به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
برخی مسئولان نیش زبان دارند و مردم را تحویل نمی‌گیرند اما باید بدانند که این خلاف مصالح خودتان است چرا که مردم ولی‌نعمت ما هستند و دست خدا با این جماعت است
"خیبرآنلاین" - امام جمعه موقت تهران گفت: نظام اسلامی دشمنان خائن قسم‌خورده‌ای دارد که چشم دیدن دین خدا را نداشته و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند.

به گزارش بسیج، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با پرداختن به مسائل روز، اغتشاشات اخیر در کشور را حادثه عبرت‌انگیز و بیدارگری خواند که باید نسبت به آن روشنگری شود.

وی در ادامه عنوان کرد: فتنه را آرزو کنید زیرا که فتنه چهره‌های منافق را هویدا و نابود می‌کند، این آشوب‌ها دوست و دشمن را نشان می‌دهد و در این فراز و نشیب‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می کند.

آیت الله صدیقی با بیان ارزیابی خود در رابطه با آشوب‌های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: بهترین طرحی را در این رابطه رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند این اغتشاش عوامل بیرونی دارد و طراحی شده است. ما‌ه‌ها شیطان بزرگ و ایادی آن برنامه ریزی کردند و افرادی در مراکز توطئه تحت مطالعه قرار گرفتند و از این فرصت سوء استفاده کردند.

صدیقی همچنان عنوان کرد: شیطان بزرگ که جزو بدبخت‌ترین‌ها است، تماما پول‌هایی که دستگاه‌ها حمایتی به آن می دهند باید در مسیر مسلمان‌کشی و آدم‌کشی صرف کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: آشوب‌های اینچنینی طرح آمریکا و صهیونیسم و با پول عربستان و پادوهای آنان است که در راس آن منافقین بدبخت و آواره بودند که از خود بریده و به بیگانگان پناهنده شدند و پادویی آنها را برعهده گرفتند.

وی برهمین اساس اضافه کرد: البته برای ما متقن نبود که پس از فتنه 88 چنین اتفاقی بیفتد اما آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده و سعی دارند گفتمان انقلابی را به حاشیه ببرند و همچنان مسائل جزئی‌ بی‌ارزش را بزرگ می‌کنند بدانند دشمنان ما منتظر غفلت هستند و به محض اینکه احساس کنند مردم مشکل دارند از همان نقطه وارد می‌شوند و سعی در نابودی دارند. لذا باید در این رابطه مردم همواره بسیج شده و هوشمندانه زندگی کنند.

صدیقی گفت: ما دشمنان خائن قسم‌خورده‌ای داریم که چشم دیدن دین خدا را ندارند و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند، این دشمنان 40 سال از ملت ما تودهنی خوردند و مردم همواره در مقابل توطئه‌های آنان مقاومت کردند و مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند و از این به بعد هم هرگاه آمریکا گرفتار توهم، جهالت، سردرگمی در اثر سیلی‌هایی که از مسیر مقاومت دارد هوس کرد و قصد برهم زدن آرامش انقلاب اسلامی را داشت بداند باز هم از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده عاشقان شهادت مواجه خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن هشدار به کلیه مسئولان عنوان کرد: ما تا هستیم و دین داریم، ارزش‌های دینی‌مان را مهم می‌دانیم و تا زمانی که شرف و استقلال‌مان حاصل از خون شهیدانمان است اصرار داریم که دشمن عنادش را روزافزون می‌کند و دست از سر ما برنمی‌دارد؛ لذا باید انقلابی بمانیم.

وی افزود: دولت نباید نیروهای انقلابی را از گردنه سنگرهای خدمت بیرون کند چرا که گرفتار می‌شود و سیلی می‌خورد و نمی‌تواند مملکت را اداره کند، چرا که این مملکت با مردم و انقلاب می‌تواند اداره شود.

صدیقی با بیان اینکه با روحیه های اشرافی نمی‌شود خلاءهای مملکت را پر کرد، اظهار داشت: قطعا با اشرافی‌گری و روحیه‌های اینچنینی امکان اداره کشور وجود ندارد و باید به تمام اقشار جامعه توجه شود.

به اعتقاد امام جمعه موقت تهران یکی از اموری که در داخل سبب شده دشمن طمع کند و پادوهای داخل را به اغتشاش وا دارد بی‌توجهی به فرهنگ و ایمان مردمان کشورمان است.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: کشور ما را در دوران دفاع مقدس تحریم کردند اما فرهنگ ایمان، شهادت، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه به ما انسجام داد و ما بر معمای جنگ به صورت معجزه‌آسایی پیروز شدیم.

صدیقی ادامه داد: امروز هم در جنگ اقتصادی در دنیا ما قوی‌تر و دلبرتر شدیم و همواره تولید و مقاومت کردیم. ما امروز مرزها را درنوردیدیم و انقلابمان را صاحب شدیم؛ لذا در لایحه بودجه سال 97 کل کشور هم نکاتی وجود دارد که مجلس باید آنها را رعایت کند.

به گفته امام جمعه موقت تهران یکی از بسترهایی که امروز از طریق آن مشکلات مردم می‌تواند برآورده شود مجلس است که در این رابطه مجلس باید اقتدار خود را نشان دهند و بر اوضاع مملکت اشراف پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید کم‌کاری‌ها و فسادها را مورد نظارت بیشتری قرار دهد گفت: در کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم باید تعقیب‌هایی وجود داشته باشد و مجلس همواره مشکلات را رصد کند و باید نشان دهد که نمایندگان وکلای مردمند و نمی‌گذارند گرانی کمر مردم را خم کمند و بیکاری بیش‌ از این ایجاد عقده کند؛‌ لذا در قانون‌گذاری نیز باید به این موارد توجه بیشتری شود نه اینکه بانک درست کنیم و مرتب تدوین قانون داشته باشیم.

وی روان‌سازی مسائل اجرایی و اقتصادی را از جمله امور موظفی مجلس شورای اسلامی خواند و تصریح کرد: مجلس باید موقعیت حساس کنونی کشور را درک کند چرا که تا این حد عقب‌نشینی و انفعال نه به نفع خودشان است و نه به نفع مردم و مملکت. مجلس باید نشان دهد در راستای مقابله با فساد و بیکاری قدمی برمی‌دارد و باید گفت مقابله با شورای نگهبان و احکام دین حاشیه‌سازی است و کار مجلس نیست.

به گزارش فارس،صدیقی در همین رابطه خاطرنشان کرد:‌ در لایحه بودجه سال 97 کل کشور نیز باید برای بخش فرهنگ نیز بودجه خوبی در نظر گرفته می‌شد اما متاسفانه در این رابطه بودجه قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است، باید گفت پیشرفت مسائل عملی ما منوط به بودجه است و رکود علمی ما قطعا عقب ماندن از تمدن انسانی محسوب خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در لایحه بودجه به حوزه‌های علمی توجه چندانی نشده است گفت: شرایط بودجه‌ای حوزه‌های علمیه در حال حاضر مطلوب نیست و تنها درصد کمی به این بخش در بودجه تخصیص یافته است؛ لذا باید برای این مراکز و حوزه‌های علمیه و همچنین بخش‌های فرهنگی بودجه قابل توجهی پیش‌بینی شود.

وی رعایت اولویت،‌فقرزدایی و توجه به اقشار آسیب دیده و پابرهنگان را از جمله موارد ضروری و مورد توجه در لایحه بودجه برشمرد و عنوان کرد: اگر بنا باشد ما در کشور به کسی هم افتخار کنیم به شهید حججی‌ها افتخار می‌کنیم ما در صحنه‌های خطر ندیدیم که این اشراف‌ و متمولین در میدان پا پیش بگذارند.

صدیقی فقر را ننگ جامعه خواند و خاطرنشان کرد: انقلاب ما به تعبیر امام راحل (ره) انقلاب پابرهنگان و جنوب شهری‌ها است، اینها هستند که باید به نوایی برسند و نه اشراف و مرفهان بی‌درد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر رعایت اولویت کشور از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مختلف یادآور شد: تامین بودجه، جلوگیری از فروپاشی و مدیریت کارآمد برای اشتغال جوانان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه تنها بگوییم به چه میزان اختصاص بودجه داشته‌ایم سخن کافی نیست. مردم ما امروز منتظر عمل و اقدامند.

وی با بیان اینکه بیکاری،‌ بیماری و افسردگی و درنتیجه آن اغتشاش و پرخاشگری به دنبال دارد، تصریح کرد: پول باید توام با مدیریت جهادی باشد و از کاخ‌های شیشه‌ای باید بیرون آمد و حالی از بیکاران بویژه بیکاران فارغ‌ التحصیل پرسید و همواره بر اعتنا به مردم و احترام و تحویل گرفتن آنها باید توجه شود.

آیت الله صدیقی ادامه داد: شعارهای غربی و وعده‌های کاذب اشتغال ممکن است برای قشری رای آور باشد اما مردم ما با ایمان هستند و به آخرت اعتقاد دارند لذا باید طلب و اعتراض آنها را شنید، اگر می‌توانید مشکلات آنها را حل کنید اقدامی انجام دهید و اگر نمی‌توانید وعده‌های الکی به مردم ندهید. با مردم با صداقت سخن بگویید و عرصه را به آنها واگذارید. چرا که مردم همواره سنگرشان توکل بر خدا بوده است و تنها از طریق رضای خدا می‌توان مردم را راضی کرد. بیش از پیش به این موضوع بپردازید و دشمن را شاد نکنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قوه قضاییه و قضات مردم را ناراضی نکنند، گفت: قضات همواره باید تلاش کنند مشکلات مردم حل شود.

وی ادامه داد: برخی مسئولان نیش زبان دارند و مردم را تحویل نمی‌گیرند اما باید بدانند که این خلاف مصالح خودتان است چرا که مردم ولی‌نعمت ما هستند و دست خدا با این جماعت است.

آیت الله صدیقی در بخش پایانی خطبه‌های خود با تشکر از نیروهای امنیتی، مسلح و سپاه پاسداران، ارتش و نیروهای انتظامی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر سربازان امام زمان(عج) را کشتند و نامردان مرتکب قتل شدند اما آنچه باعث تاسف است اعمال طراحی دشمن با دست عوامل داخلی است؛ چرا که آنها به مدارس علمیه،‌ بانکها،‌ منازل ائمه جمعه و ادارات دولتی حمله کردند، اینها که کار ملت نیست، این موارد ضدمردم،‌ ضدولایت و ضدانقلاب است و قطعا از دستورات شیطان بزرگ محسوب می‌شود و خدا هم از آنان راضی نخواهد بود و دیدیم که مردم چگونه صف خود را از آنها جدا کردند؛ البته نیروی انتظامی هم سنگ تمام گذاشت و دیدیم مردم باغیرت و انقلابی و بابصیرت ما در لحظه حاضر شدند و با همه فشارهای اقتصادی و نگرانی‌های فرهنگی باز هم حضور پرشور خود را به منصه ظهور گذاشتند. البته یاوه‌گویی‌هایی که رئیس جمهور دیوانه آمریکا دارد و می‌گوید حکومت از مردم می‌ترسد، هم بیراه است و باید بداند که مردم ما صاحب حکومت هستند و آنان هستند که انقلاب را حفاظت می‌کنند و مقابل هرگونه هدف و سوءقصدی سینه سپر می‌کنند و انقلاب را تصفیه می‌کنند که باید هزاران بار از این مردم تشکر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: