به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
این قطعنامه همچنین از دولت آمریکا خواسته با تسریع صدور مجوزهای لازم، امکان استفاده از فناوری‌های ارتباطی در داخل ایران را فراهم کند. از شرکت‌های ارتباطی هم خواسته شده درخواست‌های دولت ایران برای محدودشدن دسترسی به برخی نرم‌افزارهای پیام‌رسان را نپذیرند
"خیبرآنلاین" - مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای با اکثریت قریب به اتفاق آرا، جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم و از ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران ابراز حمایت کرد.

به گزارش فارس، براساس گزارشها، قطعنامه 676 به بهانه حمایت از آزادى بیان مردم ایران، محکومیت سرکوب اعتراضات مشروع، و دسترسى به فناورى هاى ارتباطى تدوین و با 415 رای مثبت در صحن مجلس نمایندگان آمریکا مورد تصویب قرار گرفته است.

براساس گزارش تلویزیون صدای آمریکا، این قطعنامه آنچه که نقض حقوق بشر توسط ایران، فساد و فعالیتهای بی ثبات ساز آن در خارج از جمله حمایت از گروههایی مانند حزب الله و حمایت از سوریه توسط تهران ایران خوانده شده را محکوم کرده است.

براساس این گزارش، این قطعنامه از دولت آمریکا می خواهد با اعمال تحریمهای هدفمند، نقض مداوم حقوق بشر از سوی تهران را پاسخ دهد و از دولتها و سازمانهای دموکراتیک بخواهد بطور شفاف، حق مردم ایران را برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت کنند!

هفته گذشته بلافاصله پس از شکل‌گیری برخی تجمعات و ناآرامی‌ها در چند شهر ایران، بسیاری از نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا همصدا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از این ناآرامی‌ها اظهار خرسندی کرده و ابراز امیدواری کردند که بتوان از این بهانه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران استفاده کرد.

قطعنامه H. Res. 675 که روز سه‌شنبه به تصویب رسید، از سوی «اد رویس» نماینده جمهوریخواه ارائه شده بود و در آن از ناآرامی در ایران حمایت و از دولت آمریکا خواسته شده تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: [مجلس نمایندگان] به دولت توصیه می‌کند از تحریم‌های هدفمند استفاده کرده و برای برگزاری جلسات اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکوم کردن نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم ایران و ایجاد سازوکاری که براساس آن شورای امنیت بتواند این موارد نقض را رصد کند، تلاش کند.

این قطعنامه همچنین از دولت آمریکا خواسته با تسریع صدور مجوزهای لازم، امکان استفاده از فناوری‌های ارتباطی در داخل ایران را فراهم کند. از شرکت‌های ارتباطی هم خواسته شده درخواست‌های دولت ایران برای محدودشدن دسترسی به برخی نرم‌افزارهای پیام‌رسان را نپذیرند.

قطعنامه‌های صادره مجلس نمایندگان و سنا ماهیت اعلام موضع و توصیه‌ای دارند و فاقد اثر اجرایی هستند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مستسمع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
(...) دلار هشتصد تومان را میفروشد جهارهزار تومان بنزین هر گالن یک دلار رو نیم را میفروشد جهار هزار تومان در حالی که با دلار هشتصد تومان بنزین میشود لیتری سیصد تومان نه هزار تومان برق هر کیلووات ساعت سی تومان در بورس انرژی را میفروشد صد تومان در حالی که با دلار هشتصد تومان هر کیلووات ساعت برق میشود هفت تومان نهصد تومان .احمدی نژاد آمد به وعده امام در اول انقلاب جامه عمل بپوشاند و یارانه نقدی پرداخت کند اصلاحات فتنه کرد احمدی نژاد مجبور شد نرخ حاملهای انرژی را اصلاح کند این اصلاحات برای ساکت کردن اصلاحات بود وگرنه وقتی نرخ حاملهای انرژی آزاد میشود ارز هم باید با قدرت برابری قدرت خرید فروخته شود تا مد نظر سازمان تجارت جهانی واقع شود سازمان تجارت جهانی وقتی میگوید به انرژی یارانه ندهید نمیگوید ارز را ده برابر قدرت برابری خرید بفروشید حالا کلید ساز آمده یارانه نقدی را که حق مسلم ماست قطع کند این کلید ساز کلا حقوق مسلم مردم را قطع میکند امریکا با اعتراضات اخیر مردم مخالف است اگر موافق بود با تحریم کردن حربه حباب دادن به نرخ ارز در ایران را اجرا نمی کرد امریکا اگر راست میگوید دوست مردم ایران است به جای مجبور کردن سازمانها به فیلتر نکردن سایت بیاید دلار ارزان وارد ایران کند دلار بشود هشتصد تومان دهن (...)پس امریکا وقتی اینکار را برای مردم نمیکند دوست مردم نیست دشمن مردم است همین که شاه رفت دلار هفت تومان طی پنج سال هفت برابر گران شد اما درامدها افزوده نشد نشان میدهد سود هنگفتی (...) جیب امریکا رفته پس (...) برای امریکا میتواند سواری بدهد (...) به امریکا هم پول میده هم (...) نوبره ،(...) :دولت یارانه مفت ندارد به مردم بدهد( چاپ 25/10/1396روزنامه همشهری)، (...) ملت ما باید علیه امرکا قیام کند (...) خر همان امریکا است از ریش هالیوودی مسئولانش نتیجه بگیرید
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
نود درصد ارز مصرفی در ایران دلار امریکاست دلار امریکا حباب دارد واین حباب فقط به نفع امریکاست و علت گرانی ارزهای دیگر که کمتر از ده درصد مصرف دارد جلوگیری از آربیتراژ است اینجا اغتشاش بشود دلار را گران میکنند میگویند امریکا در جهت حمایت از اعتراض مردم این مردم را تحریم کرده تا امریکا سود کند اغتشاش هم نشود باز دلار را گران میکنند ومیگویند امریکا در جهت تلاش برای رهایی مردم ،این مردم را تحریم کرده در حالی که تحریم واردات از ایران به نفع ایران است مثل تحریم واردات نفت از ایران،اما متاسفانه صادرات به ایران یعنی جریان ورود کالا به ایران را تحریم میکنند روحانی در دور دوم حکومتش با پذیرش شروط اصلاحات گند زد به مملکت اگر روحانی شروط اصلاحات را نمیپذیرفت امریکا هیچ غلطی نمیتوانست بکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: