به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
همین امروز راه را بر ظرفیت‎های بی‎شمار داخلی باز کنید و آنها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است
"خیبرآنلاین" -

بسم‎الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حسن روحانی

با سلام

هما‎نگونه که مستحضرید امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نیز فضای مجازی جزئی لاینفک از ابزار زندگی جامعه بشری است و همه اذعان دارند که جامعه‎ای می تواند به پیشرفت بیشتری برسد که حداکثر استفاده را از این ظرفیت بنماید.

گمان نمی کنم حتی یک نفر عاقل و دلسوز در کشور وجود داشته باشد که ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر و فراگیرتر فضای مجازی را نفی کند، هر چند جوسازی‎ها و عوامفریبی‎هایی در این زمینه صورت می‌گیرد، ولی اختلاف نظرها در این حوزه به هیچ وجه مربوط به بودونبود فضای مجازی و تعطیل یا برقراری آن نیست، بلکه اختلاف نظر بر سر نحوه مدیریت آن است.

مسأله این است آیا مدیریت این فناوری باید در اختیار ملت ایران باشد و یا اینکه زحمت را ایرانی بکشد و آقایی اش را دیگران بکنند؟

مردم عزیز ایران حق دارند بدانند چه اتفاقی دارد می افتد.

واقعیت این است که فناوری اطلاعات و ارتباطات و آنچه ما آن‎را فضای مجازی می‎نامیم، از 4 جزء تشکیل شده است:
1- بستر شبکه‎های ارتباطی
2- زیرساخت‎های عمرانی و انرژی
3- نرم‎افزارها
4- محتوا

حال چند سؤال اساسی مطرح است:

سؤال اول) چه کسانی در بیابان‎ها و خیابان‎های کشور با تحمل خطرات فراوان و مشکلات حاد زیر آفتاب سوزان و بارش برف و باران و یخبندان، ده‎ها هزار کیلومتر فیبر نوری را زیرزمین می‎خواباند؟ پاسخ روشن است کارگران و مهندسان ایرانی

سؤال دوم) چه کسانی این فیبرها را که هر روز به‎خاطر حوادث، با قطعی و خرابی مواجه می‎شوند، نگهداری می‎کند؟ جواب معلوم است جوانان ایرانی

سؤال سوم) چه کسانی مراکز سوئیچ و کنترل فنی این شبکه‎ها را می سازد و نصب و راه اندازی می کنند؟ صنعتگران ایرانی

سؤال چهارم) چه کسانی با تحمل سختی ها و خطرات در گرما و سرمای شدید روی ارتفاعات و قلل مرتفع کشور دکل‎های مخابراتی را نصب می کند؟ جوانان ایرانی

سؤال پنجم) چه کسی با پرداخت هزینه‎های سنگین، بودجه این زیرساخت‎ها و ساختمان‎ها و ابنیه موردنیاز این تأسیسات را تأمین می‎کند و می‎سازد؟ پول جیب مردم، عرق جبین مهندسان ایرانی

سؤال ششم) فضای مجازی نیاز به انرژی و برق و گاز در اقصی نقاط کشور دارد. چه کسی اینها را تأمین می‎کند؟ پول جیب و عرق جبین مهندسان ایرانی

سؤال هفتم) محتوای موردنیاز مردم ایران در فضای مجازی را چه کسی تولید می‎کند؟ جواب روشن است، 95% محتوا را خود مردم ایران تولید می‎کنند.

سؤال هشتم) نرم‎افزارهای تکمیلی را چه کسی تولید می‎کند؟! 85% آنرا نرم‎افزارنویسان و فناوران ایرانی

سؤال آخر این است که این شبکه عظیم که نرم افزار و سخت افزار و ابنیه و انرژی و شبکه ارتباطی و همه چیز آن را ما ایرانی‎ها با زحمت و سرمایه خودمان درست می‎کنیم، مدیریتش در دست کیست؟ در دست رژیم صهیونیستی و عناصر مشکوک آن رژیم!

این همه زحمات را ما مردم ایران می کشیم، سود آن‎را چه کسی می برد؟ با هر کلیک که ما می‎کنیم، دلارها به حساب چه کسی واریز می شود؟ به حساب آمریکا و مؤسسات استعماری وابسته به آن!

آیا این انصاف است؟! آیا این عاقلانه است؟!

این که بدتر از دوران برده‎داری است. برده‎داران قدیم لااقل برای مدیریت بردگان خودشان باید در آفتاب می‎ایستادند و برای شلاق زدن باید خودشان هم عرق می‎ریختند، امروز آقای برده‎دار نشسته هزاران کیلومتر دورتر در ویلای اشرافی و گرم و نرم از جایش هم تکان نمی‎خورد، از یک طرف از همه ما بیگاری می‎کشد و جوان و کارگر و صنعتگر و فناور ایرانی را  در مخاطرات فراوان به میدان کار می فرستند تا سامانه‎ها را آماده کنند و از طرف دیگر، با هر اشاره و انگشت ما پول به جیبش سرازیر می شود.

لااقل برده‎داران قدیم غذا و محل سکونت برده‎های خود را می‎دادند. امروز این برده‎داران مدرن به ملت ما که این همه زحمات را می‎کشند، چه می‎دهند؟!

فحشا و نابودی نوامیس و اخلاق را به ملت‎ها پمپاژ می‎کنند. حجم بالای دروغ و شایعه و شبهه‎های دینی و اخلاقی را بر سر ملت آوار می کنند.

مواد مخدر و کالاهای بنیان برانداز خودشان را با فشار تبلیغات به جوانان ما تحمیل می‎کنند و هر موقع هم که سازمان های اطلاعاتی غرب بخواهند، این فضا را تبدیل به ارتش جنگی برای به آشوب کشیدن کشور و آتش زدن مساجد و امامزاده‎ها و مغازه‎ها محل کسب و کار مردم و از بین بردن امنیت کشور می‎کنند.

این چه معامله زشت و تحقیرآمیزی است که ما با ملت خودمان می‎کنیم؟

آقای رئیس جمهور! حرف ما یک جمله بیشتر نیست و آن این‎که اگر همه زحمات و حمّالی‎های فضای مجازی بر گردن ما ایرانی‎هاست، مدیریت آن هم باید به دست ایرانی باشد.

انواع شبکه‎های اجتماعی و پیام‎رسان های ایرانی به دست دانشمندان و فناوران ایرانی تولید شده است که با قدری حمایت توسط دولت می‎تواند فراگیر شود. چرا باید قدر این ظرفیت‎ها را ندانیم؟ چرا باید به جای ایجاد شغل برای جوانان متخصص ایرانی در این عرصه، برای جوانان روسی و آمریکاییها شغل ایجاد کنیم؟ چرا جوانان متخصص خودمان را باور نداریم؟ آیا این باورپذیر است کشوری که 10 سال پیش ماهواره طراحی کرده و ساخته و با موفقیت در مدار قرار داده است، کشوری که شبیه‎سازی موجودات زنده را در توان دارد، کشوری که پیچیده‎ترین رادارها و سامانه‎های الکترونیک و جنگ الکترونیک را با طراحی بومی می‎سازد، از ساختن یک پیام‎رسان بومی که به قدر یک درصد این سامانه ها هم پیچیدگی فنی ندارد، عاجز باشد؟! اگر وزارت ارتباطات کشوری که 10 سال پیش ماهواره پرتاب کرده توانایی راه اندازی یک نرم افزار پیش پا افتاده را ندارد، عوضشان کنید.

خیلی بی انصافی است که با ادبیات انگلیس ها و شاه با مردم خودتان صحبت کنیم و هر کس را که مخالف سلطه اجانب است، مخالف پیشرفت بنامیم.

ما می‎گوییم فضای مجازی باید ده‎ها برابر این توسعه بیابد امّا با مدیریت ایرانی، نه مدیریت دشمن!

در بهره‎برداری از فضای مجازی ما فقط در 2 راهی انسداد-ولنگاری که افراط و تفریط است، قرار نداریم، بلکه راه سومی هم وجود دارد که همان راه اعتدال است. نه انسداد و ولنگاری، بلکه بهره‎برداری هرچه گسترده‎تر از فضای مجازی با مدیریت ایرانی؛ همان راهی که اکثریت کشورهای مقتدر جهان می‎روند و می‎بینیم حتی کشورهایی که هیچ اختلاف اساسی فرهنگی و سیاسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند، مدیریت فضای مجازیشان را به آنها نمی‎دهند.

این‎که همه زحمات را ما بکشیم و سود کلان و بی شمار مالی و استفاده از آن به‎عنوان اهرم ناامن‎سازی کشور برای دشمنان باشد، این برده‎داری است. شکی نیست هر که به این بردگی مدرن رضایت دهد، در بربادرفتن نوامیس ملّت شریک است، آن‎که به این وضع خفّت‎بار، یعنی مدیریت بیگانگان بر فضای مجازی کشور رضایت دهد، در خون بیگناهانی که در حوادث و اغتشاشات تحمیلی بیگانگان بر زمین می‎ریزد، شریک است. تصور اینکه متخصصان ایرانی نمی توانند این شبکه را بومی کنند، بزرگترین توهین به دانشگاهیان ماست که سامانه هایی دهها برابر پیچیده تر را طراحی کرده و ساخته اند.

همین امروز راه را بر ظرفیت‎های بی‎شمار داخلی باز کنید و آنها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است.

آقای رئیس جمهور! نپسندید که ملت ایران به بردگی برود! شما به پاسداری از عزّت و منافع ملت ایران قسم خورده اید. آقای رئیس جمهور به بردگی ملت ایران رضایت ندهید.
 
و السلام علی من اتبع الهدی
بسیجی خادم ملت ایران محمدرضا نقدی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رحمتعلی قوانلی اشاقی باش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
1
آقای نقدی به قول اصلاحات ژنرال نقدی ،اصلاحات منطق ندارد فقط زبان زور میفهمد اگر اصلاحات منطق داشت اصلاحات نمیکرد اصلاحات یعنی تخریب ساختار قبلی ،اصئلگرا یعنی توسعه ساختار قبلی(هر چند اصولگرایانی مثل لاریجانی و عسکر اولادی بدتر از اصلاحات هستند)اصلاحات یعنی راحت اشتباه میکند چون میداند میتواند بعداها راحت ساختار قبل را تخریب کند برای اصلاحات خسارت حال وگذشته آینده مطرح نیست فرزند تیمسار دادپی ،آقای علی دادپی مقاله داشتند با مضمون محترم شمردن مالکیت معنوی یعنی ایشان میخواهند با این منطق انحصار را نهادینه کنند من به فرض مثال تولید برق از گرمای محیط را اختراع کردم و توسط لابیگری استفاده از این روش تولید انرژی را هم اجباری کردم حالا اگر دیگرانی بعدها با توجه به اجبار این روش توسط دولت خودشان این روش را اختراع کند اجازه ندارند استفاده کنند چون من قبلا ثبتش کردم این منطق را سیاستمداران کرمان داشتند آقا محمد خان چشمشان را از کاسه درآورد حالا این منطق استکباری قرار است توسط اصلاحات نهادینه شود میدانیم کریم خان زند همان که نام باغش هم ارم نهاده بود همان باغی ارمی که دشمن خدا در رقابت با جنت خدا ساخت وخدا نابودش کرد با بی ناموسی مثل فری ماسونر جرج واشنگتن،مستقیم یا غیر مسقیم مشترک المنافع بود البته نمیدانم در تاریخ ما و در وزارتخارجه ما مدارکی دال بر این هست یا خیر ،به هر ترتیب اصلاحات دشمن بشریت است نه فقط در ایران در اقصی نقاط دنیا اصلاحات را میبینید و توجیه گر اصلاحات مثل لاریجانیها را هم میبینید زبان خوش، زبان صحبت با اصلاحات نیست روحانی دیگر روحانی دور اول نیست شرایط اصلاحات را پذیرفته وحالا شده جزئی از فتنه،آغامحمد خان باید اجداد این اصلاحات را قتل عام میکرد کوری وشلی، فرصت دادن به اصلاحات و به دشمن بشریت است واینکه کور کردن، آنها را عصبی تر میکند اینها را باید از ریشه قتل عام کرد
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
1
تاریخ به یاد دارد از سال 1371در حکومت هاشمی رفسنجانی ابر تورمهایی شروع شد که قیمت ها سالانه دوبرابر میشد زمانی اینها فروکش کرد که غلامحسین کرباسچی بازداشت شد و کنگره امریکا هم ایران را تحریم کرده بود برخی تحریمها مثل تحریمهای نفتی ترمز تورم وگرانی ارز در ایران را میکشند امروز ملت ما با توجه به رکود ابدا توان تحمل تکرار آن روزگار را ندارد ان زمان هر چه بود رکود نبود از سردار نقدی وهمه همرزمان ایشان استدعا داریم ترمز پیشروی اصلاحات را بکشند همانطور که آنروز با بازداشت کرباسچی ترمز اصلاحات کشیده شد مردم تاب وتوان تحمل این جرثومه های فساد را ندارند شاید برخی ندانند مصائبی که متحملند از بابت اصلاحات واصلاح طلبی است خوب این تقصیر آنها نیست چون اصلاح طلب همانطور که با مخارج بالا و خسارت به مردم فشار وارد میکند همانطور هم با همبن مخارج گزاف تبلیغات فریبنده میکند و عوامفریبی مینماید من زنان بازداشت کرباسچی حدودا ده ساله بودم در سال 71پنج ساله بودم خاطرم هست خیلی ضروریات را بسیاری از مردم قادر به تامین نبودند حتی در محلات مرفه نشین شمال وغرب تهران،در سال 88بیست ودوساله بودم فکر میکردم حق با اصلاحات است اما زمان نشان داد اصلاحات بدترین شکل ممکن برای اداره یک کشور است تصور غلط من ناشی از نقص اطلاعات بود که تبلیغات بر من اثر کرده بود اصولگرایی یعنی هر راهی را از اصول برویم از راه درست حرکت کنیم اما اصلاحات خسارت بر جا میگذارد برای هر سفری از جیب مردم جاده ای میسازد وبعد مخروبه اش میکند اصلاحات را مثل همان دوران متوقف کنید حزب کارگزارن را تعطیل کنید تفکر ایشان را به چالش بکشید اگر میتوانید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: