به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آنها طی 2 دوره انتخابات ریاست جمهوری (سال های 92 و 96)، یک دوره مجلس (سال 94) و یک دوره شورای شهر (96) انشایشان را خواندند، شعار دادند و با هزار وعده ی رنگارنگ از مردم رای گرفتند. بنابراین، زنگ انشا به پایان رسیده است
"خیبرآنلاین" - سید عباس عراقچی، معاون ظریف و عضو تیم تحمیل کننده خسارت محض برجام بر کشور، در برنامه جهان آرا حرف آخر را زد: مناظره نداریم!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، رییس ستاد اجرای برجام پس از موج کاربران فضای مجازی مبنی بر لزوم مناظره با ظریف، در حالی که برای ماله کشی های مجدد نسبت به این توافق عبرت آموز و خسارت آفرین به تلویزیون آمده بود، صراحتا اعلام کرد: "من مجبور هستم در چارچوب صحبت کنم. در هر مناظره‌ای که من باشم، دوطرف هم‌سنخ هم نیستند. دستور ما این است که وارد مذاکرات چالشی نشویم"!

او که طبق روال 5 سال گذشته‌ی باند روحانی، بازهم در یک برنامه ی یکطرفه تنها به بیان دیدگاه های خود می پرداخت رسما هرگونه مناظره با تحمیل کنندگان این خسارت بزرگ را براساس دستور از بالا، ممنوع اعلام کرد.

عراقچی هرچند نگفت دقیقا چه فرد یا افرادی به او و دیگر اعضای تیم تحمیل کننده ی برجام چنین دستوری را صادر کرده اند، اما با یک بررسی ساده می توان آنها را مورد شناسایی قرار داد.

رییس عراقچی شخص ظریف است و رییس ظریف هم شخص روحانی؛ به همین سادگی!

بنابراین، تحمیل کنندگان برجام که حالا دستشان از همیشه خالی تر است و مشتشان نزد مردم بیش از گذشته باز شده، تنها راه چاره برای گریز از مطالبات ملی در این باره را فرار از پاسخگویی، عدم پاسخ به سوالات، قرارنگرفتن در برابر منتقدان باسواد و دلسوز و تکرار حرف های گذشته دیده اند که البته این روند، قطعا سرانجام خوشی برای آنان در پی نخواهد داشت.

نظام و مردم 5 سال به یک تیم خودقهرمان‌پندار، مدعی دیپلماسی حرفه ای، پرحرف و پرادعا فرصت دادند تا بدون کمترین محدودیتی، هر آنچه که در چنته و اندیشه دارند، را پیاده نمایند و حالا، نوبت به زنگ حساب رسیده است.

5 سال است همه ی امور کشور را به برجام گره زده اند و همه چیز معطل نتیجه ی مذاکرات هسته ای شده و حالا، نمی توان به راحتی از پاسخگویی گریخت. مگر سرنوشت کشور و مردم بازیچه ی باندی خاص است که به دلیل منافع حزبی و جناحی و برای ماندن چند روز بیشتر در عرصه ی قدرت و ثروت، هر کاری که دلشان خواست انجام دهند و از محاسبه هم فرار کنند؟

آنها طی 2 دوره انتخابات ریاست جمهوری (سال های 92 و 96)، یک دوره مجلس (سال 94) و یک دوره شورای شهر (96) انشایشان را خواندند، شعار دادند و با هزار وعده ی رنگارنگ از مردم رای گرفتند. بنابراین، زنگ انشا به پایان رسیده است و گریزی از پاسخگویی نیست.

ائتلاف بزرگ سیاسیون از چپ تا راست، از اصلاح طلب تا اصولگرا، از خاتمی تا لاریجانی همه در این وانفسای به وجود آمده شریک هستند و باید آماده ی پاسخ به مطالبات مردم شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: