به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آیت الله العظمی نوری همدانی: نقد معصومین حاشیه سازی و بی معناست؛ به مطالبات مردم پاسخ دهید/آیت الله العظمی مکارم شیرازی: معصومین خط قرمز ما هستند؛ به کار اصلی خودتان برسید
"خیبرآنلاین" - ماجرای حاشیه سازی جدید حسن روحانی برای انحراف افکار عمومی از مطالبات اصلی با هوشیاری علما و مراجع تبدیل به یک موج مطالبه گری جدیدی شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، روحانی و باندش که طی 5 سال اخیر عادت کرده اند هر زمان در تنگنای مطالبات مردم قرار می گیرند، با پیش کشیدن موضوعات انحرافی و فرعی، افکار عمومی را به مسایل حاشیه ای معطوف نمایند، اما ظاهرا دیگر حنایشان نزد مردم و خواص جامعه رنگی ندارد و این بازی حاشیه سازی هم خریداران سابق خود را از دست داده است.

او پس از حجم گسترده ی مطالبات سراسری پیرامون مسایل اقتصادی و معیشتی که نهایتا منجر به اعتراضات خیابانی شد و در نهایت به سوءاستفاده ی دشمنان از اعتراضات مردم و تبدیل آنها به اغتشاشات کور منجر شد، برای رهایی از این مخمصه ای که در آن گرفتار شده، به رویکرد حاشیه سازی روی آورد.

روحانی در حرف های جدیدش با هدفی که برای همه آشکار است، گفت "هیچکس در کشور معصوم نیست و همه باید نقد شوند" اما نتوانست چارچوب سخنانش را رعایت کند و پا را از گلیم خود فراتر نهاد و گفت "حتی اگر امام زمان(عج) هم ظهور کنند، آن موقت هم می شود نقد کرد"!!

او برای توجیه حرفش، مثال ناقص و نیمه کاره ای از نقد گستاخانه ی یک عرب جاهل به پیامبر استفاده کرد و البته نگفت که سرنوشت همان عرب گستاخ در ادامه ی آن قصه به کجا انجامید.

همین حرف ها کافی بود تا موج گسترده ای اعتراضات، این بار از حوزه های علمیه به راه افتد و بسیاری از علما و مراجع، که تا قبل از این به هر دلیل جزو حامیان روحانی محسوب می شدند، سکوت خود را بشکنند.

اما نکته ی مهم در این اعتراضات آن بود که علما و مراجع، نشان دادند که دست روحانی و باندش را خوانده اند و در اعتراضات خود، علاوه بر محکومیت حرف های سخیف روحانی در نقد معصومین، همه را به این مهم متوجه ساختند که از حاشیه سازی باید اجتناب کرد و باید مطالبات سراسری مردم را پیگیری کرد: رفع مشکلات معیشتی - اقتصادی.

در ادامه، مشروح واکنش های آیات عظام حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی نسبت به حرف های روحانی مبنی بر نقد معصومین و پیامبر و امام زمان(عج) منتشر می شود.

* آیت الله العظمی نوری همدانی: نقد معصومین حاشیه سازی و بی معناست؛ به مطالبات مردم پاسخ دهید

آ‌یت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که نباید درگیر حاشیه سازی ها شویم، تأکید کرد که مطالبه گری به ویژه در زمینه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم اصل است.

این مرجع تقلید با بیان این که حوزه و روحانیت نباید از اوضاع جامعه و مشکلات مردم غافل باشند، گفت: وظیفه علما و روحانیت هدایت مردم و توجه به تمام ابعاد زندگی افراد در جامعه است، طلاب باید مطلع بوده، نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند و به وظیفه عمل کنند.

وی با اشاره به طرح برخی شبهات درباره نقد پیامبر و ائمه(ع) افزود: اخیرا مسائلی مطرح شد که به عصمت اهل بیت(ع) باز می گردد که حاشیه سازی بوده و وظیفه افراد غیر از این است، مغالطه در این زمینه انجام شده است، پیامبر و اهل بیت(ع) اجازه سؤال می دادند اما کسی انتقاد نمی کرد؛ بنابراین سؤال غیر از انتقاد است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه انتقادی نسبت به اهل بیت(ع) وجود ندارد، اظهار داشت: با ادله محکمی که داریم پیامبر و ائمه(ع) معصوم هستند و درباره این بزرگواران انتقاد معنا ندارد، علما و فضلای حوزه جواب های درستی در این زمینه دادند از این رو افراد نباید مغالطه کاری کنند چرا که شکی نیست اهل بیت(ع) معصوم هستند.

وی با اشاره به فرازهایی در زیارت جامعه کبیره ادامه داد: این زیارت اوصاف اهل بیت(ع) را بیان کرده است، هر چه زمان به پیش می رفته مردم بیشتر ائمه(ع) را می شناختند و این بزرگواران مسائل را راحت تر بیان می کردند، مسأله در این زمینه روشن است و جواب ها داده شد، امیدواریم دیگر شاهد چنین سخنانی نباشیم و مسؤولان به کار خود بپردازند.

آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید اولویت کار مسؤولان باشد، ابراز داشت: گرانی، بیکاری و معیشت مردم امور بسیار مهم هستند که مسؤولان به جای سخنان دیگر باید در این زمینه فعالیت کنند، مردم باید رفاه را در زندگی خود ببیند و الا با لفاظی،آمار و جلسات هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.

وی عنوان کرد: سال به سال گرفتاری مردم از نظر معیشت بیشتر می شود، رقم بالا و عجیبی از قاچاق وارد کشور شده و جوانان و افراد را بیکار کرده است، اگر مسؤولان وظیفه خود را به خوبی انجام می دادند امروز شاهد این مشکلات نبودیم، عمل نکردن مسؤولان به وظیفه خود سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مردم از این فشارهای اقتصادی به ستوه آمدند که اعتراض کردند و سپس دشمن سوء استفاده کرد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا زخمی نباشد مگس نمی نشیند، از این رو باید ضعف ها را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: مردم به نظام علاقه مند هستند و برای پیروزی و تداوم آن جان و خون دادند و ایثارگری کردند، امروز هم میلیون ها نفر حاضر هستند برای حفظ و ابقای نظام جان دهند، به مسؤولان نصیحت می کنیم که مشکلات را برطرف کنند و دست از آمار دادن و سخنرانی بردارند، اگربه وظیفه عمل می کردند مشکلات امروز را نداشتیم.

آیت الله العظمی نوری همدانی با مردم باید در سفره خود رفاه و ارزانی را بییند، گفت: با هیاهو کاری درست نمی شود، نصیحت می کنیم که مسؤولان کار خود را انجام دهند و دنبال مسائل دیگر نباشند، مسؤولان از مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را می خواهند، خدمت به به مردم وظیفه مسؤولان است.

وی نسبت به برنامه های دشمن علیه انقلاب در آینده هشدار داد و افزود: وقتی که سوژه به دست دشمنان داده نشود و مسؤولان زخم ها و ضعف ها را برطرف کنند کسی نمی تواند کاری کند، مطالبه مردم و حوزه علمیه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نمی توان در برابر توطئه های استکبار علیه یمن، بحرین، فلسطین و کشورهای دیگر مقاومت سکوت کرد، اظهار داشت: نمی توان به آمریکا و صهیونیست ها اجازه داد که امت اسلامی را تحت ستم و فشار قرار دهند بلکه باید با آن ها مقابله کرد.

وی ادامه داد: جلسه ای با حضور رؤسای مجالس کشورهای اسلامی برگزار شد که صحبت های خوبی انجام شد، رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید وحدت و اتحاد داشته باشیم، از این رو حول محور ولی فقیه باید وحدت کنیم؛ ایشان فرمودند مسأله اول اسلام قدس است و نباید بی تفاوت بود، اقدام آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هجمه به امت اسلام بود که نیاز به مقابله جدی است.

این مرجع تقلید با بیان این که مسلمانان باید با اتحاد و وحدت اجازه گستاخی به دشمن ندهند، ابراز داشت: دشمن می خواهد کاری کند که مسلمانان مشغول به یکدیگر باشند و اهداف خود را پیگیری کند؛ نباید اجازه دهیم که ما را با طرح مسائلی مشغول کنند.

وی عنوان کرد: در جریانات داخلی نیز نباید به حاشیه هایی که برخی ایجاد می کنند مشغول شویم و از مسأله اصلی غفلت شود، نباید درگیر حاشیه سازی ها شویم بلکه مطالبه گری به ویژه در زمینه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم اصل است.

آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به وضعیت نابسامان فضای مجازی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع بارها فریاد زدند که این فضا دست دشمنان است و آن ها با تبلیغات سوء در پی ضربه زدن هستند، مسؤولان باید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بومی سازی و سالم سازی کنند.

* آیت الله العظمی مکارم شیرازی: معصومین خط قرمز ما هستند؛ به کار اصلی خودتان برسید

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که مسؤولان باید در سخنان خود دقت کنند، گفت: مسؤولان باید حرف های خود را یادداشت کنند و بخوانند، این دقت باید وجود داشته باشد تا انسان گرفتار نشود.

وی با اشاره به طرح برخی شبهات درباره نقد پیامبر و معصومان علیهم السلام افزود: گفت وگوهای زیادی درباره سخنان یکی از مسؤولان بود که چرا دامنه نقد را به معصومان علیهم السلام نیز کشیده است که بعدا بخشی از آن تکذیب شد. نامه های زیاد و تلفن های فراوانی به دفتر ما رسید که چرا حریم معصومان علیهم السلام شکسته شده و شما سکوت کرده اید، عرض کردیم که سکوت نمی کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار داشت: صرف نظر از این که محتوای کلام آن مسؤول دقیقا چه بوده، عرض ما این است که معصومان علیهم السلام خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب شیعه است.

وی ادامه داد: چرا هنگامی که می خواهید مسأله نقد را به همه عمومیت دهید به سراغ زمان معصومان می روید؟ شما می گویید در جامعه افراد، غیر معصوم بوده و قابل نقد هستند. اما کاری به خط قرمز نداشته باشید. چه ضرورتی برای این کار وجود دارد؟ در این زمان که نیاز شدید به وحدت داریم چرا سخنانی گفته می شود که جامعه را ملتهب می کند؟

آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشت: شما بگویید مسؤولان قابل نقد هستند اما چه کار به معصومان و زمان آنها دارید که دردسر بی دلیل برای خود درست می کنید؟ در شرایط فعلی تضعیف قوای3گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان مشکل درست می کنند. اینگونه مسائل سبب شده که این باور برای برخی پیدا شود که منظور ایشان این است که ذهن مردم را از مشکلات و مطالبات دور کنند و به حاشیه ببرند. نباید کاری کرد که این باور برای مردم پیدا شود.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: شما کار اصلی خود را در 3 چیز خلاص کنید: جلوگیری از گرانی، ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه افراد تحصیل کرده و اصلاح فضای مجازی و در دسترس قرار دادن فضایی سالم که مشکلات را حل کند و مفاسد و خطرات شبکه های بیگانه را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به یقین تمام اختیارات فضای مجازی فعلی که از آن رفع مانع شد در دست صهیونیست ها و آمریکایی ها است. کسانی که در این فضا وارد می شوند مانند یک نوکر بی اختیار هستند. آیا این در شأن یک ملت بزرگ و پرافتخار است که نوکر بی اختیار صهیونیست ها باشد؟ چرا فضای سالم ایجاد نمی شود؟ در حال حاضر این فضا باز شده اما اگر بار دیگر سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: در بیان دیگر گفته اند چرا در عصر ما شهید مطهری ها و علامه طباطبایی ها نیستند، عرض می کنیم که بحمدالله هستند اما حجاب معاصرت به شما اجازه نمی دهد که آنها را ببینید، اما وقتی آنها را از دست می دهیم می گوییم که چه افراد بزرگی را از دست داده ایم.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که شرایط کشور به گونه ای است که همه باید متحد باشند، گفت: قوای 3گانه باید حفظ شوند، البته به شرط این که خودشان در حفظ خود اهتمام داشته باشند. باید دست به دست هم دهیم تا جلوی خطرات گرفته شود؛ امیدواریم که چنین مسائلی تکرار نشود.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله گفت: باید از تسویف و کم کاری و تنبلی پرهیز شود. عقب انداختن کارها سبب هلاکت امت ها است، تأکید پیامبر این است که انسان نباید از زیر بار مسؤولیت فرار کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که انسان باید در کار خود جدی باشد، افزود: به تأخیر انداختن کارها سبب نارضایتی مردم می شود.

وی در ادامه تبیین روایت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله خاطرنشان کرد: مسأله دیگری که بر اساس فرمایش پیامبر صلّی الله علیه وآله سبب هلاکت انسان می شود آرزوهای طولانی و بلند است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
حرفهایی که روحانی زد را شاه و رضاخان هم نزدند. تقی زاده هم نزد. حتی کسروی هم که خیلی بی دین بود دیگر به این نقطه نرسید. اما آیا علمای ما خوابند که نمی بینند خطر حسن روحانی برای اسلام از خطر هژیر و رزم آرا بیشتر است؟ چرا حکم مهدور الدمی نمی دهند؟ مصباح (...) که بزرگترین خطر از صدر اسلام را ببیند؟ حاج ارضی (...) که نیاید بگوید این (...) من پولش را می دهم؟ یک صدم این حرفها را مشایی زده بود که اعدام شده بود. وحید خراسانی (...) که فقط بلد است برای نشان چهره حضرت عباس علیه السلام در مختار نامه فتوا بدهد و اعلام کند ایران را قیامت می کند؟
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: