به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
توجه به جویدن مناسب مواد غذایی سلامت دستگاه گوارش را به دنبال دارد و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر جلوگیری از بوی بد دهان با ۱۲ مزیت از بیماری ها پیشگیری می کند
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه پیوند دین و سیاست از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران است، گفت: مردمی بودن، استقلال، توجه ویژه به ابعاد دینی و فرهنگی همچنین رهبری الهی و منحصر به ‌فرد امام خمینی(ره) از ویژگی های برجسته خیزش اسلامی مردم ایران است که امروز هم امام خامنه ای عزیز با همان تدابیر و اقتدار خمینی کبیر سکان‌ هدایت کشتی  انقلاب را رهبری میکنند.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، امام جمعه تبریز افزود: ایرانِ مستقل با گذشت ۴ دهه از عمر بابرکت خود با احیای دین و معنویت و با تکیه بر دستاوردهای مختلف دیگر در حوزه های فناوری، هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین و صنایع موشکی در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه استقلال و عزت کشور یکی از پیامدهای مهم دیگر انقلاب اسلامی است، گفت: ایران در زمان طاغوت ژاندارم منطقه بود و قانون کاپیتولاسیون ایران حافظ جان و مال خارجی‌ها شد و خود ایرانی‌ها هیچ ارزشی نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: ۱۲ بهمن سالگرد ورود امام راحل به کشور بود که ایشان بعد از ۱۴ سال تبعید، با شکوه و عظمت وارد کشور شدند و وقتی از دنیا رفتند نیز همان عظمت را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه وحدت نیاز اصلی امروز کشور است، گفت: با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شکوه و عظمت انقلاب را به نمایش می‌‌گذاریم که این از نشانه‌های نمود وحدت‌ جامعه اسلامی مان  و پاسخی قاطع به همه دشمنان انقلاب خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه تبریز با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته فعالیت‌های داعش افزایش یافته، تصریح کرد: چندین عملیات تروریستی در نقاط مختلف افغانستان رخ داد که در نتیجه آن صدها نفر کشته شدند.

وی افزود: حمله تروریستی در نزدیکی کابل ۱۱ کشته و ۱۶ زخمی داشت و حمله دیگر ۱۰۳ کشته و ۲۳۵ زخمی را به همراه داشت که تمام مسئولیت حملات را داعش به عهده گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان فروپاشی حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه، صاحب‌نظران اعلام کردند داعش از نظر سیاسی تمام شده اما تفکر داعشی هنوز زنده است، افزود: قدرت‌های استکباری از این گروه‌ها برای پیشبرد افکار خود استفاده می کنند و متاسفانه امروز افغانستان به کانون جدید تروریستی و ضداسلامی این گروه شیطانی تبدیل شده است.

خطیب نمازجمعه تبریز تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روشنگری های اخیرشان به خوبی ابعاد مختلف سیطره نفوذ و وجود تفکر داعشی را بیان کردند که آمریکا 2 هدف اصلی از جمله مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خودشان برای عدم تقابل با رژیم صهیونیستی و موجه‌سازی حضور جنایتکارانه خود به بهانه مبارزه با ناامنی و تروریست است.

وی گفت: همانطوری که شیطنت های استکبار و صهیونیست‌ جهانی در عراق و سوریه با شکست همراه شد، به لطف خداوند در افعانستان نیز نابود خواهند شد.

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا اهداف جنایتکارانه خود در منطقه را با توسعه سیطره تفکر داعش در کشورهای همسایه ایران دنبال می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به مناسبت های هفته گفت: ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی، یکی از رویدادهای پرافتخار در تقویم ملی ماست که نیروهای هوایی ارتش ۳ روز قبل از پیروزی نهایی انقلاب اسلامی با رژه در برابر امام راحل همبستگی خود را با امام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

وی افزود: همین نیروی الهی هوایی در دوران دفاع مقدس و بعد از ۲ ساعت از حمله صدام با ۱۴۰ فروند هواپیما در پاسخ به تجاوزهای آنها تاسیسات عراق را مورد هدف قرارداده و در این راه شهدای بزرگی را هم تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طبق هفته های گذشته با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی، این هفته نیز به آلودگی هوا در کلانشهرها پرداخت.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا افزود: اهمیت این موضوع به قدری است که برای حل آن باید مردم، دولت و نهادهای مردمی با اتحاد و همدلی پای کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم گفت: البته که این موضوع راه حل های اجرایی دارد و همان طوری که در بسیاری از کشورها که از نظر وسعت سرزمینی یک پنجم خاک ما را دارد، این مشکل مرتفع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه های مختلف در طراحی و ساخت سازه های جدید خود به موضوع محیط زیست اهمیت ویژه ای قائل هستند، گفت: در بازدیدی که از نیروگاه حرارتی تبریز داشتم، مسئولان این نیروگاه اعلام کردند تمام تجهیزات نصب شده بر مبنای حفاظت از مسائل زیست محیطی طراحی شده است و اجرا می شود که جای قدردانی دارد.

خطیب نمازجمعه تبریز با بیان اینکه تبریز نیازمند توسعه نیروگاه های تولید برق است، گفت: مسئولان وزارت نیرو در رابطه با توسعه برق در منطقه تبریز تلاشی روز افزون داشته باشند چرا که اگر به این مهم توجه نشود در آینده نه چندان دور با مشکل کمبود برق مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه اول نمازجمعه تبریز به موضوع خانواده و بهداشت در اسلام پرداخت و گفت: خداوند در قرآن و ائمه معصومین در روایات متعدد بر رعایت مسایل بهداشتی، طهارت ظاهری و باطنی انسان تاکید و سفارش داشته اند.

وی افزود: طهارت ظاهری و باطنی و رعایت بهداشت روحی و جسمی از آموزه های دین اسلام است و در این میان توجه به پاکیزگی دهان و دندان باید از اولویت های بهداشت نظام خانواده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مسواک زدن در خانواده ها گفت: توجه به جویدن مناسب مواد غذایی سلامت دستگاه گوارش را به دنبال دارد و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر جلوگیری از بوی بد دهان با ۱۲ مزیت از بیماری ها پیشگیری می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از زوجین جوان و پدر مادرها خواست علاوه بر توجه به بهداشت فردی خود به بهداشت خانه و خانواده و کودکان خود اهمیت ویژه داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: