به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس:
وقتی فردی به اسم خاوری مدیرعامل بانک ملی میلیاردها تومان پول مملکت را گرفت و از کشور فرار کرد و در خارج از کشور به راحتی در حال زندگی است، افراد دیگر با اطمینان خاطر به اینگونه اقدامات دست می زنند
"خیبرآنلاین" - نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اختلاس در شرکت مدیریت اکتشاف و تولید وزارت نفت از 100 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان رسیده، گفت: اختلاس صورت گرفته در دست بررسی است که در ابتدا گفته شد میزان اختلاس 100 میلیارد تومان است اما بعد از بررسی ها این رقم افزایش یافته و احتمال اینکه رقم خیلی بیشتر از این باشد هم وجود دارد.

به گزارش الف، هدایت الله خادمی با اشاره به جزئیات اختلاس در شرکت مدیریت اکتشاف و تولید که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، تصریح کرد: فرد اختلاس کننده که یک کارمند است، در سالهای گذشته در بخش مالی شرکت مذکور مشغول به کار بود اما بنا به دلایلی از این قسمت به بخش دیگر منتقل شد.

وی افزود: در 2، 3 سال پیش وقتی مدیریت شرکت دچار تغییر و تحول شد این فرد به سمت قبلی خود بازمی گردد و به پول و اموال شرکت دسترسی پیدا کرد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حسابرسی داخلی وزارت نفت در سال گذشته متوجه کسری پول در این شرکت شد و اشاره ای در این زمینه هم داشت که طراز مالی شرکت جور در نمی آید و احتمالا در حساب مالی شرکت مشکلاتی پیش بیاید.

خادمی افزود: متاسفانه مسئولین مربوطه به این هشدار توجهی نکردند که در نهایت بانکی که با این شرکت کار می کرد و ضمانت نامه های پیمانکاران شرکت را نگهداری می کرد، از مشکوک بودن حساب مالی شرکت مطلع می شود و برای رفع شک و شبهه با شرکت تماس می گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از تماس بانک با شرکت مذکور، فرد اختلاس کننده متوجه می شود که به زودی این موضوع برملا خواهد شد، بنابراین متواری می شود.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص وضعیت این فرد چند بحث مطرح است، گفت: یک بحث این است که با توجه به 2تابعیتی بودن وی، این فرد بعد از متوجه شدن که بانک به حساب مالی شرکت شک کرده، بلافاصله به ترکیه فرار می کند و در این کشور حضور دارد. نظر دیگر این است که وی از ترکیه خارج شده و به کشور نامعلومی رفته است اما برخی هم می گویند وی هنوز در داخل کشور حضور دارد.

خادمی با اشاره به وجود سامانه «آی، آر، پی» در سیستم مالی کشور تصریح کرد: با وجود این سیستم همه اقدامات ادارات الکترونیکی است و امکان خطا بسیار کم شده است اما آنقدر بی توجهی زیاد شده که با وجود این سیستم ها هم مشکلات پیش می آید.

وی تاکید کرد: باندهایی در ادارات هستند که به رغم این سیستم کنترلی همچنان به اختلاس و دزدی مبادرت می کنند و از طرف دیگر خیال آنها از عدم برخورد قضائی راحت است.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی فردی به اسم خاوری مدیرعامل بانک ملی میلیاردها تومان پول مملکت را گرفت و از کشور فرار کرد و در خارج از کشور به راحتی در حال زندگی است، افراد دیگر با اطمینان خاطر به اینگونه اقدامات دست می زنند.

این اختلاس در دیماه رسانه ای شد که بیژن زنگنه وزیر نفت با تائید این اختلاس میزان آنرا 100 میلیارد تومان اعلام کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهران
|
Germany
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
با سلام
خدای من ، دولت تدبیر و امید و غیره هر روز از خود رکورد تازه ایی بجا می گذارد.بحق باید به آنان تبریک گفت. مدیران و (...) دولتی روی (...) و کارتلهای بین المللی را سفید کرده اند. حال اگر همین اتفاق در دولت آقای احمدی نژاد افتاده بود آقایان یقه های خود را در ملع عام می دریدند و به بست نشینی می رفتند تا آقای احمدی نژاد و وزیر مرتبطش را به میخ صلیب بکوبند. بخدا اگر ما خون گریه کنیم حق داریم.
یک تبریک ویژه هم برای قوه مقننه و قوه قضاییه با این همه نظارت.

آقایان حکومتی، ما مردم انقلاب نکردیم که حکومت را از دست یک گروه دزدان بگیریم و بدست (...) بسپاریم. دیر یا زود ما شما را وادار به پاسخگویی خواهیم کرد.
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: