به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ما باید در داخل جامعه وحدت خودمان را حفظ کنیم و سعی در جذب حداکثری داشته باشیم
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه امام خمینی(ره) در سی و نهمین سالگرد ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور که در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد، با بیان اینکه دهه فجر دهه بازخوانی آرمانهای انقلاب و بزرگداشت آرمانهای اصیل مرم ایران است گفت: لازم است هر سال در دهه فجر به مرور آرمانهای انقلاب بپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، وی افزود: باید این سوال مطرح شود که ملت ایران به کدام دلیل انقلاب کردند و برای رسیدن به کدام آرمان بود که قیام 57 را انجام دادند. اساساً زنده و مرده بودن انقلاب به این است که آیا امروز آرمانهای انقلاب ما، آرمانهای ملت است یا خیر؟ آیا مردم همان آرمانهای سال 57 که با آن انقلاب کردند را پیگیری می‌کنند؟

نوه حضرت امام خمینی(ره)  ادامه داد: ما معتقدیم انقلاب زنده است و دلیل آن نیز این است که همان آرمانهایی که مردم با آن انقلاب کردند، امروز مورد پسند مردم است. ما باید به مردم یادآوری کنیم تا برای نسل امروز روشن شود که آرمانهای ما چه بود و انقلاب باید به چه نقطه‌ای برسد.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به برخی آرمانهای انقلاب عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین آرمانهای انقلاب ما استقلال طلبی ملت بود. استقلال مانند اکسیژن در هوا است و زمانی که جامعه از این نعمت منتفع است قدر آن را نمی‌داند اما وقتی که انسان خود را وابسته به دیگران می‌بیند آن وقت است که معنای استقلال را می‌فهمد.

وی افزود: در زمان رژیم سابق بر مردم تحمیل شده بود که یا باید تحت سلطه قدرتهای غربی باشند و یا قدرتهای شرقی. امروز هیچ فردی منکر این نیست که نظام جمهوری اسلامی نه تنها خود مستقل است بلکه تلاش کرده تا دیگر ملت‌های منطقه را نیز به استقلال برساند.

نوه حضرت امام(ره) اظهار داشت: اگر یک روزی در ایران رفت و آمد شاه کشور باید با اجازه سفارتخانه‌های کشورهای غربی تصویب و تدبیر می‌شد، امروز ما به استقلالی رسیده‌ایم که برای هیچ فردی قابل انکار نیست.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی افزود: امروز از نظر استقلال ما به مرتبه‌ای رسیده‌ایم که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و اگر این تصمیم را بگیریم که از ملت‌های منطقه حمایت کنیم با قدرت به این کار می‌پردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مهمتر از استقلال ظاهری، استقلال باطنی است، گفت: ما توانستیم قدرتهای شرق و غرب را از کشور خارج کنیم اما مهمتر از آن این است که ما غربزدگی را از قلب‌ها دور کنیم و این کار مصداق استقلال باطنی است.

نوه حضرت امام(ره) افزود: امام به صراحت می‌فرمودند که اگر کشور از نظر فرهنگی وابسته باشد در دیگر حوزه‌ها نیز وابسته خواهد بود. امروز کشور در خطر تهاجم فرهنگی غرب قرار دارد. اگر فکر ما را تغییر دادند و وقتی ارزشهای ما عوض شد قطعاً رویکردهای ما نیز تغییر خواهد کرد. مهمترین اقدام امام خمینی(ره)  در طول نهضت این بود که ارزشهای حاکم بر رژیم سابق را عوض کرد.

وی افزود: در دهه 60 وضعیت زندگی مردم به سمت ارزش‌های اسلامی تغییر کرد و کمک به محرومان به یک ارزش تبدیل شد.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی با بیان اینکه دومین آرمان انقلاب اسلامی مسئله آزادیخواهی است، خاطرنشان کرد: آزادی تا زمانی که مخل حقوق دیگران نباشد، آرمان انقلاب اسلامی بوده است و امام خمینی(ره) با فریاد آزادیخواهی به میان مردم آمد. ما هرجا به آزادی‌ها و استقلال‌طلبی‌های ملت نزدیک شویم یعنی به آرمان‌های انقلاب اسلامی نزدیک شده‌ایم و کسی حجت داشته باشد از آزادی بیان هیچگاه هراسی ندارد.

نوه امام خمینی(ره) افزود: برخی‌ها خیال می‌کنند تعابیری چون آزادی بیان از غرب آمده است در حالی که آزادی بیان از کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کشور نشأت گرفته و کلام امام نیز تماماً از معارف اسلامی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به رای و نظر مردم در جامعه اسلامی بسیار مهم است، اضافه کرد: به طوری که امام خمینی(ره) رای مردم را میزان و رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق‌الناس می‌دانند که این تعابیر بدین معنا است که ما به مردم لطفی نکرده‌ایم که حق رای دادن را به آنها داده‌ایم، بلکه این حق از جمله حقوق ذاتی هر انسان است.

یادگار حضرت امام(ره) ادامه داد: از دیگر آرمانهای انقلابی ما اسلام‌خواهی بود  چرا که سمت و سوی ملت ما به سمت تحقق اسلام ناب بود، اسلامی که به تعبیر امام پاسخگوی احتیاجات مردم است و با زمان و مکان متحول می‌شود و با نظارت ولی فقیه عادل و باتقوا حرکات دولت و حکومت به سمت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کند.

حجت‌الاسلام سید علی خمینی با اشاره به موج تخریب‌هایی که علیه ولایت فقیه و شخص امام خامنه ای در سال‌های پس از رهبری ایشان بوده است، اظهار داشت: کسانی که به تخریب جایگاه ولایت فقیه دست می‌زنند جایگاه ایشان را در جامعه اسلامی به خوبی درک نکرده‌اند.

وی افزود: ما به وجود مقام معظم رهبری افتخار می‌کنیم و از تمام وجود معتقدیم که جز رهبر معظم انقلاب هیچ شخصی در ایران نبود که جای امام (ره) را بتواند پر کند.

یادگار امام خمینی(ره) گفت: امروز افتخار می‌کنیم به رهبری که وقتی در مجلس خبرگان ریاست و ولایت جامعه به ایشان پیشنهاد شد ایشان از سر تواضع کامل و نه از سر تعارف دنیا را پس زد. این را مقایسه کنید با احزاب مختلفی که در دنیا وجود دارد و پولهایی که خرج می‌کنند تا به ریاست برسند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم به وجود رهبری که با تواضع کامل دنیاطلبی را پس می‌زند البته اسناد این موضوع پیش از انتشار جلسه انتخاب رهبری وجود داشت ولی انتشار فیلمی که اخیراً از جلسه مجلس خبرگان پخش شد نیز به روشنی مؤید این موضوع است.

حجت الاسلام سید علی خمینی با بیان اینکه مسئله دیگری که جزو آرمانهای انقلاب محسوب می‌شود بحث مبارزه با اشرافیت است، یادآور شد: یکی از آرمانهای اساسی جامعه ما مسئله ساده‌زیستی و مبارزه با اشرافیت است.

وی خطاب به مسئولان نظام و مردم گفت: الگوی ما باید زندگی و منش امیرالمومنین(ع) باشد که فارغ از اینکه رئیس جامعه بوده‌اند می‌فرمودند، آیا خودم را قانع کنم و خوشحال شوم که من امیرالمومنین هستم، در حالی که در سختی‌ها با مردم جامعه همراه نباشم یا اینکه در دشواریهای زندگی با مردم همراه باشم.

نوه حضرت امام(ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) می‌فرمودند اگر بخواهیم در برابر فساد و باطل بایستیم و از حق خود دفاع کنیم و توطئه‌های ابرقدرت‌ها نیز ما را از مسیرمان منحرف نکند باید خود را به ساده زیستی عادت دهیم و از جا و مقام و تجمل‌گرایی بپرهیزیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف انقلاب ما این بود که ارزش‌های زمان رژیم سابق عوض شده و کوخ‌نشینان به کاخ نشینان ترجیح داده شوند و قرار بود آگاه باشیم که هر بار مشکلی برای جامعه ایجاد شده این کوخ نشینان بودند که از مرز و بوم و اسلام و انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام سید علی خمینی گفت: وقتی ما می‌گوییم ساده زیست باشید خطاب‌مان به مردم نیست و خطاب اصلی ما به کسانی است که در قدرت هستند.

نوه حضرت امام(ره) خطاب به مسئولین اضافه کرد: شما که نمی‌توانید تمام مشکلات مردم را حل کنید لااقل به گونه‌ای زندگی کنید که مردم با دیدن شما باری بر روی دوش‌شان نیاید.

وی افزود: همه ما زندگی امام خمینی(ره) را دیده‌ایم و هیچ فردی  از دشمنان قسم خورده امام تا دوستان ایشان نیست که اذعان نکند که امام در تمام برهه‌های زندگی در روحیه و منش زندگی خود تغییری ایجاد کرده باشد و امروز الگوی مسئولین  ما باید امام خمینی باشد که به دنبال به دست آوردن مال دنیا حتی از راه حلال نیز نبود.

سید علی خمینی گفت: یک وقت اینگونه نشود که تجملاتی که برای رژیم سابق ارزش بود به این بهانه که دنیا اینگونه می‌پسندد ارزش ما گرایش به تجمل باشد.

وی افزود: البته دنیا نیز دیگر از مسیر تجمل‌گرایی عبور کرده است و ما شاهد این هستیم که گاهی اوقات در کشور ما اشتباهات 20 سال پیش دنیا را که مدتها است از آن عبور کرده‌اند تکرار می‌کنیم و می‌گوییم که ارزش‌ها همین است.

حجت الاسلام سید علی خمینی گفت:‌ یکی از مهمترین عللی که رژیم پهلوی را سرنگون کرد نهادینه شدن تبعیض در جامعه بود چرا که مردم ممکن است فقر را تحمل کنند کما اینکه مسلمانان صدر اسلام در بدترین شرایط معیشتی شعب ابی‌طالب را تحمل کردند اما آنچه که نمی‌توان تحمل کرد و داغ فقر را دو چندان می‌کند تبعیض در جامعه است.

نوه حضرت امام(ره) ادامه داد: وقتی برخی مردم توان گذراندن یک زندگی معمولی را نیز ندارند مسئولین حق ندارند یک زندگی تجملاتی برای خود فراهم کنند و امروز این موضوعات است که باعث نارضایتی مردم شده است.

سیدعلی خمینی با بیان خاطره‌ای از پدرش سید احمد خمینی از ساده‌زیستی امام خامنه ای گفت: پدر ما خاطره‌ای تعریف می‌کردند از اینکه روزی به خانه رهبر معظم انقلاب رفتند و زمانی که پا بر روی فرش خانه ایشان گذاشتند از زبری آن فرش به موکت کنار فرش پناه بردند که این خاطره به خوبی نشان دهنده ساده زیستی حضرت آقاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: یکی از بزرگترین خیانت‌هایی که منافقین علاوه بر به شهادت رساندن بزرگان نظام کردند این بود که با ایجاد جو امنیتی در کشور باعث ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان شدند.

نوه حضرت امام(ره) در پایان با اشاره به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال یکی از بزرگترین سال‌هایی است که ما باید به بهترین شکل پیروزی انقلاب را جشن بگیریم چرا که دشمنان ما برای کمرنگ کردن اجتماعات مردمی برنامه‌های زیادی تدارک دیده‌اند اما وقتی موج عظیم دوستداران نظام اسلامی را مشاهده کنند ناامید شده و از طرفی دیگر دوستان ما در سراسر دنیا امیدوار خواهند شد.

حجت الاسلام سیدعلی خمینی افزود: ما باید در داخل جامعه وحدت خودمان را حفظ کنیم و سعی در جذب حداکثری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حضور مردم در 22 بهمن نشان از رضایت مردم از دستگاه‌های مختلف نظام از جمله دولت نیست و حضور آنها برای نشان دادن علاقه‌شان به نظام اسلامی و همچنین برای اصلاح امور است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خیبرجان!
... پس با ... که بی ناموس و بی شرف است نباش
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پراننز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: