به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
"خیبرآنلاین" - همه ما انصاف داریم، فهم داریم و می فهمیم. اگر آنها نمی فهمند و خود را اصلاح نمی کنند در محضر خدا و ملت شریف ایران باید پاسخگو باشند.

اما ما می فهمیم که رهبری در تمام این 40 سال انقلاب، اولا از ابتدا عزم و نیت عدالت داشته اند. ثانیا اراده عدالت داشته و همیشه به عدالت امر و راهنمایی فرموده و همه را از غفلت در این زمینه بر حذر داشته اند. ثالثا عدالت را به طور مستمر و پیگیر از همه دستگاهها و مسئولین مطالبه کرده اند. رابعا مهمتر از همه اینکه عدالت را در مورد خود و نزدیکان سختگیرانه رعایت کرده اند.

بر فرض مثال، اگر رهبری کوچکترین ضعفی در این ارتباط داشتند دشمنان خارجی که با همه قدرت اطلاعاتی شان در این زمینه جاسوسی دارند، آن را پیراهن عثمان کرده و منافقان داخلی که بسیاری مسئولیتها را داشته و از همه چیز باخبرند، امان مملکت را می بریدند.

این در حالی است که هم دشمنان مستکبر و منافقان ترسو به عدالت آقا اذعان داشته و از آن بیمناکند.

انقلاب اسلامی ایران آغازی بود بر پایان بی عدالتی و استبداد و اشرافیت رژیم فاسد و وابسته پهلوی که در ظلم و بیداد حکومت می کرد.

انقلاب اسلامی بر ظلم و بی عدالتی پیروز شد تا ندای عدالت را بر گوش مستضعفان و مظلومان جهان برساند و زمینه ساز حکومت عدل مهدوی شود.

بحمدالله انقلاب اسلامی کشور را در همه زمینه ها پیش برده و ما امروز سربلندیم که علاوه بر حفظ انقلاب، کشور هم بسیار پیشرفت کرده است.

اگر امروز کسی بگوید همه دنیا در این 40 سال پیش رفته اند، به او خواهیم گفت انقلاب در پرتو مردمسالاری دینی، استعدادها را شکوفا کرد و پیشرفت ایران خیلی سریعتر بود و از دیگران جلو زد زیرا در تمام شئون جایگاه ایران میان کشورها، نه یک یا 2 رتبه، بلکه دهها رتبه ترقی کرده است. مثلا رتبه علمی ما از جایگاه 53 در جهان به رتبه 37 ارتقا، به جایگاه 16 در سلامت رسیده است.

در امید به زندگی با 79 رتبه صعود از رتبه 142 جهان به 63 رسیده ایم. البته در عدالت هرچند به نسبت گذشته غیرقابل مقا‌یسه و در قیاس با سایر کشورها مطابق با شاخصهای شناخته شده جهانی بهبودهای چشمگیری داشته ایم، اما برقراری عدالت درحد و شان ولایت و در تراز نام اسلام و انقلاب اسلامی نبوده است که لازمه آن تلاش ما برای تحقق دولت اسلامی است.

پس از گذشت 4 دهه از انقلاب بزرگ اسلامی ایران از مولایمان امام خامنه ای عزیز شنیدیم که فرمودند: «خب، نتیجه‌ی مردمسالاری، پیشرفت کشور است؛ پیشرفتها هم واقعاً خارق‌العاده است. ما دهه‌ی چهارم انقلاب را دهه‌ی پیشرفت و عدالت نامگذاری کردیم و پیشرفت به معنای واقعی کلمه در کشور اتّفاق افتاده است؛ عدالت را نمی گویم؛ در مورد عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ در این تردیدی نیست؛ خودمان اعتراف می کنیم، اقرار می کنیم. در دهه‌ی پیشرفت و عدالت بایستی هم در پیشرفت موفّق می شدیم، هم در عدالت؛ در پیشرفت به معنای واقعی کلمه موفّق شدیم، واقعاً پیشرفت کردیم و در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتّفاق افتاده است؛ [امّا] در زمینه‌ی عدالت، باید تلاش کنیم، باید کار کنیم، باید از خدای متعال و از مردم عزیز عذرخواهی کنیم. در مورد عدالت مشکل داریم و ان‌شاءالله با همّت مردان و زنان کارآمد و مؤمن، در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد امّا در زمینه‌ی پیشرفت مادّی انصافاً کارهای بسیار زیاد و بسیار مهمّی انجام گرفته».

این بیانات نورانی یک هوشیارباش به همه ملت و هشدار و بیدارباشی به وجدانهای مسوولان فعلی و قبلی کشور بود ولی بعضی ها آن را اشتباه فهمیده اند و به جای اصلاح خود و توبه از عملکردهای خلاف عدالت خود، رهنمود هم می دهند.

این درست است که حضرت آقا فرمودند به خاطر عقب ماندگی در اجرای عدالت درخور نام اسلام و انقلاب اسلامی باید عذر خواهی کنیم؛ اگر قدری انصاف داشته باشیم خودمان باید بفهمیم که چه کسی باید عذرخواهی کند؟

آقاجان شما چرا؟ شما که به خاطر دغدغه عدالت و پایبندی به احکام الهی واعتقاد راسخ به سیره پیامبر(ص) و علی(ع) دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیدید. شما که در شان ولایت دغدغه داشته و مطالبه کردید. شما نباید عذر بخواهید، بلکه جریانی باید عذرخواهی کند که برای بازگذاشتن دست خود و یارانشان در غارت بیت المال، توسعه را مقدم بر عدالت دانستند و اجرای پیشرفت توام با عدالت را تخطئه کردند وآن را «توزیع عادلانه فقر» نامیدند و اینگونه بی عدالتی را تئوریزه کردند.

واقعا چه کسی باید از خدا و مردم عذرخواهی کند؟ کسی که سال 72 را سال عدالت اجتماعی، سال 73 را سال صرفه جویی، سال 74 را سال انضباط اقتصادی، سال 75 را سال پرهیز از اسراف و حفظ ثروت عمومی، نامگذاری کرد و در هر دیدار مهم با مسولان، عدالت را مطالبه کرد یا کسی که در همان سالها پاداش 30 میلیون تومانی (به قیمت امروز یک میلیارد تومان) به هر یک از اعضای هیات دولت خود داد؟!

آن رئیس جمهوری که وجدان را زیر پا گذاشت و سوگندی را که به رعایت قانون و عدالت خورده بود، زیر پاگذاشت و برای اولین بار جلسه 5 ساعته هیات دولت را نه برای رسیدگی به کار و مشکلات مردم، بلکه برای بررسی راههای نجات یک شهردار قانون شکن و مفسد اقتصادی از دست قانون و عدالت سپری کرد، باید عذرخواهی کند.

آن آقای محترم که ادعای رهبری اصلاحات را دارد و از مفسد اقتصادی حمایت می کند باید از خدا و ملت عذرخواهی کند نه شما آقاجان!

پایگاههای اطلاع رسانی، مطبوعات و نشریاتی که برای حمایت از پرونده های فساد بزرگ اقتصادی جوسازی کردند و با سیاسی خواندن پرونده ها، عرصه را بر قضات و ضابطین قضایی تنگ کردند و حتی گاهی اعدام مفسد اقتصادی را تحت عنوان نخبه کشی تخطئه کردند، بایدعذر خواهی کنند.

نشریات و مطبوعاتی که چکهای دهها میلیونی از مفسدین اقتصادی گرفتند و با حمله به مردان عدالت، تیغ آنها را کند کردند، باید عذرخواهی کنند.

آنان که حتی برای یکبار هم از اجرای عدالت در مورد مفسدان اقتصادی که شریک سیاسی شان بودند حمایت نکردند بلکه بر همراهی مفسدان رژه رفتند.

آقاجان! آن احزاب سیاسی که مفسد اقتصادی محکوم شده در دادگاههای صالحه را پس از طی چند سال حبس و طی دوره محکومیت در رهبری حزب و جبهه سیاسی خود قرار دادند و هر روز عکس او را بر صفحه اول سایت ها و نشریات خود می زنند تا قبح ظلم و تبعیض و فساد اقتصادی شان را بشکنند، باید عذرخواهی کنند.

شما چرا باید عذرخواهی کنید؟ شما که همیشه و همه جا از بی عدالتی تبری جسته اید. آن شخصیت برجسته ای که دفاع از مفسدین اقتصادی را به خطبه های نمازجمعه کشید و با هوشیاری مردم و شعار مرگ بر غارتگر بیت المال، خطبه اش قطع شد باید از خدا و مردم عذرخواهی کند. هرچند برای او شاید دیر شده باشد.

یادم هست زمانی به تصور اینکه بی اطلاعی از پرونده فساد موجب حمایت او از مفسدین شده، به ملاقاتش رفتم و جزئیات را مستند مطرح کردم و انتظار حمایت داشتم ولی ایشان به جای حمایت یا لااقل نقد و رد مستندات ارائه شده، حرف اصلی اش خطاب به یک ضابط و پیگیر تحقق عدالت این بود که: «آقای نقدی شما دیگر اعتبار خودت را از دست داده ای». چرا؟ چون اهل رشوه گرفتن و یا ترسیدن نبودم؛ ترس ازدست دادن اعتبار را به رخم کشید و این به نظر او تنها حربه ای بود که می توانست بنده را از پیگیری پرونده منصرف کند و همین حرف را زد.

رهبری که در رفیع ترین جایگاه نظام، اعضای خانواده خود را از ورود به کوچکترین فعالیت تجاری و اقتصادی منع می کند و خود و خانواده و فرزندانش ساده ترین زیست و زندگی را دارند، چرا به خاطر ضعف اجرای عدالت توسط دیگران عذر بخواهد؟ بلکه آن مقام بلندمرتبه ای که از اعمال قانون روی برادر متخلفش ممانعت می کند، باید عذر بخواهد.

آن کسی که در بدو ورود به ریاست جمهوری 7 میلیارد تومان خرج تجملات دفترش می‌کند و برخلاف دستورات صریح اسلام در خانه دهها میلیارد تومانی زندگی می کند باید عذرخواهی کند.

امام خامنه ای که می فرماید اشرافیگریِ مسئولان، امتیازطلبیِ مسئولان، بی‌مبالاتیِ به بیت‌المال، بی‌اعتناییِ به طبقه‌ی مستضعف و... حرکتهای ضدّانقلابی است و همه‌ تشکیلات نظام بایستی با نگاه به اهداف انقلاب حرکت بکند و این کارها را ضدانقلابی می دانند، برای چه عذر بخواهند؟

آن آقایی که با شعار عدالت سر کار آمد و نیمه راه عهدشکنی کرد و خلاف عدالت عمل کرد و مسولان معلوم الحال را برخلاف تذکراتی که به او داده شد، سر کار آورد و آن افتضاحات چند هزار میلیاردی را به بار آورد و مبارزه با قاچاق کالا را در نقطه حساس رها کرد، باید عذرخواهی کند.

کسی که رسیدگی به مفاسد اطرافیانش را خط قرمز خود قرارداد و کشور را بین 2 راهی اجرای عدالت و بروز تشنج، ناامنی و ازهم گسیختگی و یا صرفنظرکردن موقت از رسیدگی به پرونده فلان دولتمرد قرار داد، باید عذرخواهی کند. همه ما انصاف داریم، فهم داریم و می فهمیم.

اگر آنها نمی فهمند و خود را اصلاح نمی کنند در محضر خدا و ملت شریف ایران باید پاسخگو باشند. اما ما می فهمیم که رهبری در تمام این 40 سال انقلاب، اولا؛ از ابتدا عزم و نیت عدالت داشته اند. ثانیا؛ اراده عدالت داشته و همیشه به عدالت امر و راهنمایی فرموده و همه را از غفلت در این زمینه بر حذر داشته اند. ثالثا؛ عدالت را به طور مستمر و پیگیر از همه دستگاهها و مسئولین مطالبه کرده اند. رابعا؛ مهمتر از همه اینکه عدالت را در مورد خود و نزدیکان سختگیرانه رعایت کرده اند.

اگر امروز رهبری می فرمایند به خاطر عقب ماندگی در اجرای عدالت باید از خدا و مردم عذر بخواهیم، این عذرخواهی از جنس عذرخواهی پدری است که فرزندش خلافی کرده باشد یا معلمی که شاگردانش مرتکب خلافی شده اند.

بنابراین او عذر می خواهد تا همگان عذرخواهی کردن را یاد بگیرند. ملت ایران قدر این رهبر و ولی را می دانند و اگر امید به تحقق عدالت دارند، فقط به پشتوانه ولایت فقیه عادل و آگاه است و می دانند که تحقق عدالت تنها با ولایت میسر است و همه تا اخرین نفس برای تحقق عدالت پشت سر امام و مولا خواهند ایستاد.


* سردار محمدرضا نقدی
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مستقدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
بی عدالتی که تا امروز در ایران بوده زیر سر اتاق صادرات است که با صادرات بی رویه ایجاد تورم کرده وتورم داخلی که مقطعی است وبا صفر شدن تراز تجاری قیمتها می‌ترکد و اما وقتی حباب در قیمت کالای مصرفی هست حباب داخل قیمت ارز که کالایی واسطه است هم میرود حباب به داخل طلا که کالایی سرمایه ای هست هم میرود امروز قیمت ارز پنج برابر قیمت برابری قدرت خرید است مقام معظم رهبری بر قوای سه گانه دخالت ندارند نظارت دارند و البته تدابیر وصلاحدیدهایی هم دارند که تذکری مستقیم نمیدهند عذر خواهی ایشان یعنی سربازهایی چو سردار نقی به غیرت آمده چو همان سالی که مفسد غلامحسین کرباسچی را تعقیب کردید این بار اتاق صادرات والبته حزب کارگزاران را دوباره تعقیب کنند وقتی سرداری که مسئول است عذر خواهی را بر میگرداند یعنی به کانون بی عدالتی که همان اتاق صادرات است اتاق صادراتی که اعضایش تجار وابسته صهیونیست هستند دانسته یا نداسته به آن اتاق چراغ سبز داده و از فرمان غیر مستقیم رهبری تمرد میکنند عذر خواهی که عار نیست ممکن است من نوعی از روی سیاست زمانی با وجود برائت وبی گناهی ام عذر خواهی کنم این عذر خوای لزوما به معنای قصور نیست زمان پهلوی ستمگر دستمزدها ماهانه ده گوسفند بود امروز به دو گوسفند نمیرسد چرا؟چون کارفرما قدرت پرداخت داشت چرا؟چون نرخ ارز با قیمت برابری قرت خرید همخوان بود این وضعیت امروز از اتاق بازرگانی میاید ممکن است شما قلبتان نیازبه درمان داشته باشد جراحی میکنید قلبتان به دلیل همان جراحی عفونت میکند شایسته است عفونت را درمان نکرده و نزد افکار دیگران جراحی ضروری را اشتباه جلوه دهید؟بعد از بی نظمی های انقلاب میکروب وارد ایران شد اصلاح طلب اتاق صادرات وخاصه حزب کارگزارن از این دسته میکروبها هستند بنی صدر هم میکروب بود سردار نقدی از بازخواستی که به خاطر دستگیری کرباسچی از ایشان شد که لباس سربازی و وظیفه را از تن خارج نکرده اند بگذریم به نظر من (...) الگویی امریکایی واشتباه است اما حالا که انقلاب شده و من هم آنزمان متولد نشده بودم امروز باید امریکایی زدایی کنیم چون سو سوی امیدی هست شعار مرگ بر اسرائیل هست اگر با عفونت کارگزارن حامی خشکسالی وزلزله توسط ابزار هارپ ،قیمت پنج برابری ارز و انحصارات دولتی وغیر دولتی ،انقلاب نظام و کشور با ذلت وبیماری فرض محال هم بتواند ادامه دهد سلولهای سالمی چو من و امثال من دیر یا زود امروز نه فردا به سلولهای سرطانی مبدل خواهند شد یقین کنید ،مگر مرگ ما این سیستم میکروب گرفته را با میکروبهایش به حال خود واگذارد امریکا میخواهد ایران سالانه پنجاه میلیون تن فولاد تولید کند آب مورد نیاز را از منابع آبی کشاورزی میخواهد تامین کند اجازه انتقال اب( با لوله کشی از طریق تفاوت ارتفاع وجاری شدن اب طوری که هزینه پمپاژ صرفه جویی شده و یک میلیون مترمکعب اب بتواند به قیمت یک کیلو طلا منتقل شود) از دریای عمان نمیدهد چون نمیخواهد درجه رطوبت فلات مرتفع ایران افزایش یابد حامی این طرح ،(...) کارگزاران است که مانع کشاورزی است و به فقر وفلاکت و بیکاری ناشی از تعطیلی کشورزی اهمیت نمیدهد وفقط فولاد دولتی برای صادرات به امریا میخواهد روسیه میخواهد از ایران برای عبور ناوگان نظامی اش کانال ایجاد کند وراهکارش ایجاد خشکسالی مصنوعی با ابزار هارپ است حامی این طرح هم (...) کارگزارن است جاسوس دو سره در مملکت ثالث آقای نقدی به جای ریجکت کردن فرمان رهبری ،مثل قبل با سرافرازی وشجاعت حرکت کنید سربازی یعنی جانبازی ای کاش من سرباز بودم جانم را برای وطن میدادم اجرای عدالت که بسیار با ارزش تر است قدر موقعیت خود را بدانید واجازه ندهید هرز برود
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی و حقوقی ویرایش شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
(...) سی سال عقب نشینی مستمر از همه آرمانهای انقلاب اسلامی و هر روز شکستن یک سد و حرمت جای توجیه دارد؟
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار منفی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: