به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شما طبق عقائد شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید و الا چه جایگاهی داشتید که به این مقامات برسید؟ حالا هر روز به یک جای عقاید شیعه هجمه و مناقشه می کنید!
"خیبرآنلاین" - آیت الله مهدی شب زنده دار در درس خارج فقه خود نسبت به گستاخی حسن روحانی مبنی بر نقد امام معصوم دوازدهم(!) واکنش نشان داد و گفت: گاهی در سخنان بعضی از بزرگان حکومت کلماتی گفته می شود که برای جامعه شیعه به ویژه حوزه علمیه قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی افزود: ما نسبت به عقاید شیعه با هیچکس رودربایستی نداریم  و انقلاب اسلامی  برای این است که این ارزش ها گسترش و قوام پیدا کند.

استاد شب زنده دار اظهار داشت: اینکه گفته شود معصوم، امام، پیامبر هم قابل نقد هستند نادرست است،  اگرچه ممکن است مقصود گوینده این باشد که ائمه(ع) و رسول خدا(ص) با اجازه دادن به نقد با افراد برخورد می کردند و به دیگران نمی گفتند که ساکت شوند و حق نقد ندارند.

وی ادامه داد: افرادی بودند که مقامات ائمه طاهرین(ع) مانند عصمت این بزرگواران را در آن زمان نمی دانستند، از این جهت شاید نقد می کردند اما این معنا با نقد و نقدپذیری که امروز مطرح می شود، متفاوت است.

عضو شورای نگهبان در تبیین معنای امروزی نقد و نقدپذیری ابراز داشت: امروز وقتی می گویند کسی باید نقدپذیر باشد، یعنی واقعا کسی اشکال دارد و اشکال را به او می گویند و باید اشکالش را بپذیرد؛ نقد امروز یعنی ما معصوم نیستیم و ممکن است که انسان خطا کند و اشتباه داشته باشد و اگر شخصی اشتباهش را به او گفت و فهمید اشتباه کرده، باید بپذیرد.

وی عنوان کرد: نقد در مورد ائمه طاهرین(ع) از ناحیه کسانی مطرح می شد که به مقامات ایشان آشنا نبودند یا اگر آشنا بودند، هدف دیگری داشتند و اشکال می کردند، ائمه(ع) که نقد ندارند چرا که پیامبر اسلام و ائمه(صلوات الله علیهم) معصوم هستند.

آیت الله شب زنده دار در دفاع از عقاید شیعه خاطرنشان کرد: این معنا ندارد که حرف هایی بزنیم و عقاید شیعه را مورد هجمه قرار دهیم. ما نسبت به عقائد شیعه و آنچه که در شیعه مسلم است، با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار شود همانطور که قبلا هم شبیه این مطلب نسبت به مولا امیرالمومنین(ع) گفته شد، بدانند که حوزه در مقابل آنها برخواهد خاست.

وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: شما باید خدا را شکرگزار باشید که این فرصت به شما داده شده تا در حکومت الهی و  اسلامی خدمتگزار باشید. شما طبق عقائد شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید و الا چه جایگاهی داشتید که به این مقامات برسید؟ حالا هر روز به یک جای عقاید شیعه هجمه و مناقشه می کنید!

استاد شب زنده دار با بیان اینکه جانمان را برای ائمه اطهار(ع) فدا می کنیم، بر ضرورت معرفت افزایی و افزایش دانش دینی افراد تأکید و تصریح کرد: اینکه ما می گوییم درست درس بخوانید و کلام، فلسفه، فقه، اصول و تفسیر خود را درست کنید برای این است که حرف های نادرست مطرح نشود.

گفتنی است حسن روحانی در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی در اظهاراتی وقیحانه و گستاخانه گفته است: "هیچ استثنایی در کشور برای انتقادکردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، حالا یه وقتی اگر امام زمان در کشور ظهور کرد، حالا اون وقت هم میشه نقد کرد"!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
حوزه به پا می‌خیزد؟ چه وقت؟
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
با سلام
اگر رودربایستی نداشتید ، پس چرا او را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری تایید صلاحیت کردید؟
چرا خود را (...) ؟ مشکل این آقا و امثال ایشان ولایت فقیه است. زیرا که ولایت فقیه حاظر به تعامل با غرب نیست.
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
شما باید پاسخگو باشید که چگونه این آقا تایید و احمدی نژاد با آن همه خدمات رد شد.
خدا را شکر که دشمنان احمدی نژاد در حال رسوا شدن هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: