به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آمریکا به یک راهبرد جامع برای حمایت از ناآرامی‌ها نیاز دارد و اینکه این راهبرد می‌بایست شامل قطع مسیر تأمین منابع مالی مقامات ایرانی باشد
"خیبرآنلاین" - یک پایگاه تحلیلی آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه گزارش کرد که مقامات امنیت ملی کاخ سفید هم‌اکنون در حال تدوین راهبردهایی برای حمایت و دامن زدن بر آشوب‌ها در شهرهای ایران هستند.

به گزارش فارس، بنا به گفته چندین منبع آگاه که در جریان بحث‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته‌اند، مقامات امنیت ملی کاخ سفید هم‌اکنون به دنبال توسعه راهبردهایی به منظور حمایت و تقویت آشوب‌ها در ایران هستند.

پایگاه تحلیلی «واشنگتن‌ فری بیکن» گزارش کرد که کاخ سفید با ضرب‌الاجلی مواجه است که می‌تواند دولت آمریکا را وادار کند که همچنان لغو تحریم‌های ایران را تمدید کند.

برخی منابع به فری بیکن گفته‌اند که مقامات ارشد کاخ سفید تصریح کرده اند که هم‌اکنون در جایگاه سختی قرار دارند زیرا همچنان می بایست بر روی مسئله حمایت از معترضان ایران از طریق طیفی از اقدامات از جمله تلاش برای تقویت نارضایتی معترضان از دولت ایران متمرکز باشند.

«ریچارد گلدبرگ» یکی از مقامات ارشد سابق که برای «مارک کرک» سناتور سابق آمریکا و معمار تحریم‌های کنگره علیه ایران کار می‌کرد، می‌گوید: «اگر رئیس‌جمهور باشید و شاهد آمدن مردم ایران به خیابان‌ها برای اعتراض به رژیم باشید، چطور تحریم‌ها را لغو می‌کنید تا جریان رسیدن پول به این رژیم و سپاه پاسداران حفظ شود؟»

وی ادامه داد که آمریکا به یک راهبرد جامع برای حمایت از ناآرامی‌ها نیاز دارد و اینکه این راهبرد می‌بایست شامل قطع مسیر تأمین منابع مالی مقامات ایرانی باشد.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به فری بیکن گفت که تحریم‌ها تنها ابزار دولت آمریکا برای تنبیه دولت ایران نیست و توضیح داد: من اطمینان دارم که همه راهی دارند که ما بتوانیم کامل‌تر باشیم در این خصوص، حائز اهمیت است که توجه داشته باشیم که رئیس‌جمهوری داریم از یکسری مسائل هراسی ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: این فرضیه که اگر ما دقیقاً تحریم‌ها را (علیه ایران) وضع نکنیم، کاری انجام ندادیم، درست نیست.

این مقام دولتی آمریکا گفت، دولت هنوز هم به توافق هسته‌ای دلبستگی دارد. به این معنا که برخی از این تصمیمات خارج از کنترل ما هستند. ما سعی نداریم چیزی را در آن بگنجانیم یا متوقف کنیم، اما این (توافق) به طور کامل خواست ما نیست.

وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا حاضر نشدند درباره تصمیم دولت ترامپ مبنی بر تمدید لغو تحریم‌های ایران در هفته آینده اظهارنظر کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: