به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
"خیبرآنلاین" - مشکلات و حوادث های رخ داده اخیر در دیماه سال 96 که در چندین نقطه از کشورمان و ایجاد نارضایتی مردم از وضعیت زندگی و مشکلات فراوان همچون بیکاری و گارانی که با آن روبرو شده اند و ناآرامی ها و اغتشاشات فرصت طلبان که آرزوی نابودی میهن اسلامی ایران را در دل دارند و کاری با مشکلات ملت ندارند و از آن سوی مرزها خط می گیرند، موجب شد تا یکی از راهکارهای مهم در زمان مواجهه با این مشکلات که امکان دارد همه مردم گرفتار اینچنین مشکلاتی شود، را مورد بررسی و تحلیل قرار دهم.

در جامعه بزرگ جهانی امروز که انسان هر لحظه با گرفتاری های بسیاری مواجه است، اگر سبک و سیاق زندگی مشخصی نداشته باشد حتماً با مشکل مواجه خواهد شد. از سوی دیگر پیشرفت های لحظه به لحظه ای که در انواع عرصه های زندگی بشر در حال رخ دادن هست و تبعیت کورکورانه انسانها از آن، موجب سردرگمی و فرورفتن در باتلاق تجملات هر کسی را با هر میزان درآمدی که داشته باشد، با مشکل مواجه خواهد نمود.

اقتصاد يکي از اساسي ترين حوزه ها در سبک زندگي اسلامي به شمار مي آيد، زيرا از سويي تحقق و پيشرفت همه جانبه در ابعاد گوناگون زندگي و ايجاد تمدن نوين اسلامي حاصل مي گردد، و از سوي ديگر سعادت دنيوي و آخروي فرد و جامعه را به دنبال دارد.

بررسي ها نشان مي دهد اعتدال و ميانه روي، مديريت امور اقتصادي و اصلاح الگوي مصرف، از مهمترين شاخص هاي اقتصاد مقاومتي در سبک زندگي اسلامي از منظر منابع اسلامي است. با این وصف مردم در کشور ما هم چندی است که با استفاده از شبکه های ماهواره و یا استفاده نادرست از انواع شبکه های اجتماعی روی به این میدان نبرد تجملات و یا همان جنگ نرم دشمن برای فروپاشی کانون گرم خانواده های ایرانی اقدام نموده اند. اعتراضات اخیر برخی از مردم در کشورمان در رابطه با بیکاری و درآمد کم و غیرقابل مقایسه با هزینه های روزمره نشان می دهد که دشمن آن ایمان و تقوای الهی را در ما بسیار کمرنگ تر کرده و موفق شده است سبک زندگی غرب و تجملگرایی را جایگزین سبک زندگی دینی و اسلامی نماید.

باید توجه کنیم اگر سبک زندگی ما غربی باشد هرچه اوضاع مالی خوبی داشته باشیم هیچگاه قانع نخواهیم شد و همیشه در منجلاب مشکلات گرفتار خواهیم شد؛ پس برای مقابله با موانع و مشکلات امروزی خانواده ها باید توجه کرد که هرچه ما از سبک زندگی اسلامی و ائمه اطهار فاصله بگیریم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

با توجه به اینکه کشورمان طلایه دار دین مبین اسلام و کانون ترویج این دین مقدس در دنیا می باشد، باید زندگیمان نیز از بزرگان دین و آئین اسلامی الگو گرفته باشد. توجه کنیم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار از همان ابتدای طلوع انقلاب اسلامی با کشور و ملت ایران اسلامی دشمنی دارد و با انواع ترفندها و حربه ها برای مقابله با این سرآغاز بیداری اسلام که در سال 1357 با هدایت حضرت امام خمینی(ره) نمود پیدا کرد، اقدام می کند؛ مانند این تحریم های ناجوانمردانه ای که هر روز بر علیه میهن مان توسط استکبار جهانی انجام می شود.

اگر با این اوضاع از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم، با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد؛ پس چاره ی رهایی از این مشکلات گرانی و... دوری از تجمل گرایی و هدایت امورات زندگیمان به سوی سبک زندگی دینی اسلامی است.

مقاومت در برابر خواسته های اقتصادی استکبار و استقبال از سبک و سیاق اسلامی؛ در نتیجه ملت در این شرایط چاره ای جز استفاده از سبک زندگی دینی اسلامی برای رهایی از مشکلات در زندگی خود نخواهند داشت تا دشمن را بار دیگر با رویکرد اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی دینی و اسلامی مایوس نمایند. ان شاءالله



* رحیم رضاخانی سعدآبادی
فعال رسانه‌ای در تبریز

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سمیع
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
مثل اینکه نویسنده در ایران نیست مردم نسبت به گرانی کراوات وشامپاین وهتل اعتراض ندارند مردم به گرانی تخم مرغ ونان معترض اند لابد تخم مرغ ونان سبک وسیاق غرب است که وارد زندگی ما شده!و احتمالا پیامبر اسلام از نور تغذیه میکرده!در رسانه ها اعلام میکنند انفولانزای مرغی دلیل گرانی هاست دلیل اجباری فروختن نان خشخاش وگرانی نان هم انفولانزاری مرغی است!هر چند ما فقط عکس گونی در بسته دیدیم دریغ از دیدن یک لاشه مرغ پیامبر اسلام از لبنیات وگوشت شتر تغذیه میکرده و این در اصل رژیم غذایی در دسترس عرب بوده وهست انها زیاد مواد کشاورزی در اختیار نداشته ومواد ومحصولات دامی مصرف میکنند امروزه مصرف مواد پروتئینی در ایران به رویا تبدیل شده خوب اگر نیک بنگریم عربستان هم در غرب واقع شده وما باید مثل هندو ها از ادار ارباب تغذیه کنیم این از توصیه یک حرامزاده با ریش نتراشیده هالیوودی است من هر چه قران را گشتم یک کلمه هم در مورد حرمت تراشیدن ریش ندیدم اما جمهوری اسلامی به اسم اسلام ریش هالیوودی را در کنار گرسنگی هندی همه گیر کرده نه هندو مسلمان است نه هالیوود
پاسخ سمیع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
نه عزیزم منظورش را نفهمیدی. البته که عده ای به تخم مرغ و نان محتاجند. اما دلیل این است که عده زیادی دارند دیوانه وار مرغ و چلو و پلو مصرف می کنند. فقر اینها نتیجه اشرافیت آنها است.
مهری امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
کمی عاقلانه فکر کنیم به اصول اولیه اسلام بهتر میتوانیم زندگی کنیم...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: