به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دادگاه و شکایت، در حالی به عنوان یک فرصت برای منتقدان مورد استقبال قرار گرفته که باند روحانی و تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف، طی 5 سال گذشته درهای مناظره در برابر ملت را بسته اند
"خیبرآنلاین" - پس از مدتها و در دومین سالگرد اجرایی شدن خسارت محض برجام، مناظره ساده ای در تلویزیون و با حضور 2 فعال رسانه ای با 2 دیدگاه مختلف در تلویزیون برگزار شد که وزارت امور خارجه نتوانست خشم و عصبانیت خود را از سخنان به حق منتقد دلسوز پنهان کند و با انتشار بیانیه ای توهین آمیز، به سبک و سیاق باند روحانی، به آن واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، سید یاسر جبرائیلی که در قامت یک منتقد باسواد، متین، دلسوز و مدافع منافع ملی در مناظره ویژه برنامه ثریا از شبکه اول سیما حاضر شده بود، در برابر ناتوانی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق که از ضعف شدید اطلاعات نسبت به برجام رنج می برد، یک سروگردن بالاتر ظاهر شد.

هرچه مدیرمسئول شرق به عنوان مدافع برجام تلاش می کرد فضا را به سمت سیاسی کردن و بکشاند و طبق روال باند روحانی، بدون هیچ ارتباطی، پای دولت احمدی نژاد را به مباحثه باز کند، اما جبرائیلی با نقد فنی دقیق و روشنگرانه تلاش کرد تا به مخاطبان تلویزیون این پیام را برساند که برجام، دیکته ای بود که توسط مذاکره کنندگان آمریکایی قرائت و توسط تیم ایرانی مکتوب شد.

این فعال رسانه ای جبهه انقلاب به صورت مستند اعلام کرد: متن برجام همان متن اندیشکده مدیریت بحران در آمریکاست که 14 ماه پیش از توافق برجام منتشر شده بود.

افشای این واقعیت، اما به مذاق طیف مدعی اعتدال و "نقد همه چیز"، خوش نیامد و زبان به توهین و تهدید به شکایت باز کردند.

وزارت خارجه که وزیر خندان آن در مواجهه با دشمنان ملت ایران و بداخلاق در برابر داخلی ها، طی 5 سال گذشته از هرگونه مناظره درباره یکی از مهمترین اتفاقات جمهوری اسلامی گریزان است، با انتشار بیانیه ی توهین آمیز و مملو از کلمات تحقیرآمیز نوشت: "زمان این تردستی های ژورنالیستی مدتها است که گذشته و مردم ما فریب این صحنه سازی های سیاسی توسط تازه از راه رسیدگان ناشی و کم اطلاع را نخواهند خورد"!

در مقابل این بیانیه ی سخیف، سید یاسر جبرائیلی نیز اینگونه پاسخ داد: "برادران گرامی! تردستی ژورنالیستی و صحنه سازی سیاسی را کسانی انجام دادند که مدعی شدند تمامی تحریم ها در روز اجرای برجام لغو- و نه تعلیق- خواهد شد. کسانی مردم را فریب دادند که آب خوردن مردم را هم به برجام پیوند دادند. لیست این تردستی ها و صحنه سازی ها فراوان است، مکرر درباره آنها سخن گفته ایم  و صدای مقامات دولت هنوز در گوش مردم است."

وزارت خارجه در بیانیه اش نوشت: "اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقا نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است".

و جبرائیلی در جوابیه اش پاسخ داد: "جای خشنودی است که این بیانیه درباره 90 درصد اظهارات این حقیر در برنامه ثریا سخنی برای گفتن نداشته و صرفا درباره یک نکته بیانیه داده است که آن هم نه تنها تکذیبیه نیست، بلکه تائیدیه است. آن نکته، اشاره حقیر به انتشار متن برجام توسط اندیشکده آمریکایی International Crisis Group چهارده ماه پیش از توافق بود که دوستان وزارت خارجه ضمن تائید این سخن، در کمال تعجب آن را نقطه قوت مذاکره کنندگان دانسته‌اند".

در نهایت، وزارت خارجه در خط پایانی بیانیه اش و در حالی که حرف خاصی برای گفتن نداشت و دستش خالی تر از همیشه بود، تهدید کرد: "روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان با ابراز تاسف از تداوم چنین رویکردی در برخی از رسانه ها، تاکید کرده است که قصد پیگیری حقوقی این قبیل دروغ ها و تهمت ها را ندارد اما مرتکبین را به جدّ به ترجیح منافع ملی بر منافع کوچک جناحی توصیه می نماید. البته مسئولیت نهاهای ذیربط نسبت به تشویش اذهان عمومی ارتباطی به پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه ندارد"!

و سید یاسر جبرائیلی نیز پاسخ داد: "وزارت امور خارجه در پایان بیانیه خود، این حقیر را به پیگیری حقوقی تهدید کرده است. من حتما از شکایت این دستگاه استقبال می‌کنم تا در یک دادگاه علنی، ناگفته‌های دیگری را نیز بازگویم".

آنچه که در بالا آمد، گزیده ای از بیانیه ی وزارت خارجه و جوابیه سید یاسر جبرائیلی بود که از آن، این نکته استخراج می شود که برخلاف مدافعان چشم و گوش بسته ی برجام، منتقدان دلسوز و باسواد آن آنقدر دستشان پر و اشرافشان بر موضوع گسترده و وسیع است که نه تنها از تهدید به شکایت نمی هراسند، بلکه با روی باز از آن استقبال می کنند تا شاید بدین ترتیب، بتوانند ناگفته های بیشتری را به اطلاع مردم برسانند.

منتقدان که دلسوزان واقعی منافع کشور هستند، در حل اثبات این موضوع‌اند که حاضرند خود قربانی شوند اما منافع ملی پای امیال و خواسته های زودگذر جماعتی غربزده ذبح نشود.

دادگاه و شکایت، در حالی به عنوان یک فرصت برای منتقدان مورد استقبال قرار گرفته است که باند روحانی و تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف، طی 5 سال گذشته درهای مناظره در برابر ملت را بسته اند و فقط هر از گاهی به صورت کاملا یکطرفه و فرمایشی، در برخی برنامه های خنثی حاضر شده و تراوشات ذهنی خود را به خورد مخاطب می دهند.

آنان اگر به عملکرد خود اعتقاد راسخ دارند، به مناظرات تلویزیونی تن بدهند تا به صورت زنده و آشکار و در برابر دیدگان ملت بزرگ و بابصیرت ایران، سیه روی شود هر که در آن غش باشد...
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
با سلام
برجام قراردادی بود که از طرف دولت آقای روحانی با سیاه نمایی اوضاع اقتصادی کشور و با ترساندن مردم از جنگ شروع آن کلید خورد و سپس با تبلیغات گسترده از خارج و داخل بوسیله رسانه های همسو به مردم ما تحمیل شد.
ولی موضوع مهمی که از ذهن بسیاری از آقایان برجامی دور مانده است آنست که، قراردادی را که ستونهای آنرا جنایتکاران جهانی همچون آمریکا و انگلیس و فرانسه تشکیل دهند بسیار متزلزل و ناپایدار خواهد بود و بزودی زود این ستونهای پوشالی فرو خواهند پاشید و تنها پخش یک مصاحبه نچندان طولانی یک ساعته بین سید یاسر جبرائیلی و مدیر روزنامه شرق گواه من بر این حقیقت خواهد بود.

آقایان اصلاح طلب و امیدی به همراه رسانه های حامی آنها که همیشه بر طبل تغییر می کوبند باید به مردم ایران توضیح دهند که چرا بر خلاف منافع ملی از انعقاد چنین قراردادی حمایت کرده اند و می کنند.
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
خیبر جان جان!
سعید طوسی تبرئه شد
خیبر جان!
مزدور این لجن ها نباش
با این (...) نباش
با این لجن نباش
با این (...) رذل و سفاک نباش
با مردم باش
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: