهاست خوب برادر من جا نیست چه کار کنیم؟من وقتی نوشتم انقلاب اول پرستیدن گوساله سامری بود یعنی حضور اصلاح طلب در انقلاب ،سامری هم حاکم مردم بنی اسرائیل در مصر در اسارت توسط فراعنه بود هم با هارون وموسی رابطه نزدیک داشت عین مصداق امبر هاشمی رفسنجانی واصلاح طلب که هم با امریکا رابطه دارند هم در نظام جز حکام هستند اصلا اینها را باید کنار گذاشت منتها باید بدانیم مملکت ما از کجا مشکل دارد مشکلات مملکت ما چندتا بیشتر نیست نظام شناور ارزی انحصارات (چه دولنی چه خصوصی چه حتی صنفی)و تراز تجاری مثبت اینها حل شود تورم بازار سیاه بیکاری وگرانی ارزی هم حل میشود منتها اصلاح طلب و معاون رفسنجانی هرگز اینکار را نخواهند کرد رئیس جمهور که صد درصد قبل از سال 97باید تغییر کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
روحانی بخاطر اعتراض به فیلتر تلگرام باید قهر کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: