به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دستگاه‌های نظارتی علیرغم اینکه تعدادشان افزایش یافته، متنوع شده‌اند و فراوانی آنها بیشتر شده و با توجه به اینکه سندها از زیردست آنها می‌گذرد، اما این تخلف را کشف نکرده‌اند
"خیبرآنلاین" - اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگویی با اشاره به وقوع اختلاس مالی در بخش اکتشافات وزارت نفت، گفت: فردی که این اختلاس را انجام داده حدود 31 سال در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده و عمدتا در بخش مالی کار می‌کرده است و به طریقی اعتماد مجموعه را جلب کرده بود. همچنین پدر این فرد نیز در وزارت نفت کار می‌کرده است.

به گزارش دانشجو، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فرد مسئول امور خزانه بوده و ضمانت‌نامه‌ها و مسائل مربوط به پیمانکارها همه نزد وی بوده است، افزود: این فرد کاری کرده بود که در سیستم رد پایی از خود به جای نگذارد و از سال 86 یا پیش‌تر، اقدام به اختلاس کرده و تخلفات وی از سال‌های 89 بررسی و محرز شده است که در این زمان‌ها این فرد به صورت تدریجی از پست خود سوءاستفاده می‌کرده و در این مدت چک‌ها 2 امضایی صادر می‌شده است.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌ها، اختلاس‌ها از محل بودجه نبوده است اما این موضوع که آیا این فرد اسناد و مدارک را جعل می کرده، باید بررسی دقیق‌تری شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که اکتشافات وزارت نفت سیستم نرم‌افزاری خود را تغییر داد و سیستم جدیدی جایگزین کرد، متوجه این انحرافات شد، یادآور شد: زمانی که مسئولان این بخش متوجه انحرافات شدند، این فرد را احضار کردند و در همان زمان که پرونده‌ها را دقیق‌تر بررسی کردند، متوجه شدند که اختلاس وجود دارد؛ لذا پس از اینکه به وی اعلام کردند، متوجه شدند که این فرد اتاق کار خود را ترک کرده است.

وی با بیان اینکه پس از حدود یک ساعت از اطلاع از کشف این تخلفات به دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شد، افزود: همسر این فرد صاحب یک آژانس هواپیمایی بوده یا در یک آژانس مشغول به کار بوده است؛ لذا تهیه بلیت از سوی همسر این فرد هماهنگ می‌شود و این فرد تا غروب و پس از 2 الی 3 ساعت پس از احضار از ایران خارج می‌شود.

قره‌خانی ادامه داد: جای سوال است که سیستم سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی که حساب‌ها را سالیانه بررسی می‌کنند، چرا نتوانستند در این مدت تخلفات و اختلاس این فرد را کشف کنند؟ آیا این فرد تا این حد ماهر بود که توانست نزدیک به 100 میلیارد تومان اختلاس یعنی سالانه حدود 10 میلیارد تومان تخلف کند؟

وی اظهار کرد: این نشان می‌دهد که دستگاه‌های نظارتی علیرغم اینکه تعدادشان افزایش یافته، متنوع شده‌اند و فراوانی آنها بیشتر شده و با توجه به اینکه سندها از زیردست آنها می‌گذرد، اما این تخلف را کشف نکرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل عدم کشف این تخلف این است که این فرد در جایگاه مدیریت مالی بوده و خودش امضا و سندسازی می‌کرده است، تصریح کرد: شاید دلیل دیگر این باشد که احتمال دارد این اختلاس سیستماتیک نبوده باشد و این فرد شرکایی نداشته باشد تا این تخلفات درز کند و به تنهایی این تخلفات را انجام داده است، چراکه در غیر اینصورت و در صورت زیادبودن تعداد افراد در این مدت 10 ساله باید این اطلاعات از جایی درز می‌کرد؛ لذا این موضوع را می‌توان از نحوه فاش‌نشدن این فساد و رفتار این فرد دریافت کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: