به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
این اغتشاشات ادامه فتنه‌ سال 88 بود و همه باید باور کنند که آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای دیگر به دنبال بهره‌برداری از این اغتشاشات بودند
"خیبرآنلاین" - رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: گرفتار افرادی هستیم که در لباس روحانیت خانه و ماشین اشرافی دارند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ولایت‌فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.

وی با تأکید بر جایگاه والای ولایت‌فقیه، افزود: ولایت‌فقیه 40 سال است که کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده و با ادامه این روند، دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند، در غیر این‌صورت، چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد، سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.

آیت‌الله جنتی با انتقاد از اشرافی‌گری در میان برخی افراد، گفت: ما الآن گرفتار افرادی هستیم که یا در لباس روحانیت یا خارج از لباس روحانیت، تشریفاتی هستند؛ یعنی خانه اشرافی، ماشین اشرافی، دارایی‌های زیاد، ثروت‌های کلان و امثال اینها، ایمان مردم را متزلزل می‌کند.

وی، با اشاره به اینکه ایمان مردم و جوان‌ها با وارستگی و ساده‌زیستی روحانیت حفظ خواهد شد، افزود: همان روحانیتی که لباس، خانه، ماشین، دفتر و تشکیلاتش ساده است و حلال و حرام را رعایت می‌کند و از اسراف و تبذیر پرهیز دارد، بیت‌المال را در جای خودش مصرف می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همین بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی که تعدادشان هم الحمدلله کم نیست و همیشه آماده شهادت بوده‌اند، به روحانیون وارسته و ساده‌زیست منسوب هستند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: مسئله اغتشاشات اخیر، هشداردهنده بود که خیلی باید درباره آن مطالعه و بررسی شود.

وی اظهار داشت: این اغتشاشات ادامه فتنه‌ سال 88 بود و همه باید باور کنند که آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای دیگر به دنبال بهره‌برداری از این اغتشاشات بودند.

دبیر شورای نگهبان در پایان با دسته‌بندی افراد حاضر در اغتشاشات گفت: در این اغتشاشات 2 دسته از افراد شرکت داشتند؛ یک دسته افرادی که به خاطر اعتراض به مشکلات اقتصادی در تجمعات حضور یافته بودند و دسته دیگر افرادی بودند که با هدف سوءاستفاده از این اعتراضات وارد صحنه شدند و این اعتراضات را مصادره و به آشوب کشاندند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
با سلام
انتقادی که به شورای نگهبان وارد است آنست که این شورا اکثریت به اتفاق این آقایان را خود شما در مناسب کاندیداهای مجلس و یا در کاندیداتوری ریاست جمهور تایید صلاحیت کردید و در معرض آراء عمومی قرار دادید و سپس بسیاری از مردم با تاثیر پذیری تحت تبلیغات رسانه های معاند با نظام به این افراد رای مثب دادند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: